Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nollställa ical?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
(jag har inför detta inlägg sökt på "ical nollställa").

Inför att jag tänkt skaffa iphone (fick dock inte tag i någon i fredags) överförde jag alla data fr Palm Desktop till iCal. Nu har jag dock lagt dit en hel del nya grejor fr Palm Desktop och vill göra om överföringen utan att befintliga events/händelser i iCal blir kvar.

1. Hur raderar jag allt innehåll i iCal och börjar från tom ruta?
2. Förra gånger jag överförde events/händelser från Palm Desktop förvandlades alla "endagarshändelser" i Palm Desktop till "tvådagashändelser"....
3. OM jag gör detta inför en synkning med iPhone (som jag hoppas kunna köpa i veckan som kommer), bör jag tänka på något speciellt?
4. Använder någon Missing Syncs verktyg för att föra över händerlser och memos mellan Palm Desktop och iPhone? Är det en fördel?

med vänl hälsn Jonas Ludvigsson

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-15 18:02

1. Högerklicka på kalendrarnas namn (Arbete / Hem/ eller vad du kaller dem) i vänstra fältet och välj radera

2-4. Har ej Palm/iPhone, passar till ngn annan

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-07-15 18:40
Ursprungligen av IngoX:

1. Högerklicka på kalendrarnas namn (Arbete / Hem/ eller vad du kaller dem) i vänstra fältet och välj radera

2-4. Har ej Palm/iPhone, passar till ngn annan

Jag har inte heller varken Palm eller iPhone, så jag vet inte exakt hur syncen funkar, men efter du gjort steg 1 ovan kan det vara bra att gå in i syncprogrammet (iSync i mitt fall, vet ej om det används i kombination med Palm Desktop) och nollställa synkhistoriken. I iSync görs det under Preferences --> Advanced --> Reset sync history.

Resultatet kan annars bli att synkprogrammet känner av att du har raderat alla kalendrar och synkar "åt fel håll", dvs tar bort allt på din Palm.

Tack!
nu har jag gjort just detta.99mac:s forum är suveränt!

hej igen!
jag har raderat min kalender "Home" och försökt ersätta den med "Home1".
När jag öppnar ical så syns bara "Home1" men när jag kör igång itunes för att synka min ical med iphone så syns fortfarande "Home" [OCH "Home1"].
1) hur blir jag av med "Home"-kalendern på riktigt så att inte ens itunes hittar den?
2) om inte det går att bli av med "Home", hur hittar jag den så att jag kan börja använda den som min hema-kalender igen (då raderar jagväl "Home1")...

med vänl hälsn Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 10:42
Ursprungligen av jonasludvigsson:

hej igen!
jag har raderat min kalender "Home" och försökt ersätta den med "Home1".
När jag öppnar ical så syns bara "Home1" men när jag kör igång itunes för att synka min ical med iphone så syns fortfarande "Home" [OCH "Home1"].
1) hur blir jag av med "Home"-kalendern på riktigt så att inte ens itunes hittar den?
2) om inte det går att bli av med "Home", hur hittar jag den så att jag kan börja använda den som min hema-kalender igen (då raderar jagväl "Home1")...

med vänl hälsn Jonas

Kan tänka mig att man måste slänga plist filen heter com.apple.iCal.plist
och ligger:

HD/Användare/Bibliotek/Prefrences

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 10:43

iCal behöver vara avstängt när du gör det, och sedan kan du starta iCal igen.

testa

ical: att nollställa

Hej igen!
kanske bäst att starta om datorn också.
Ska "Home" försvinna helst därefter?
mvh Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 12:41
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej igen!
kanske bäst att starta om datorn också.
Ska "Home" försvinna helst därefter?
mvh Jonas

Den borde göra det, men det kan också vara så att det skapas en ny Home varje gång den inte finns i plist filen, eftersom det är "default"

Hej!
Home försvinner inte i iTunes, men vad värre är, det verkar som om hela iphone har hägt sig. Den har synkroniserat kalendrar i 4 timmar nu, känns ju inte riktigt rimligt.

Kan det hänga ihop med isync, på något sätt?
Kan man slänga isync och att det automatiskt startar igen?
Bör man gå in under application support och ta bort något (läste det på någo hemsida) - men här hittar jag inte ical...

mvh Jonas

1
Bevaka tråden