Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Special Event" 2008-09-08

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 21:48

Appleinsider skriver att Special Event som antagligen ger oss nya iPods, MacBook och MacBook Pros.

Vad tror ni?

Jag tror det är högst sannolikt att det stämmer. Kollar man tillbaka i historien så har september varit ett givet tillfälle för Apple att lansera nya iPod-modeller under flera års tid. Perfekt läge inför julhandeln.

MacBook och MacBook Pro brukar traditionellt sett inte ha något alls att göra med Apples speciella iPod-event i september. Så ur den synvinkel vore det lite udda. Men den som följt ryktena vet att väldigt mycket pekar på att dessa modeller får en uppdatering i september också. Så kanske att dom slår ihop allting till ett event.

Skulle inte förvåna mig om de visar nya iPods och iMacs på det eventet för att sedan lansera helt nya MacBooks på sin egen Applemässa i Januari.

Ursprungligen av Simon Templar:

Skulle inte förvåna mig om de visar nya iPods och iMacs på det eventet för att sedan lansera helt nya MacBooks på sin egen Applemässa i Januari.

Mässan i januari är inte en egen Apple-mässan, Macworld Expo anordnad av IDG oberoende av Apple. Och det kommer inte att dröja så länge innan nya bärbar kommer, dom kommer redan i höst, tro mig.

Ursprungligen av Adrian B:

det kommer inte att dröja så länge innan nya bärbar kommer, dom kommer redan i höst, tro mig.

Jag hoppas också det men risken finns dock att det bara blir uppspeeedade MBPs som släpps snart, Apple vill säkert ha något "stort" att visa på Macworldmässan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-07 09:23
Ursprungligen av Simon Templar:

Jag hoppas också det men risken finns dock att det bara blir uppspeeedade MBPs som släpps snart, Apple vill säkert ha något "stort" att visa på Macworldmässan...

Stort == Snow Leopard. Det är min gissning i alla fall. Nya bärbara låter mycket troligt till hösten.

Jag ska börja ladda om AppleStore varje minut från och med nu.

Oooh! Hoppas vi får en anledning att köra lite macpub i Umeå nästa månad!

Ursprungligen av Björnström:

Jag ska börja ladda om AppleStore varje minut från och med nu.

Go go!

Ursprungligen av staed:

Oooh! Hoppas vi får en anledning att köra lite macpub i Umeå nästa månad!

Japp, vi missade ju att anordna den traditionella sommarpuben på O'Learys. Så en post-special-event-pub i höst blir utmärkt

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-07 09:37
Ursprungligen av Adrian B:

Japp, vi missade ju att anordna den traditionella sommarpuben på O'Learys. Så en post-special-event-pub i höst blir utmärkt

Än är sommaren inte slut, kanske en solig eftermiddag på en uteservering?

Ursprungligen av Simon Templar:

Jag hoppas också det men risken finns dock att det bara blir uppspeeedade MBPs som släpps snart, Apple vill säkert ha något "stort" att visa på Macworldmässan...

Ja, om det verkligen blir ny design eller bara speedbump återstår att se, men något händer i höst med båda, det är jag övertygad om. Och alla rykten har ju talat om en ny design denna gång. Jag tror inte Apple har problem att hitta på andra produkter till MWSF (ryktas ju t.ex. om en ny iPhone-modell i början av 2009). Eller nya skärmar som det ryktats om. Eller kanske en ny MBA. Osv osv.

Om det kommer MBP i september blir det ändå för nära med MWSF i januari, det går nästan alltid minst 6 månader mellan lanseringarna.

Ursprungligen av MatsOlov:

Än är sommaren inte slut, kanske en solig eftermiddag på en uteservering?

De senaste dagarna har det nästan känts som den är slut redan Men vi bör ta den fortsatta diskussionen om detta i rätt forum.

Ursprungligen av Adrian B:

Om det kommer MBP i september blir det ändå för nära med MWSF i januari, det går nästan alltid minst 6 månader mellan lanseringarna.
.

Njae Apple har speedbumpat förut bara några månader innan nya uppdaterade modeller har lanserats.
Med tanke på att Macbook Pro är en av Apples viktigaste produkter så kan jag tänka mig att de gärna vill visa upp helt nya Macbook på mässan, dessutom så kommer det då vara lättare för dom att få tag på nya processorer i stora mängder o.s.v. men vi får väl se...

