Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på "off-topic"

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sökte på Off Topic men det var inte EN tråd jag hittade, så jag postar här. Har frågan varit uppe får väl någon admin saxa bort det helt enkelt.

Ett eget sub-forum för Off-topic borde finnas. Där man kan diskuttera allt och inget helt enkelt. Har inte sett till något, men jag kanske är blind. Finns det inte borde det skapas.
Tack för mig!

Testa och skippa särskrivningen, söker jag på offtopic jag får ett flertal träffar. Är det vad du är ute efter? Vill du diskutera offtopic finns alltid supporter lougnen.

Vi har haft ett offtopic forum för länge sedan som blev så enormt att det till slut blev en helt egen sajt: offtopic.se som dock är nerlagd sedan länge eftersom det blev så bråkigt där (och enormt många inlägg av väldigt få personer).

Idag har vi Supporter Loungen för Supporters som är jättetrevlig och så finns ju en musiklounge på 99musik.

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag sökte på Off Topic men det var inte EN tråd jag hittade, så jag postar här. Har frågan varit uppe får väl någon admin saxa bort det helt enkelt.

Ett eget sub-forum för Off-topic borde finnas. Där man kan diskuttera allt och inget helt enkelt. Har inte sett till något, men jag kanske är blind.

Som Mikael E var inne på, söker man på offtopic hittar man svaret. Här är t.ex. en tråd i Feedback om just detta. Där finns också flera svar till varför vi inte har det längre.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-25 11:23

pratbyran.se finns ju. Där finns flera av figurerna från offtopic.se, vissa under nya nick, andra med sina gamla.

  • Medlem
  • 2008-08-06 21:42
Ursprungligen av Konrad:

pratbyran.se finns ju. Där finns flera av figurerna från offtopic.se, vissa under nya nick, andra med sina gamla.

Men det är ju bara en massa låginformerade troglodyter som hänger där... Inget för oss med sans, vett och god smak alltså.

/B_llf_tt_

tack för alla svar. Mycket trevligt. Och jag ska lära mig att inte särskriva

Ursprungligen av PeeMaN:

tack för alla svar. Mycket trevligt. Och jag ska lära mig att inte särskriva

Nej, särskriva ska man inte göra opåkallat. Men just "off topic" tycker jag ska särskrivas eftersom det är engelska. Om man använder det som ett attribut kan man infoga ett bindestreck. T.ex. "det fördes en intressant men off-topic diskussion".

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-06 14:39

Off topic är två ord enligt engelskans alla regler. Jag håller med om att det finns väldigt många som särskriver här, men detta fallet var inte en särskrivning.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-08-06 22:28

Jag tyckte mig skymta mitt ex på det där forumet... men troglodyt... nja

Ursprungligen av bollman:

Jag tyckte mig skymta mitt ex på det där forumet... men troglodyt... nja

Har vi haft ihop det med samma tjej?

Mitt hade liknande egenskaper

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-10 11:43
Ursprungligen av Goflorp:

Har vi haft ihop det med samma tjej?

Mitt hade liknande egenskaper

Mitt med. Mystiken tätnar.

Priset för snyggste förolämpningen med stora inslag av kreativitet och begåvning går till: Giggs! Tack kompis, bästa jag hört på minst en månad. LOL.

Det finns en OT-avdelning på MacLife.com. De kallar den Reallife och i den finns tre underavdelningar med massor av trådar i varje:

Unplugged (Is there more to life than your beloved Mac? Do tell. ),
Student Lounge (For all you young hipsters. )

samt
Ministry of free thought (Controversy and Drama: Politics & Religion )

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-08-10 10:30

Felet med gamla offtopic på 99 var att det totalt tog överhanden och det var dagliga bråk och tillmälen och tjafs. Det fanns ju lätt ett gäng användare som uteslutande skrev i offtopic och inte bidrog i någon större omfattning till forumets huvudfåra, således plockades det bort. Visst, man hänger kanske inte lika mycket här därför, men det är rätt skönt att lite av bruset försvann. Det är nog så mycket på denna site ändå.

För den som vill snacka Offtopic och "allt annat än Mac" så finns ju papperskorgen MacWorld: MacWorld Forum - allt om Mac och iPod -> Papperskorgen

43% av inläggen på MacWorld forumet saknar koppling till Mac och vissa älskar det och andra tycker forumet tappar sin poäng när diskussionerna blir så "brusiga".

Faktum är att 10% av hela forumet består av en enda tråd: "Vad gör du idag"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 17:47

Ouu, ta inte tillbaka offtopic. Som bollman skriver, det genomsyrade hela forumet. Luddigare inlägg och massor mer interna skämt och beefs i trådar där det inte hör hemma. Been there done that. Inte igen tack.

acke... Då är det bara på 99.se som det inte funkar. På alla andra (såväl svenska som engelska forum) där jag hänger fungerar Offtopic jättebra. Så det så

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-08-15 11:43
Ursprungligen av PeeMaN:

acke... Då är det bara på 99.se som det inte funkar. På alla andra (såväl svenska som engelska forum) där jag hänger fungerar Offtopic jättebra. Så det så

Det är mycket väl möjligt att det är så det ligger till, för offtopic här var osedvanligt tramsigt.

PeeMaN, det är sant att det inte fungerade här. Det är INTE sant att det fungerar precis överallt annars. Det finns ställen där offtopic inte fungerar både på svenska och engelska forum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-15 13:15

Eftersom jag inte var med när det fanns offtopic kan jag inte uttala mig om det fungerade eller inte. Med aktiva moderatorer tror jag att ett offtopic kan fungera men för egen del anser jag inte att det är det viktigaste utan, som tidigare påpekats, att det påverkar hela forumet.

Jag tycker att det är jättebra att det finns underlag för två svenskspråkiga forum med olika "inriktning". MacWorld med mycket offtopic för dem som gillar det och 99Mac för en sådan som mig som är glada att slippa. Det handlar mao inte om vilket som är bäst utan att vi är olika

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-15 16:28

Tycker det räcker gott och väl med "Supporter Loungen".

1
Bevaka tråden