Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testat olika högtalare till iphone 3G?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-11 20:47

Tänkte köpa och har sökt på forumet men inte hittat några bra trådar...

Dessa var ju otroligt billiga.. Dåliga också kanske?

DLO | Portable Speakers

Vore tacksam för tips och vart man kan köpa externa högtalare som passar telefonen....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-11 20:53

Hittade lite olika trådar som redan diskuterat detta men det är inte så uppdaterade-- letar efter högtalare som man kan ta med sig och där man inte behöver slå på airplane mode...

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-08-11 21:14

Funkar inte alla externa högtalare med iPhone nu iom 3G? De har väl gjort om hörlursuttaget?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-12 00:32
Ursprungligen av MacBro:

Funkar inte alla externa högtalare med iPhone nu iom 3G? De har väl gjort om hörlursuttaget?

Fast jag menar inte hörlurar utan högtalare. Finns det sådana som man kopplar vi hörlursuttaget?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-08-12 09:49

Jag köpte ett par Logitech högtalare som jag köpte på macsupport i malmö för 1500kr.
Apple Store (Sverige) - Logitech PureFi Anywhere iPod-hgtalare - tillr
Sådana. De är kanske inte de absolut bästa men de funkar väldigt bra. De har inbygt lithium-jon batteri som varar ca 10h. Line in om man vill spela från en annan enhet än en ipod/iphone. Min iphone 3g funkar hur bra som helst i den och alla funktioner på fjärrkontrollen funkar.
Det ENDA är att telefonen gnäller på att "tillbehöret inte är gjort för den här enheten" när man kopplar in den. Men det är bara att klicka bort.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-12 11:29
Ursprungligen av Naw:

Jag köpte ett par Logitech högtalare som jag köpte på macsupport i malmö för 1500kr.
Apple Store (Sverige) - Logitech PureFi Anywhere iPod-hgtalare - tillr
Sådana. De är kanske inte de absolut bästa men de funkar väldigt bra. De har inbygt lithium-jon batteri som varar ca 10h. Line in om man vill spela från en annan enhet än en ipod/iphone. Min iphone 3g funkar hur bra som helst i den och alla funktioner på fjärrkontrollen funkar.
Det ENDA är att telefonen gnäller på att "tillbehöret inte är gjort för den här enheten" när man kopplar in den. Men det är bara att klicka bort.

Och man kan ha telefonen i normalläge utan att det tjuter i högtalarna?

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-08-12 13:55
Ursprungligen av Naw:

Det ENDA är att telefonen gnäller på att "tillbehöret inte är gjort för den här enheten" när man kopplar in den. Men det är bara att klicka bort.

Antar att din iPhone inte laddas när den sitter i? Fick förklarat för mig på macforum i Göteborg att det fungerar bra att spela upp musik m.m i de flesta "högtalare". MEN iPhone laddas inte. Suger ju...

-- Daniel

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-08-12 14:01

Ser att macforum verkar fått in Logitech Pure-Fi Anywhere 2 som ska vara iPhone kompatibla. Strax kafferast, kilar ner då... Återkommer

"NY: Logitech Pure-Fi Anywhere 2 Black, iPod/iPhone-högtalare"

-- Daniel

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-08-12 17:08
Ursprungligen av daniel4632:

Ser att macforum verkar fått in Logitech Pure-Fi Anywhere 2 som ska vara iPhone kompatibla. Strax kafferast, kilar ner då... Återkommer

"NY: Logitech Pure-Fi Anywhere 2 Black, iPod/iPhone-högtalare"

-- Daniel

Köpte ett par. Allt ok...utom ljudet Blev fakiskt lite besviken. Jaja, de löser sig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-12 22:56
Ursprungligen av daniel4632:

Köpte ett par. Allt ok...utom ljudet Blev fakiskt lite besviken. Jaja, de löser sig.

Måste man ha telefonen i airplane mode?

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-08-13 09:41
Ursprungligen av Snabbis:

Måste man ha telefonen i airplane mode?

Nej, den är ju iPhone kompatibel. "Works with iPhone" finns tryckt på kartongen. Fast i morse fick jag ett varningsmeddelande när jag satte den i dockan. Att enheterna inte är kompatibla. Har inte lyckats återskapa det.

Kan även ge ett varningens finger. Sitter i centrala Gbg. Har mer eller mindre full 3G täckning när telefonen ligger på skrivbordet. Men när jag sätter den i dockan går den i princip alltid över till Edge. Där försvann mina planer att streama >60 kbps webradio. Kan vara bra att veta om du krav på 3G täckning när den sitter i dockan.

-- Daniel

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden, Sweden
  • 2008-08-14 08:06
Ursprungligen av daniel4632:

Köpte ett par. Allt ok...utom ljudet Blev fakiskt lite besviken. Jaja, de löser sig.

Måste nog ta tillbaka en del av kritiken om ljudet. Hade glömt att mina Shure E4c låter bäst när man ställt EQ'n i läge "Small Speakers" (mitt personliga tycke). När jag ändrade EQ'n så blev det bättre.

-- Daniel

Funderar på att köpa ett par Pure-fi Anywere 2 men undrar om det är fler som har problem med att 3g-täckningen försvinner och telefonen går över till edge när man dockar den?

Sen blir det inga störningar heller då i denna nya version när iPhonen letar efter täckning?

1
Bevaka tråden