Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minneskonfiguration till Mac Pro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-05 09:44

Hej,

Inväntar en Mac Pro och hade tänkt mig förbereda en minnesexpansion i densamma (priserna i Apple Store lockade ej).

Det verkar råda lite delade meningar om vilken konfiguration man bör ha, vissa säger fyra av var sort (ger 256 bitar t.ex. 4x1GB, vilket också är vad Apple Store föreslog) medan andra säger att det räcker gott att sätta minnena i par om två och två (det manualen säger).

Frågan är om prestandaförlusten är märkbar i det fall jag väljer 2GB moduler i resterande tomma platser (dvs. 2x1GB original + 6x2GB)?

Funderar dock på att lämna två platser tomma i väntan på ett 4GB modulerna rasar i pris vad det lider. Kan visserligen stoppa in två st 1GB där så länge men känns onödigt i det fall det gör detsamma på prestandan i det exstisterande minnet?

Fast jag antar att allt detta kanske mest är bekymmer av teoretisk art?

  • Oregistrerad
  • 2008-08-05 11:35

Ja, det är mest ett teoretiskt bekymmer så gör som du vill

Jag har 2x2 Gig och 6x512 gig i min nu och den är snabb som en vessla

Ämnet har diskuterats förr så sök istället!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-06 09:39
Ursprungligen av studiox:

Ja, det är mest ett teoretiskt bekymmer så gör som du vill

Jag har 2x2 Gig och 6x512 gig i min nu och den är snabb som en vessla

Ämnet har diskuterats förr så sök istället!

Var som jag misstänkte. Läste några gamla trådar i ämnet men svaren var inte helt entydiga vad gällde minnesfrågan (eller så missade jag rätt trådar).

Ursprungligen av studiox:

Jag har 2x2 Gig och 6x512 gig i min nu och den är snabb som en vessla

Grymt med 3TB RAM!

  • Oregistrerad
  • 2008-08-16 23:32
Ursprungligen av Björnström:

Grymt med 3TB RAM!

"Pappa har stor plånbok"

Eller kanske liten, som inte hade råd att skicka sin son till skolan

  • Medlem
  • 2008-08-08 13:20

Jag kör 8x2GB för att jag läste nån stanns att det skulle vara bästa att ha likadana minnen all over. (tror det var ett test på barefeet) Köpte från macsales. Find the latest Performance Upgrades, Firewire and USB Hard Drives, SATA, Memory, Laptop Battery, and more at OWC Har inte haft nått som helst problem på ett halvår...

Och mer än 16GB minne behöver man ju knappast inte.... enda anledningen till att jag köpte 16GB är att AfterEffects jobbar på ett sjukt dumt sätt när den ska använda fler processorer, annars hade väl 8 GB funkat utmärkt för div 3D, layout mm.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-15 15:49

Har oxå köpt från macsales efter detta tips från oee, TACKAR !!
Funkar utmärkt och blir bra mycket billigare än att köpa i sverige.

Köpte från macsales. Find the latest Performance Upgrades, Firewire and USB Hard Drives, SATA, Memory, Laptop Battery, and more at OWC

1
Bevaka tråden