Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FL Studio?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att mestadelen av de som hänger här _inte_ ser Fl Studio som det skitprogram som det ju faktiskt inte är. Jag menar det är ju faktiskt ett alternativ till de 'större' programmen.

Så varför får vi FL-användare inte ett eget FL-forum?

Sen har jag en fråga för den som kan. Jag har assignat utgången från en kanal till en annan. Hur får jag sen bort den assigningen?

Tack på förhand!
Axel

Citat:

Så varför får vi FL-användare inte ett eget FL-forum?

Om vi skulle ha en forumsdel för varje alternativ till de 'större' programmen så skulle forumet se helt förjävligt ut. Nu är det de DAWar som folk snackar mest om som har egna forumsdelar.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-08-10 14:50

Var det inte så Live! delen uppstod, att folk snackade tillräckligt mycket om det så det fick en egen del.... Har jag för mig...

Ursprungligen av enapa:

Var det inte så Live! delen uppstod, att folk snackade tillräckligt mycket om det så det fick en egen del.... Har jag för mig...

Jag förstår att det funkar så. Men borde det inte finnas där ändå. Det är ju minst lika stort som reason. Det kanske lockar fler användare till forumet..

Mvh Alex

Frågan är väl inte hur stort det är, utan huruvida det diskuteras.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-14 14:52
Ursprungligen av enapa:

Var det inte så Live! delen uppstod, att folk snackade tillräckligt mycket om det så det fick en egen del.... Har jag för mig...

Jupps. Så det är bara för FL-folket att börja babbla på om FL så kanske det blir en avdelning om det blir fler diskussioner om det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-10 16:57

...å andra sidan känns det inte som det snackas tillräckligt om Live! för att det ska rättfärdiga en egen del...?

Jo, och vill man verkligen locka hit 1000 kids som vill veta hur man hittar Basshunter-soundet i sitt nedtankade FL Studio...?

Jag använder Fruityloops (tillsammans med Sonar - som inte heller har en egen avdelning här), så det finns en del FL-användare här. Men hittills har det väl gått alldeles utmärkt att snacka om programmet utan att ha en egen avdelning...?

Ursprungligen av android:

Jo, och vill man verkligen locka hit 1000 kids som vill veta hur man hittar Basshunter-soundet i sitt nedtankade FL Studio...?

Aja, det funkar väl som sagt eftersom det har gjort det hittils. Tyckte bara att det skulle vart skoj att uppmärksamma programmet lite.. Det är exakt sådana kommentarer som ovan som fått mig att vilja ha ett eget forum.

På Studios forum finns en egen avdelning för FL. Där är det verkligen knökat med folk som frågar sådana frågor. Och det kanske inte behöver vara något fel med det, men nå, tänkte bara säga det när det nu kom upp...:)

Jo, det var just Studio-forumet jag tänkte på när jag skrev det där ovan...

1
Bevaka tråden