Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri ska vara 55% men ger ingen ström alls?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 20:02

Hej,
Min PowerBook 15" av sista generationen som jag inte använt under sommaren hade förut 55% batterikapacitet kvar enligt CoconutBattery och den brukade fungera cirka 45minuter.

Enligt CoconutBattery ska den fortfarande ha 55% kapacitet och strömladdarkontakten lyser grönt när inkopplad men ändå så visar datorn 0% laddning efter en hel natt och ingen av dom 5 små lysdioderna på batteriet lyser när man trycker på den lilla knappen bredvid. Tar jag ur strömkabeln dör datorn direkt.

Batteriet borde ju inte ha fallit från 55% till 0% i kapacitet över sommaren, vad har hänt? Kan jag göra nåt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 20:35

1. Du kan titta om ditt batteri finns med här. Då kan du få ett nytt.

2. Sedan kan du prova att kalibrera ditt batteri.

Byta batteri ? CoconutBattery klarar tydligen inte att visa rätt siffror när datorn knappt kan "hålla sig vaken". Batterier håller väl inte så himla länge. Läste på ett ställe att batterier för bärbara datorer håller i 12-15 månader vid normalt användande. Ett nytt kostar väl strax under tusingen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-11 20:42

Tack för svar men nej, batteriet finns inte med på listan och den går inte att kalibrera eftersom den dör omedelbart när jag drar ut sladden.

Ok, man kan ju strunta i coconuts gissningar om kapaciteten och visst har den drygt 2,5 år på nacken men som sagt:
Den kunde ändå hålla kring 45 minuter så sent som i maj och därför tycker jag att det är så konstigt att den nu verkar hålla 0 min!

Jag har sett gamla batterier tvärdö på det sättet. Det är nog bara att bita i det sura äpplet och köpa ett nytt batteri. Det är ju iaf en så pass hyfsad maskin att du kanske kan försvara den kostnaden

1
Bevaka tråden