Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson T300?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-09-21 01:19

Vet någon om denna kommer till Sverige? Sitter här och jämför mellan T200:an.. och T300:an.. båda ser rätt konstiga ut... men.. T300:an verkar mer användbar.

Någon som vet?

T300 kommer att säljas i Sverige. Enligt Mobil så kommer den att kosta ca 2800 kr. Det sägs att de första leveranserna kommer i slutet på september. Men Ericsson har ju visat att de har svårt att hålla vad de säger, så räkna med någon månads försening.

Under tiden så kan du prova den på följande adress;
http://www.sonyericsson.com/trythephone/T300/t300.html

Läs mer här ; leveranserna kanske kommer i tid trots allt!

/M

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-09-21 09:22

Vi fick följande meddelande till jobbet:
Sony Ericssons nya T300 anländer i mindre kvantiteter v 39/40. Finns i två färger, grön och röd.

Hasse

Förstår inte direkt syftet med T300, en T68i fast fulare? För menyerna och funktionerna är *identiska*. Den har java, det är det jag kan hitta. Jag är nöjd med min T68 och ser ingen anledning att byta ner mig.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Förstår inte direkt syftet med T300, en T68i fast fulare? För menyerna och funktionerna är *identiska*. Den har java, det är det jag kan hitta. Jag är nöjd med min T68 och ser ingen anledning att byta ner mig.

Den är billigare, och du kan ladda ner egna spel till den!

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Förstår inte direkt syftet med T300, en T68i fast fulare? För menyerna och funktionerna är *identiska*. Den har java, det är det jag kan hitta. Jag är nöjd med min T68 och ser ingen anledning att byta ner mig.

Den är billigare, och du kan ladda ner egna spel till den!

/M

Ja, en midi ljud alstrarare utan like på marknaden är kanske ganska coolt? (liten synt i fickan.. ) men har man T68i så är det kanske inte just det man är ute efter. Jag tror med råge är det en killer "hipfaktor" telefon Gå och lyssna och avgör själv...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Förstår inte direkt syftet med T300, en T68i fast fulare? För menyerna och funktionerna är *identiska*. Den har java, det är det jag kan hitta. Jag är nöjd med min T68 och ser ingen anledning att byta ner mig.

Den är billigare, och du kan ladda ner egna spel till den!
/M

Japp, och som cubeuser skrev kan den spela MIDI-filer. Den har 24-kanalers ljud.

Spelen verkar vara lite bättre också jämfört med T68, samt att man kan ladda ner nya.
http://www.mophun.com/main_games.php

Sedan tror jag 1500-2000 kr är en viktig prisskillnad för den målgrupp som telefonen främst riktar sig till, "ungdomstelefon" eller vad det nu är de brukar skriva
T68 kostar väl fortfarande 4500-5000 kr?

Fast T300 har ingen blåtand... Jag GILLAR Blåtänder

  • Oregistrerad
  • 2002-09-22 13:10

okej... den verkar iaf mycket bättre än t200:an och billigare än t68i... om man nu klarar sig utan blåtand

Vad jag dock inte fått fram är den konkreta minneskapaciteten i telefonen. Visserligen har den inga problem att lagra en massa bilder i (fullskärmsläge i telefonen), har en adressbok med 550 platser el. liknande.. samt att man kan komponera egna melodier.. baserat på 24-kanalers midi.. (om jag inte minns fel)..

Men.. hur många SMS kan man lagra i den innan den säger ifrån.. ? Min 6210:a rymmer exempelvis runt 150 stycken..

Och med tanke på hur mcyket annat T300:an rymmer.. borde även den ha en massa plats för sådant (sms).

Någon som vet?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Agent Cooper:
okej... den verkar iaf mycket bättre än t200:an och billigare än t68i... om man nu klarar sig utan blåtand

Vad jag dock inte fått fram är den konkreta minneskapaciteten i telefonen. Visserligen har den inga problem att lagra en massa bilder i (fullskärmsläge i telefonen), har en adressbok med 550 platser el. liknande.. samt att man kan komponera egna melodier.. baserat på 24-kanalers midi.. (om jag inte minns fel)..

Men.. hur många SMS kan man lagra i den innan den säger ifrån.. ? Min 6210:a rymmer exempelvis runt 150 stycken..

Och med tanke på hur mcyket annat T300:an rymmer.. borde även den ha en massa plats för sådant (sms).

Någon som vet?

fråga, gällande T300, jag tror inte det är 24 kanaler, utan 24 toner och 16 kanaler? Vi få väl se vad som kommer ut. Ingen här som vet var man kan hitta mer info (djupdykning alltså) om T300? Minne? t68i har dynamiskt minne (sa en säljare) dvs, allt samsas om platsen som finns. Kanske t300 har samma?

  • Oregistrerad
  • 2002-09-22 17:16

Vi har en T300 i familjen här. Min sambo tycker att den är värdelös, jämfört med sin gamla Sony CMD-J5. Själv har jag inte testat den, men den är plastig och ful. Om ni inte känner till det så har Sony CMD-J5 en navigation och ett interface som liknar iPods, mycket trevligt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
fråga, gällande T300, jag tror inte det är 24 kanaler, utan 24 toner och 16 kanaler? Vi få väl se vad som kommer ut.

