Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda mina två PowerMac G4 som servrar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ej hittat någon passande kategori för denna, flytta gärna om den hamnar fel.

Jag har 2st Mac G4 400mhz som står och skräpar här i hörnet som jag dels skulle vilja använda som webbserver för PHP/MySQL och den andra för tex torrentbox/seedbox.
Jag har nyligen bytt till mac själv så har ingen erfarenhet av PPC. Skulle gärna vilja kunna styra dessa två genom min Macbook Pro då jag inte har några externa skärmar till G4orna.

Har ni några tips för att hjälpa mig på vägen? Tex vilka programvaror/OS borde jag satsa på? Linux kanske är ett alternativ? Är det ens möjligt att genomföra? Jag räknar inte med någon anstormning på webbservern, utan den kommer mest att fungera för att testköra hemsidor på.

Har en Airport Extreme om det gör någon skillnad i mitt nätverk

Tacksam för alla svar.

Du kommer väldigt långt med en vanlig Mac OS X 10.4 licens (klient, inte server) på maskinerna. Släng i lite RAM minne bara - det är inte så dyrt.

Mac OS X innehåller redan en Apache server förinstallerat (kallat webdelning) - allt du behöver göra är att installera PHP från exempelvis Marc Liyanage - Software - Mac OS X Packages - PHP så är du igång!

Styr maskinerna med VNC:
VNC: Remote Desktop for Free | MacApper

ah, du är en pärla har ca 700mb ram i den ena, så det borde räcka en stund. Kommer inte att ha möjlighet att prova på 14 dagar, men när jag kommer hem blir det garanterat en start på projektet I'll be back.

1
Bevaka tråden