Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth + GPRS = ???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-20 16:22

Hur i hela friden får man igång en internetförbindelse över GPRS?

Någon som kan dra en snabb förklaring eller har någon länk till en FAQ?

Edit: ändrat rubrik

[ 21 September 2002, 13:44: Meddelandet ändrat av: iBjorn ]

Kanske detta kan hjälpa dig på vägen?

www.novamedia.de/pages_e/e_support_downloads.html

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-21 13:34

Jag fick igång det med lite bänglande och ett GPRS-modemscript för T39, inte för att jag riktigt förstod vad jag gjorde, men...

Hastigheten var riktigt bra, känns ungefär som vanligt telefonmodem, klart godkänt!

Men, jag har lite problem med att Macen börjar småprata över GPRS, och kopplar upp sig hela tiden när jag har kopplat ned. Jag lyckas inte heller byta från blåtandsuppkopplingen till mitt vanliga airport, när jag väl har kört en GPRS-uppkoppling mot nätet. Jag hittade iofs en work-around för det sistnämnda genom att skapa olika location-profiler för blåtand/gprs och för airport.

Är det någon som har haft liknande problem med GPRS-uppkopplingen?

Venger, jag kikade på länken och det verkar ju lite lättare med deras program, men 1000pix till just nu har jag inte råd med...får väl hoppas att Apple försöker få blåtand/GPRS lika enkelt som airport så småningom, men just nu känns det lite som förr i världen när man hackade pariteten på modemscript för att kunna komma i på BBS:er...

1
Bevaka tråden