Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSync och SonyEricsson G900

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 15:51

...borde inte ha köpt den men gjorde det ändå.
naturligtvis funkar det inte att synka via blåtand med iSynk som gick så bra med förra telefonen.
Är det någon som hört något om utökad stöd i iSynk även för G900?

Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 19:53

Tack för tipset

//peter

Kan tipsa om en plugin för G900 jag fick tag i..

Installeras som ett vanligt isync plugin. Packa upp och lägg i mappen "PhonePlugins" i biliotek..

Jag får inte synkroniseringen att funka. Ska det räcka att som du säger, packa upp filen och lägga den i Library/PhonePlugins och sedan i iSync välja Add Device... ? När jag gjort detta och parat ihop telefonen med datorn får jag ändå "Connection to the phone failed." Har även provat att starta om telefonen och är säker på att Blåtanden är igång. Någon som har någon idé?

Kan tillägga att jag hittade nån annan plugin förut (På Plugin iSync Sony Ericsson G900 | Cedric Godart ) men efter att ha gjort en misslyckad sync med den ballade kalendern ur helt i telefonen och jag var tvungen att göra en total återställning. Den pluginen flyttade jag dock bort ur PhonePlugins-katalogen nu samt tog bort den Device som jag tidigare lagt in i iSync, innan jag la dit den nya pluginen som Nordstar lagt upp.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2008-06-18 16:49

Funkar ej

Har också problem med att få syncningen att fungera. Har laddat hem plugin från Feisar men får samma resultat, anslutningen till telefonen fungerade inte. Men jag kan bläddra på minneskortet från mac:en så bluetotothen fungerar.
Tacksam för tips....:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-18 16:55

ok då behöver jag inte uppdatera mitt OS ännu med andra ord.
Har mejlat apple.com och frågat när de tänker supporta G900...inga svar.

Jag kommer köpa en iPhone den 11e. Det får bli lösningen på detta problem

Ursprungligen av broos:

Har också problem med att få syncningen att fungera. Har laddat hem plugin från Feisar men får samma resultat, anslutningen till telefonen fungerade inte. Men jag kan bläddra på minneskortet från mac:en så bluetotothen fungerar.
Tacksam för tips....:(

Lösning på problem med iSync och G900

Hej igen! Jag har faktiskt lyckats synca nu! Jag köpte också plugin från Feisar och hoppades att det skulle vara lösningen, men fick samma problem då. Däremot hittade jag lösning på deras supportsidor: Feisar - iSync Tips Följ stegen där och se om det funkar sen. Vore intressant att veta om det var tipsen där som hjälpte eller om det bara var slumpen som bestämde sig för att vara på min sida. Har man lagt ut hela 18 spänn för en plugin vill man ju att den ska funka...

Installerade plugin från ovan till en K550i idag, fungerade klockrent att synca. Köpte den då min M600i åkt iväg på service, men såhär spontant tror ja nästan ja behåller 550'n, M600'an är SÅ äcklig, o den går ju inte att synca överhuvudtaget..

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2008-06-30 06:44

Bra, ska testa så snart jag fått tillbaka min G900. Displayen la av efter tre veckor (!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 17:12

hittat isync plugin på sonyericsson.se

Sony Ericsson - Support - Software - G900 - Sony Ericsson iSyncse här

har installerat. men min imac vill ialla fall inte hitta min g900.
är det någon annan som installera detta och fått det att funka med G900?

Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 19:12

om the contrary...

har nu installerat peopard + plugin från feisar. funkar som den dröm att synka min g900!
bifogar bildbevis ;-).

Ursprungligen av qpw:

har nu installerat peopard + plugin från feisar. funkar som den dröm att synka min g900!
bifogar bildbevis ;-).

Hur bra fungerar det med din Sony Ericsson G900?

1) Synkronisera kontakter fram och tillbaka mellan din mac och telefonen?
2) Fungerar det att synkronisera kontakterna gruppvis? (G900 stödjer ju tydligen grupper)
3) Synkronisera kalendern mellan datorn(iCal) och telefonen?
4) Är det via blåtand eller USB?

Jag vill ha en ny telefon som man utan problem kan synkronisera kalender och kontakter till/från min iMac, jag har inget behov av att surfa, ta kort, lyssna på musik osv... det som är viktigt är:
- Synkronisering
- Vettig kalender
- Bra batteritid
- Inte är seg i menyerna
- Smidig att sms'a med
- Bra ljudkvalite när det gäller samtal

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-13 19:56

Har...

...bytt till iPhone...

1
Bevaka tråden