Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film i Iphone?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-06 13:12

Finns det några bra länkar för att lära sig lägga in en vanlig AVI-film till iphone 3G? Har några filmer i datorn som jag tänkte föra över till telefonen..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-06 13:37

Tänkte testa Aimersoft iphone converter nu.. Någon som testat detta till iphone 3G-modellerna?

Tråd flyttad.

Använder man Mac kan jag rekommendera VisualHub som konverterar de flesta videoformat till iPhone-vänliga filmer och lägger till dom i iTunes, färdigt för synkning. VisualHub kostar ungefär 150 kr och är värt pengarna i mina ögon, men man kan testa programmet gratis för att själv avgöra.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-06 14:24
Ursprungligen av Adrian B:

Tråd flyttad.

Använder man Mac kan jag rekommendera VisualHub som konverterar de flesta videoformat till iPhone-vänliga filmer och lägger till dom i iTunes, färdigt för synkning. VisualHub kostar ungefär 150 kr och är värt pengarna i mina ögon, men man kan testa programmet gratis för att själv avgöra.

Använder ju tyvärr PC....

Ursprungligen av Snabbis:

Använder ju tyvärr PC....

Fy på dig!

Näe, men seriöst, det finns ett gratisprogram som heter Videora (närmare bestämt Videora iPhone 3G Converter i ditt fall) som har nämnts tidigare i liknande trådar, för Windowsanvändare. Inget jag själv testat.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-06 20:07
Ursprungligen av Adrian B:

Fy på dig!

Näe, men seriöst, det finns ett gratisprogram som heter Videora (närmare bestämt Videora iPhone 3G Converter i ditt fall) som har nämnts tidigare i liknande trådar, för Windowsanvändare. Inget jag själv testat.

Funkade ju klockrent!! Tack och bock för tipset...

Ursprungligen av Snabbis:

Funkade ju klockrent!! Tack och bock för tipset...

Roligt att det fungerar att tipsa om ett program jag inte testat för en plattform jag inte använder - och det ändå hjälper.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-10 01:47

Använder "MediaCoder for iPhone" suveränt lätt att använda och freeware
MediaCoder - Downloads

  • Medlem
  • 2008-08-27 19:06
Ursprungligen av querto:

Använder "MediaCoder for iPhone" suveränt lätt att använda och freeware
MediaCoder - Downloads

Förstår tyvärr inte var jag skall klicka på för ngt för att ladda ner mediacoder. Följde din länk, men sidan är ju otydlig (enligt mig) exakt var jag skall klicka för att ladda ner själva programmet. Klickade på "MediaCoder 0.6.1.4045 (relatively stable version)" och fick hem en massa konstiga tecken i en textfil - inget program.

Kan du vara vänlig och berätta mer specifikt var jag skall klicka så hade jag varit tacksam.

Jag har en iMac G5 och en ipod touch med firmware 2.0.1.
/Fexe

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-08-29 20:01

troligen fick du hem en windowsfil som öppnas i textredigeraren när du försöker öppna på macen?

själv så brukar jag dra in filmerna i itunes o högerklicka och "konvertera för iphone" så sköter det sig själv.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-05 17:56
1
Bevaka tråden