Ursprungligen av Simon Templar:

Njae Apple har speedbumpat förut bara några månader innan nya uppdaterade modeller har lanserats.

Jo, det har hänt tidigare. Senast var det väl MacBook som uppdaterades i november och sen lite oväntat i februari igen, om jag minns rätt. Men det är ändå rätt sällsynt jämfört 6-8 månader som det vanligtvis handlar om.

MacRumors sammanfattar det hela inför detta påstådda "special event":

Last week an analyst report speculated that Apple would hold some sort of media event this September to refresh the iPod line as well as introduce updates to both the MacBook and MacBook Pro lines.

While the report appeared to be mostly speculative, Apple has been predictably updating their iPods in September for the past couple of years. Combined with circulating rumors of iPod revisions and the end of the Back to School promo, it seems probable that late September will bring us new Apple products.

While rumors have focused on new iPod nanos, we've heard whispers that an iPod Touch update is also likely in the same timeframe.

Given the likelihood of updates, readers should be cautious about buying a new Apple notebook or iPod at this time.

Jag hade missat att det var baserat på så lösa grunder hittills. Men det verkar ju ändå rätt troligt att det blir av.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-07 09:36

Måste köpa en ny Mac i höst, har bara PPC och vill ha en Intel. Vet inte om det blir en iMac eller en Mac Book Pro. Hur som helst så väntar jag ett tag till för att se om det blir några uppdateringar från Apple under hösten.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-09 18:46
Ursprungligen av MatsOlov:

Måste köpa en ny Mac i höst, har bara PPC och vill ha en Intel. Vet inte om det blir en iMac eller en Mac Book Pro. Hur som helst så väntar jag ett tag till för att se om det blir några uppdateringar från Apple under hösten.

Det där med att vilja ha intel.... ok jag förstår dig men man kan ju misstolka det.

Tillbaka lär de ju inte gå.

Någon som vet något om datum angående detta Event?

MVH Wenkan

5 sep

Ursprungligen av wenkan:

Någon som vet något om datum angående detta Event?

MVH Wenkan

Datum är satt till 5 september enligt: AppleInsider | Apple confirms "Special Event" on September 5th

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-14 17:34
Ursprungligen av bastuman:

Datum är satt till 5 september enligt: AppleInsider | Apple confirms "Special Event" on September 5th

5 September, förra året ja!

Kolla datumet på artikeln ... Tuesday, August 28, 2007

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-14 11:26

Det är spännande detta. Faktiskt första gången jag ser ett rykte om en kommande presentation. Kanske bara för att kunna elda på ännu mer med rykten om kommande produkter?

hade vart sjukt kul med en ny mac mini då man inte har råd med en mac pro och inte behöver någon av de andra då man har en bra 24 tums skärm redan...

Vilket datum gissar ni på att the special event kommer vara?

Jag chansar på 19 september

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-15 10:55
Ursprungligen av _react_:

Vilket datum gissar ni på att the special event kommer vara?

Jag chansar på 19 september

Bara ren gissning eller baserar du de på något? Om inte annat så gissar jag 15 september, men önskar nu

Ursprungligen av Minto0:

Bara ren gissning eller baserar du de på något? Om inte annat så gissar jag 15 september, men önskar nu

ren gissning ,,, men det känns verkligen rätt med den 19 september!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-15 13:01
Ursprungligen av _react_:

ren gissning ,,, men det känns verkligen rätt med den 19 september!

Hmmm, ja kankse de Jag vill dock ha de liiite tidigare så jag kan beställa en ny dator när jag är hemma från o med den 20:e

Intressant är denna mening:

With the delay of Intel's Centrino 2 platform likely pushing the release of a redesigned MacBook line out of its intended schedule, Apple may face the undesirable prospect of either having to incorporate new Mac launches into an iPod-oriented press gathering or else staggering the announcements in a way that might jeopardize valuable back-to-school Mac sales.

Det känns fortfarande lite konstigt och olikt Apple med MB/MBP på ett iPod-event, men som AI skriver så finns det ju värdefull försäljning att vinna på det.

Undrar hur kraftig förseningen är som det pratas om. Kan ju vara tråkigt för alla som väntar på MB/MBP.

Men fan vad trist om det bara kommer nya ipods, då lär det dröja innan MB/MBP får ett facelift...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-26 17:11

Hur är det i Sverige angående back to school-dealen? Är det något som ständigt återkommer?

Bevaka tråden