Mobil.se skriver 24 kanaler:

En av de största nyheterna är att den har polyfoniska ringsignaler. Dessa klarar dessutom att spela hela 24 kanaler samtidigt, vilket är bra mycket mer än konkurrenterna. Nokia 3510 till exempel, klarar 8 samtidiga kanaler, medans Samsungs båda lurar N620 och T100, klarar 16 kanaler. De två sistnämnda tyckte vi hade riktigt bra ljud när vi testade dem. Hur T300 med sina 24 kanaler kommer att låta vågar vi inte ens tänka på. I Japan ligger de emellertid några steg före. Där klarar de flesta telefoner minst 40 kanaler.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: CubeDude:
Vi har en T300 i familjen här. Min sambo tycker att den är värdelös, jämfört med sin gamla Sony CMD-J5. Själv har jag inte testat den, men den är plastig och ful. Om ni inte känner till det så har Sony CMD-J5 en navigation och ett interface som liknar iPods, mycket trevligt.

CMD-J5 är en helt ok telefon, men jämfört med T300 känns den inte så intressant. Det beror ju iofs helt o hållet på vilka funktioner man vill ha i telefonen, och vilken storlek på luren man tycker e ok.
Sony CMD-J5 med längdmått på 16-17 cm (med antennen inräknad), tycker jag är alldeles för mycket för en mobil.
Sedan vill jag ha färgskärm, java-stöd och GPRS, om man ändå skall skaffa en ny mobil idag.

[ 22 September 2002, 19:01: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-09-22 18:58

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
[QUOTE] Ingen här som vet var man kan hitta mer info (djupdykning alltså) om T300? Minne? t68i har dynamiskt minne (sa en säljare) dvs, allt samsas om platsen som finns. Kanske t300 har samma?[/quote]Vet inte hur mycket plats det finns för SMS. Däremot verkar den ha lika stort minne för telefonnummer som T68i (510 nummer). Åtminstone om man ska tro den flashade T300:an på T300 - Try the phone

Ringsignalerna låter rätt OK i mina soundsticks

Hasse

>CubeDude; var köpte du din T300? Visste inte att den fanns ute än.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-22 20:10

CMD-J5 är bara 14,5 cm inklusive antenn, så det så

Vår T300 är ett förhandsexemplar, min sambo jobbar med ett projekt. Det är säkert en bra telefon, jag har inte satt mig in i hur den fungerar. Jämför jag navigationen i CMD-J5 med T300 så är det som att jämföra MacOS med DOS, ha!

Hade en T300 ett tag. Det är en "ungdomstelefon" med bra ljud till ringsignalerna. Den har samma skärm som T68i men bara IR anslutning. Har för mig att den har mer minne än T68 också. Dessutom har den bättre stöd för nya produkter. Till exempel kameror.

Ciryon

Förvånad att så många har pillat på T300´n, jag som besöker Vodaphone en gång i veckan och tittar på nya prylar. Någon T300 har jag dock inte sett ännu..

Sony CMD J-5 är en tuff telefon och väldigt före sin tid när den kom. Förvånad att den inte gjorde större väsen av sig, Sony var först med många saker som sakta börjar komma hos de andra tillverkarna just nu.

Recension av T300 samt en hel del bilder:

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-t300e.shtml

  • Oregistrerad
  • 2002-09-23 16:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Förvånad att så många har pillat på T300´n, jag som besöker Vodaphone en gång i veckan och tittar på nya prylar. Någon T300 har jag dock inte sett ännu..

Brukar inte GEAB vara snabbast på att få in nya telefoner?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
fråga, gällande T300, jag tror inte det är 24 kanaler, utan 24 toner och 16 kanaler? Vi få väl se vad som kommer ut.

Mobil.se skriver 24 kanaler:

En av de största nyheterna är att den har polyfoniska ringsignaler. Dessa klarar dessutom att spela hela 24 kanaler samtidigt, vilket är bra mycket mer än konkurrenterna. Nokia 3510 till exempel, klarar 8 samtidiga kanaler, medans Samsungs båda lurar N620 och T100, klarar 16 kanaler. De två sistnämnda tyckte vi hade riktigt bra ljud när vi testade dem. Hur T300 med sina 24 kanaler kommer att låta vågar vi inte ens tänka på. I Japan ligger de emellertid några steg före. Där klarar de flesta telefoner minst 40 kanaler.

jag kan bara säga att ordet kanaler används på ett felaktigt sätt och ska vara 24 toner och 16 kanaler

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: CubeDude:
CMD-J5 är bara 14,5 cm inklusive antenn, så det så

Vår T300 är ett förhandsexemplar, min sambo jobbar med ett projekt. Det är säkert en bra telefon, jag har inte satt mig in i hur den fungerar. Jämför jag navigationen i CMD-J5 med T300 så är det som att jämföra MacOS med DOS, ha!

