Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicksilver med externt tangetbord

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en macbook och har använt quicksilver ett tag för att den är oehört smidig. Men nu är det så att jag har tänkt att köra extern skärm och på så vis så kommer jag att ha den stängd och då använder jag ju ett externt tangetbord. Det jag undrar är hur man använder quicksilver med detta? Det finns ingen fn knapp som på macbooken. Kör ju annars med fn+pageup men hur gör jag med externt?

Du går in i inställningarna och byter till något annat kommando.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 23:25

Jag har bytt bort spotlight så jag kör äpple space
Spotlight har jag lagt på Äpple alt space

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 23:26

dvs att jag har bytt bort Spotlights kommando

Om du har ett externt tangentbord med programmerbara knappar, kan du använda en eller flera av de knapparna. Så har jag gjort på mina datorer: har en knapp på mitt M$-tangentbord som jag i tangentbordsdrivisarna har ställt in till samma kortkommando som jag har för att aktivera Quicksilver (i mitt fall ctrl+§). Är det externa inte inkopplat på den bärbara så använder jag mitt vanliga tangentbordskommando, annars använder jag specialknappen. Jag har också kostat på mig några extra knappar för specialfunktioner i Quicksilver.

Tack för hjälpen hörni!

1
Bevaka tråden