Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För er med T68

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis fått min T68 utbytt på en ny T68 och vad får man se jo, Firmware/mjukvaru version R5C! Mkt stabilare Blåtand plus grymt så mkt snabbare menyer, t o m SMS känns bra nu!

Så ni som har T68 UPPGRADERA!

Var gjordes uppgraderingen?

Jag gillar inte EMTS i Pubhuset, dom tar 100:- för o byta på en timme och gratis om man vill vänta en hel dag utan lånetelefon.. no way.

20min skall det ta o det skall vara gratis, var gör man det i sthlmcity?

För o svara på min egen fråga;
1.  Anovo Nordic/Signalstyrkan filial (Enbart service)        *  
Box 22058
104 22 Stockholm        0 meters
Telefon: 08-654 25 00    Fax: 08-654 99 55
------------------------------------------------------------------------
4.  Komab (Endast Flashpoint service)         
Norrlandsgatan 15
111 43 Stockholm        0.62 kilometers

------------------------------------------------------------------------
5.  Service Hans Åström AB         
Kungsbrostrand 15
112 26 Stockholm        0.63 kilometers
Telefon: 08-654 02 85    Fax: 08-653 10 46
------------------------------------------------------------------------
6.  GEAB The Phone House       GEAB The Phone House  
Birger Jarlsgatan 112
114 20 Stockholm        1.8 kilometers
Telefon: 08-54593340    Fax: 08-155900
------------------------------------------------------------------------
7.  Engström Telecom AB filial (Enbart service)         
Valhallavägen 143
104 50 Stockholm        1.9 kilometers
Telefon: 08-545 698 98    Fax: 08-545 699 21
------------------------------------------------------------------------
8.  reConnect       Endast service  
Ynglingagatan 13
113 47 Stockholm        2.1 kilometers
Telefon: 08-54541173    Fax: 08-54541175
------------------------------------------------------------------------
9.  Engströms Telecom AB filial (Enbart service)         
Renstiernas gatan 31
120 08 Stockholm        2.5 kilometers
Telefon: 08-556 985 20    Fax: 08-615 43 81
------------------------------------------------------------------------
10.  E-com AB         
Badstrandsvägne 31
Stockholm        4.4 kilometers
Telefon: 08-656 61 61    Fax: 08-441 28 85

[ 26 November 2002, 13:54: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

  • Oregistrerad
  • 2002-11-26 15:39
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: screwpull:
Har precis fått min T68 utbytt på en ny T68 och vad får man se jo, Firmware/mjukvaru version R5C! Mkt stabilare Blåtand plus grymt så mkt snabbare menyer, t o m SMS känns bra nu!

Så ni som har T68 UPPGRADERA!

Hur ser man vilken firmware man har?

/Pierre

> * < < * < *

dvs, flytta joysticken åt höger, tryck stjärna, vänster vänster, stjärna, vänster, stjärna

Har du gjort rätt så får du upp en servicemeny. Där väljer du 1. Service info, varefter 1. Prog.varuinfo. Översta raden visar vilken programvaruversion du har i din telefon.

/M

[ 26 November 2002, 15:50: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Jag var i farsta och såg att de hade en EMTS butik och fick telefonen uppgraderad och lite slitna knappar utbytta utan att det kostade en krona. Tog 30 minuter.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
> * < < * < *

dvs, flytta joysticken åt höger, tryck stjärna, vänster vänster, stjärna, vänster, stjärna

Har du gjort rätt så får du upp en servicemeny. Där väljer du 1. Service info, varefter 1. Prog.varuinfo. Översta raden visar vilken programvaruversion du har i din telefon.

/M

Kan också användas som blåljus alternativt discolampa vid lämpligt tillfälle. Välj LED/Belysning under Servicetester.

Edit:la till tidsaspekten.

[ 26 November 2002, 16:13: Meddelandet ändrat av: thevil ]

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-11-26 16:19
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: screwpull:
Har precis fått min T68 utbytt på en ny T68 och vad får man se jo, Firmware/mjukvaru version R5C! Mkt stabilare Blåtand plus grymt så mkt snabbare menyer, t o m SMS känns bra nu!

Så ni som har T68 UPPGRADERA!

