Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billig Bluetooth-adapter?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-13 15:09

Är student och försöker sänka mina utgifter så mycke som möjligt.
Vilken är den billigaste Bluetooth-adaptern som fungerar med iSync och t68i?

Läs gärna -Martin-´s recension utav en ´noname´ Bluetooth adapter om du inte redan gjort det. Apple själv har en egen adapter (som är identisk med D-Links adapter vad jag förstår) som ligger lite lägre i pris.

www.dustin.se som annars har genomgående bra priser på hårdvara tar det tredubbla för flera av de adaptrar som säljs. Dessa adaptrar ser alla olika ut jämfört med de två ovannämnda ´klumparna´, men jag vet inte ifall funktionen är bättre.

TEST: BlueSmart USB-adapter
744:- inkl. moms

Apple´s egna USB Bluetooth-adapter
662,50:- inkl. moms

TDK Bluetooth USB adapter
1813:- inkl. moms

COM ONE Bluetooth USB dongel
1700:- inkl. moms

3Com Bluetooth USB adapter
1495:- inkl. moms

Detta är på intet sett en komplett lista över de Bluetooth USB-adaptrar som finns på marknaden just nu, utan en lista jag satte ihop just nu baserat huvudsakligen på vad Dustin har i lager. Fortsätt gärna leta på egen hand, jag är säker på att det går att göra en bättre deal om man bara ligger i lite

Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-13 20:23

Tack. Det var en större lista än jag trodde skulle komma med ett inlägg, bilder och allt.
Jo, jag läste hans test, och blev då sugen på att ta steget och köpa en själv.

Missa inte Acers modell som visas i TEST-tråden!

[ 14 November 2002, 09:31: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-14 09:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
Apple själv har en egen adapter (som är identisk med D-Links adapter vad jag förstår) som ligger lite lägre i pris.

Vet inte om man kan kalla det en "egen". Det står ju "D-Link DWB-120M USB Bluetooth Adapter" på sidan.

Dessutom är den 100:- för dyr. Den kostar $49.95 i USA vilket i kronor blir ca 450:- + moms = 562,50. Vad gör Apple med den extra hundringen?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Netzach:
Är student och försöker sänka mina utgifter så mycke som möjligt.
Vilken är den billigaste Bluetooth-adaptern som fungerar med iSync och t68i?

Har du mecenat kort? Om du har det så gå in på ´deras´ applestore så får du 10% rabatt innan momsen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-14 11:02

Vad är mecenat?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Netzach:
Vad är mecenat?

Mecenatkortet är ett studentkort, ett studerandebevis. Kolla på www.mecenat.se för mer info.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-14 12:57

Ah. OK, jag kör på CSN-kortet, är fortfarande strandad i gymnasiet. Hur olika är egentligen korten?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Netzach:
Ah. OK, jag kör på CSN-kortet, är fortfarande strandad i gymnasiet. Hur olika är egentligen korten?

De är rätt olika, men det är samma företag som står bakom dem. Mecenat är alltså företaget som gör CSN-kortet på upppdrag av CSN. Du kan läsa mer om de olika korten på CSN:s sida om korten.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-26 11:22

CSN-kortet ges ut av Mecenat som även ger ut Mecenatkortet!

CSN-kortet går ut till alla som läser på gymnasie- komvux och Folkhögskola.

Mecenatkortet når, nästan, alla som läser på Universitet och Högskola och ersätter det gamla SFS Studentkortet som numera kostar pengar.

Så du som har ett CSN-kort eller ett Mecenatkort har rätt till Mecenat Apple Store!

Mvh Jonas Levin
Mecenat.se
CSN-kortet

1
Bevaka tråden