Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS tävling: Sverige mot Australien

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På fredag börjar OS och då är det dags att börja heja! Men ska man heja för Sverige eller Australien? Eftersom inga media här nere bryr sig en sekund om svensk sport så har man helt tappat namnen på alla medaljhopp.

Så därför ska jag nog heja på Australien år (mest för att retas med er) och så får vi se vem det går bäst för! Vi låter den här tråden handla om Sveriges och Australiens OS-bravader och mest medaljer vinner

Vadå Sverige kommer inte ta några guld, kanske ett silver och ett par brons.
Inte en mening att tävla.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-08-04 11:16
Ursprungligen av Jetwash:

Förra OS så tog Australien 17 guld, Sverige tog 4...

Olympiska sommarspelen 2004 - Medaljfördelning - Wikipedia, den fria encyklopedin

Jag gillar bra odds! O:-)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-08-04 13:03

Doping-OS känns inte som något man bryr sig i...

Ok, om man får välja så håller jag på USA. Ska bli kul att se vem av oss som vinner om tre veckor.

/M

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-04 14:55

Jag tror att Kina kommer ta storslam i år!

hur länge håller det på?

Tacksam för att man har en hel bunt med osedda filmer...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-08-05 17:14
Ursprungligen av Goflorp:

hur länge håller det på?

Tacksam för att man har en hel bunt med osedda filmer...

The 2008 Summer Olympic Games, officially known as the Games of the XXIX Olympiad will be celebrated in Beijing, People's Republic of China from August 8 to August 24, 2008 and followed by the 2008 Summer Paralympics from September 6 to September 17.

Källa: 2008 Summer Olympics - Wikipedia, the free encyclopedia

Ursprungligen av Caemon:

The 2008 Summer Olympic Games, officially known as the Games of the XXIX Olympiad will be celebrated in Beijing, People's Republic of China from August 8 to August 24, 2008 and followed by the 2008 Summer Paralympics from September 6 to September 17.

Källa: 2008 Summer Olympics - Wikipedia, the free encyclopedia

Hurra!

Precis flyttat till ComHem-hus, jag har 160 kanaler eller ngt så perverst! Alla (i princip) är öppna de första två veckorna. Jag kan se så mycket annat.

Ursprungligen av Goflorp:

Hurra!

Precis flyttat till ComHem-hus, jag har 160 kanaler eller ngt så perverst! Alla (i princip) är öppna de första två veckorna. Jag kan se så mycket annat.

Hehe, så hade jag det också de (4!) första veckorna efter jag fått min digitalbox. Det var då jag hittade min älskling: BBC Food!

Sanningen är att jag ser fram emot slutspelet i AFL betydligt mer!
2008 Toyota AFL Premiership Season Ladder - Official Website of the Australian Football League

Mitt lag S:t Kilda spelar mot Collingwood på lördag i MCG (Melbourne Cricket Grounds) och jag tror det kommer typ 75.000 personer och hejar. Blir grymt kul! Och vi vinner

Har laddat med en ny avatar och hade jag haft en bil så hade jag nog köpt en sån där S:t Kilda regskylt också:
Vplates.com.au - Custom Plates by VicRoads | AFL Premium Plates

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-07 21:17

Läste att AFL har störst andel kvinnliga åskådare. Något med de tajta kläderna att göra tydligen

jag slipper ju se en massa simning, fotboll ( vaf...var det inte fotbollsVM för några veckor sedan?)
Handboll, volleyboll (kan jag inte se sedan min skoltid), kula, slägga, och allt det andra.

En hel värld sitter och tittar på hur en människa hoppar i en sandlåda?
Jag måste vara urdum som aldrig förstår tjusningen med sporter.

Ni som gillar sport/os/vm måste ju nästan krevera av lycka, och det är er väl unt.

Så många gånger jag önskat att jag vore sportintresserad.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-10 22:15

På wikipedia uppdateras medaljligan hela tiden:
2008 Summer Olympics medal count - Wikipedia, the free encyclopedia

Kina leder redan ganska stort!

  • Medlem
  • 2008-08-10 23:18
Ursprungligen av Ree_Tab:

På wikipedia uppdateras medaljligan hela tiden:
2008 Summer Olympics medal count - Wikipedia, the free encyclopedia

Kina leder redan ganska stort!

Åfan, när jag skriver detta har OS pågått i två dagar och redan har 67 medaljer fördelats?! Det är nästan två veckor kvar...
Är det fler sporter än vanligt eller har fler sporter anammat simningens ofog att ha så många olika grenar att i stort sett alla kan få medalj?

Martin, med fyra olika simsätt, en massa olika distanser plus en massa lagkapper – att heja på simlandet Australien är ett safe bet...

  • Medlem
  • 2008-08-10 23:29

Fasen, Sverige piskade Australien i varenda OS fram till 1956 i Melbourne när Australierna gick förbi för att stanna i toppen av sommar-OS-länderna i medaljstatistiken. Undantaget var 1980 när Sverige placerade sig bättre än Australien (som inte bojkottade OS).

  • Medlem
  • 2008-08-11 00:54

Stephanie Rice tog hem guldet på 400 meter Medley (simning) igår!
Slog världsrekord samtidigt - big news "down under"

Latest News - News - Olympics - theage.com.au

Ännu ett guld och ett brons nyss!
Swimming - Sports - Olympics - theage.com.au

Ännu ett guld

Rice tog guld igen - och världsrekordet! Vi stod på Pizza Hut under lunchen och jublade

Swimming - Sports - Olympics - theage.com.au

Jag hejar på USA istället. *surar*
Phepls rules!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-08-13 23:55

Vinner en OS-gren gör den vars landslag har tillgång till de senaste preparaten som inte syns vid ett test.
Det är ju till och med så att amerikanska friidrottsförbundet har mer eller mindre erkänt att i stort sett varenda atlet som tävlade för USA under 80-talet var preparerade med något förbjudet, men osynligt, godis.
Man undrar ju hur någon kan kapa sekunder på världsrekord på ganska korta distanser? Jag har inte sett något sånt teknikskifte inom simning som i höjdhopp på 60-talet. Då ska man ändå betänka att världsrekordet i höjdhopp har gått från 1,98 1912 till 2,45 1993 där 20 av de cm hände strax efter att flopp-stilen började användas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-14 00:10
Ursprungligen av bollman:

Jag har inte sett något sånt teknikskifte inom simning som i höjdhopp på 60-talet

Nya delfin-skinns liknande simdräkter? Dom ser ju ut som sälar hela bunten Men det är svårt att tänka att det gör annat än hundradelar....

Nya simdräkten kommer att innebära en sak i OS i Peking: Det kommer att gå snabbare än någonsin tidigare

  • Medlem
  • 2008-08-14 10:05

Så länge vi slår Norge är jag nöjd.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-14 11:19
Ursprungligen av Baron:

Så länge vi slår Norge är jag nöjd.

Word!

Känner ni igen brunetten?

GULD igen!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-08-15 00:10

Tja, jag står fast vid mitt ord: OS är bara en orgie i korruption och droger.
Sveriges brottningsbrons visar väl bara med all tydlighet vad som gäller...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-16 11:04

OS, har jag missat nåt?

Två guld i rodd igår!

Hackett blev bara tvåa med 0.8 sek från vinst. Han satsade på tredje raka guldet på 1500m vilket ingen annan olympier gjort innan men det gick inte. Surt att satsa i fyra år och förlora med mindre än en sekund...

Hursomhelst går det bra för Australien: Sju guld och fjärde bästa land efter Kina, USA och Tyskland. Rätt ok för ett litet land med bara 21 miljoner innevånare

Bevaka tråden