Jag har R5D007 på min, är den före R5C eller?

R5D är nyare

/M

edit: ändrade från r2d till r5d

[ 26 November 2002, 16:39: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2002-11-26 16:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
R2D är nyare

/M

Du menar väl att R5D är nyare?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: MatsOlov:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
R2D är nyare

/M

Du menar väl att R5D är nyare?

Exakt, ursäkta felskrivningen.

Här finns en lista på de senaste programvaruversionerna till samtliga Sony Ericsson och Ericsson telefoner.

Jag kan nämna att jag har en riktigt gammal version, R2E006! Dags att uppgradera med andra ord.

/M

[ 26 November 2002, 16:42: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Den där i farsta kanske man ska besöka..
Får bli till helgen då.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-26 17:37

R2E006 för mig med. Har köpt den i Indonesien, är det ngn som vet om jag kan uppgradera den i Sverige och på så sätt knö in svensk rättstavning? Bahasa Indonesia har jag inte så mkt användning för

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mattan:
R2E006 för mig med. Har köpt den i Indonesien, är det ngn som vet om jag kan uppgradera den i Sverige och på så sätt knö in svensk rättstavning? Bahasa Indonesia har jag inte så mkt användning för

Det borde gå alldeles utmärkt. En vän till mig uppgraderade en amerikansk T68 så den fick den nordiska mjukvaran.

/M

[ 26 November 2002, 17:40: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-11-26 19:21

Jag lade in turkisk programvara åt en kund som skulle "åka hem". Han hade en T68 med nordisk programvara innan.

Det är bara det att i ServicePointen så är normalt inte alla språkversioner inlagda från början. Men det är bara att ladda hem...

Hasse

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-26 19:24
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Det borde gå alldeles utmärkt.

Gött mos! Svensk T9! Kommer hem om några veckor..

[ 26 November 2002, 19:26: Meddelandet ändrat av: mattan ]

Jag har också R2E006, den är nyare än de ni nämnt.
Köpt i Sverige...

EMTS på Ynglingagatan 12 har jag varit på. De är jäkligt bra faktiskt! Trodde jag hade senaste mjukvaran Men får väl knata ner ngn dag igen då. Tycker iaf att mobilen är märkbart kvickare iaf.

En eloge till ericsson som uppdaterar hela tiden iaf....



[ 26 November 2002, 22:53: Meddelandet ändrat av: screwpull ]

Kollade listan med mjukvaru versioner, det verkar skilja på T68i/ie och T68m/mc.

Jag har alltså T68m güld varianten alltså Inte en T68i. Då är det ngt som inte stämmer här! Min kanske är en förklädd T68i?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: screwpull:
EMTS på ynglingagatn 12 har jag varit på. De är jäkligt bra faktiskt! Trodde jag hade senaste mjukvaran Men får väl knata ner ngn dag igen då. Tycker iaf att mobilen är märkbart kvickare iaf.

En eloge till ericsson som uppdaterar hela tiden iaf....

Jo visst blir telefonen snabbare, även om du inte har senaste mjukvaran, så är hastighetsökningen stor i jämförelse med de första mjukvaruversionerna, R1A osv...
dessa versioner var riktigt buggiga, telefonen hängde sig stup i kvarten och, GPRS gick inte att använda alls...helt värdelöst.

Jag har uppgraderat min T68 6-7 gånger, och visst är det schysst av Ericsson att erbjuda denna tjänst helt gratis. Numera är jag faktiskt riktigt nöjd med min T68, den har liksom vuxit upp, mognat till på sätt och vis.

/M

Jag håller med, den var inge kul alls när jag köpte min i februari i år. Det var R2 men jäkligt mkt buggar. Nu trivs jag betydligt mer med den.

Har testat en Panasonic GD67 som en kompis köpt. Rena skämtet faktiskt, den har liknande spec som T68 utan blåtand men med Polyfoni.

Ser ok ut, men vilken dålig svenska meny systemet har alltså "En krets är nere" står det innan man ska koppla upp sig. Sen är den jäkligt ologisk.Påminner om gamla japanska videoapparater med automatisk översatta manualer från 80-talet

1
Bevaka tråden