Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya plugins för Aperture 2.1

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Edit for Aperture heter en ny samling plugins som gör följande:

- DeNoise one/set of images
- ReFocus one/set of images
- Smoothen one/set of images
- Distort one/set of images
- Lens Correction
- Add Frames/Edges
- Add ClassicFrames
- Add Fractals
- Add Lights on images
- Change Surfaces on images
- ToolBox of effects on images
- Save/Recall your own Effect

mer info:
Edit for Aperture, DeNoise, FixLens, Add Lights, Correct Color, ChannelMixer, Curves Add Frames and much more inside Apple Aperture...

Några plugins på min att-kolla-på-när-jag-har-tid-över-lista:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 11:25

Smart av Apple att styra upp det med plugins.

Ja, det är ruskigt smidigt att kunna göra "allt" i Aperture, det är inte så många bilder som behöver gå igenom photoshop nu för tiden.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-06-02 14:08

Det enda sorgliga är att det skapas en ny fil med dessa nya pluggar - åtminstone dom jag provat. Det inebär att man får masterbilder på stvå ställen om man kör referens som jag - om man inte vill exportera ut och importera in dom nya bilderna när dom är klara...vilket går bort i mitt flödestänkande. Nå - kanske måste funktionerna i dessa pluggar jobba direkt på fil - I don't know.

Ursprungligen av mjg:

Det enda sorgliga är att det skapas en ny fil med dessa nya pluggar - åtminstone dom jag provat. Det inebär att man får masterbilder på stvå ställen om man kör referens som jag - om man inte vill exportera ut och importera in dom nya bilderna när dom är klara...vilket går bort i mitt flödestänkande. Nå - kanske måste funktionerna i dessa pluggar jobba direkt på fil - I don't know.

Fördelen är såvitt jag förstått det huvudsakligen att det blir avsevärt lättare för tredje part. All mjukvara som manipulerar traditionella bildfiler kan tämligen enkelt anpassas för att bli ett Aperture-tillägg. En arkitektur som byggde på Apertures icke-destruktiva arbetsflöde skulle i större omfattning kräva att tillägg utvecklades från grunden.

Adobe har om jag förstått det rätt valt annorlunda och har stöd för icke-destruktiva tillägg i Lightroom.

kan verkligen rekommendera pluggen Silver Efex Pro. Lätt att använda och den sparar rakt till Aperture biblioteket. Man kan simulera olika filter, filmtyper + en massa annat. Några exemplar finns här:

Programmet finns för trial version här

Bra tips allesammans. Underlättar enormt!

Några som testat och fått ett bra resultat med Hydra?

vet någon hur man får in pluginet i Aperture ?

står här + de plug-ins som finns för Aperture.

Apple - Aperture - Resources - Plug-ins, workflows, and other extras

1
Bevaka tråden