Om din sambo jobbar i ett icke offentligt projekt så är det NDA att tänka på eller hur...?

  • Oregistrerad
  • 2002-09-23 20:10
Citat:

quote:Om din sambo jobbar i ett icke offentligt projekt så är det NDA att tänka på eller hur...?

Nej, nåt sånt har hon inte fått skriva på. Så hemlig är den nog inte

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-23 20:59
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: CubeDude:

Citat:

quote:Om din sambo jobbar i ett icke offentligt projekt så är det NDA att tänka på eller hur...?

Nej, nåt sånt har hon inte fått skriva på. Så hemlig är den nog inte

Är du säker på att inte sambons arbetsgivare har skrivit på en NDA.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
fråga, gällande T300, jag tror inte det är 24 kanaler, utan 24 toner och 16 kanaler? Vi få väl se vad som kommer ut.

Mobil.se skriver 24 kanaler:

En av de största nyheterna är att den har polyfoniska ringsignaler. Dessa klarar dessutom att spela hela 24 kanaler samtidigt, vilket är bra mycket mer än konkurrenterna. Nokia 3510 till exempel, klarar 8 samtidiga kanaler, medans Samsungs båda lurar N620 och T100, klarar 16 kanaler. De två sistnämnda tyckte vi hade riktigt bra ljud när vi testade dem. Hur T300 med sina 24 kanaler kommer att låta vågar vi inte ens tänka på. I Japan ligger de emellertid några steg före. Där klarar de flesta telefoner minst 40 kanaler.

jag kan bara säga att ordet kanaler används på ett felaktigt sätt och ska vara 24 toner och 16 kanaler

All (?) MIDI har 16 kanaler, t ex är kanal 10 alltid trummor o dyl. Alltså kan man spela som mest 16 instrument samtidigt. Det som man brukar mäta idag på syntar är antalet röster, vilket är ett ungefär lika bra mått som MHz på processorer

. Varför skulle man då behöva fler röster än kanaler, jo eftersom decay fasen i en röst kan överlappa en annan röst i t ex samma kanal.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-24 14:25

geab phone house sa att den kommer 3:e oktober.. iallafall i Gävle..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-25 19:06

Min T65:a är olidligt långsam i menyerna, speciellt när det gäller sms, någon som vet om detta är något som T300 också lider av? Eller har SonyEricsson äntligen fixat detta?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anton_S:
Min T65:a är olidligt långsam i menyerna, speciellt när det gäller sms, någon som vet om detta är något som T300 också lider av? Eller har SonyEricsson äntligen fixat detta?

T300 flyger (NICE) och jag tror du behöver uppdatera din mjukvara i T65:an Gällande uppdateringar, det kommer ständigt och jämt hela tiden nya uppdateringar med föbättringar i alla led. Begär att få flashat telefonen med jämna mellanrum...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-10-05 16:00

Vi fick hem T300 idag. Så nu borde den finnas i en butik nära dig...
Riktigt trevlig telefon, tycker den är klart läckrare i verkligheten än på de bilder jag sett.

Hasse

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hasse A:
Vi fick hem T300 idag. Så nu borde den finnas i en butik nära dig...
Riktigt trevlig telefon, tycker den är klart läckrare i verkligheten än på de bilder jag sett.

Hasse

Rekommenderar du Sony Ericsson T300, Sony Ericsson t68i eller Nokia 7210?

Alla har de sina föredelar, resp. nackdelar. Men den ska HELST gå att synka mot en PB G4, lutar mer år t68i i det läget, men jag vet inte.....

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-10-06 23:08

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
[QUOTE]Rekommenderar du Sony Ericsson T300, Sony Ericsson t68i eller Nokia 7210?

Alla har de sina föredelar, resp. nackdelar. Men den ska HELST gå att synka mot en PB G4, lutar mer år t68i i det läget, men jag vet inte.....

[/quote]Jag använder T68i och väntar ivrigt på en blåtandsadaper från Macoteket så att jag kan testa iSync. Jag är nöjd med T68:an bortsett från den tröga SMS-hanteringen som är vanlig hos Ericssonlurarna. Begriper inte riktigt varför, övrig menyhantering är ju helt OK i snabbhet. Jag tycker T300 verkar klart snabbare när det gäller SMS. Jag skickar inte så himla många SMS så mig spelar just den bristen inte så stor roll.

Nokia 7210 som skulle kommit nu har blivit uppskjuten ett par veckor enligt min Nokia-distributör. Det är ju klart trevligare med en 4096-färgers display (än SE:s 256) och telefonen är ju klart läcker. Själv skulle jag nog välja 6610 i stället. Den tycker jag är ännu snyggare och dessutom har den vettigare utformning av knappsatsen. Och polyfoniska ringsignaler är ju rätt trevligt. Beethovens femma låter kanon på SE T300!

Men... jag kan inte tänka mig en ny telefon idag utan blåtand. Så jag sitter nöjd. Tills P800 kommer...

Hasse

Bevaka tråden