Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro som stör ny iMac ?! (Airport)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-07-26 23:32

Nu har jag ett bekymmer som känns rätt så omacigt.....

Macbook Pro 10.5.4
iMac G5 Tiger
iMac 20 nästan ny 10.5.4
Airport Extreme ansluten till fiber 100/100
iPod Touch

Allt kör trådlöst. Allt är i senast uppdaterade versioner.

Allt var frid och fröjd till nyligen, då plötsligt (kanske någon programvaruuppdatering) nya iMacen tappar Airportanslutningen 10 - 60 sekunder efter det att jag anslutit min MBP. Det är bara dessa båda maskiner som påverkas och bara om de kör trådlöst.

Stänger jag av och startar jag Airport anslutningen från iMacen så går anslutningen igång igen, för att sedan stanna efter ett tag. Symbolen visar dock fortsatt full täckning.

Jag har nu testat "allt", byte av kanal, kört bara N 5ghz, stängt av ipv6 etc. i princip allt utom att stänga grannarnas nät...

Kan det verkligen vara så att ett airportkort i en MBP kan störa ut ett airportkort i en iMac?

Hur man än söker på nätet så är det många som har problem med maskiner som tappar kontakten med Airport Extreme, men i mitt fall så tappar bara en maskin kontakten samtidigt som en annan maskin är påslagen. Jag finner alltså ingen hjälp hur jag än söker. Någon här som kan har en lösning? Jag betalar gärna konsulttid, bara det blir löst!!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-08-07 09:48
1
Bevaka tråden