Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameran i P800

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-01 17:46

Ibland när jag ska ta bilder dyker bara Sony Ericsson logotypen upp i displayen. startar man om mobilen då brukar det funka. Någon mer som har det poblemet och kanske vet en lösning?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-01 18:21
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: martin:
Ibland när jag ska ta bilder dyker bara Sony Ericsson logotypen upp i displayen. startar man om mobilen då brukar det funka. Någon mer som har det poblemet och kanske vet en lösning?

Det har hänt mej ett par-tre gånger. Vet ingen annan lösning än att boota om telefonen. Idag uppgraderade jag till senaste firmware, så det återstår att se om problemet kvarstår.
Ljudet blev mycket bättre efter uppgradering, särskilt med högtalarfunktionen, så jag rekomenderar alla att göra sej omaket att masa sej till ett service-center och uppgradera.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-01 19:57

försvinner kontakter, sms, kalenderar data o.s.v. när man uppgraderar?

  • Oregistrerad
  • 2003-02-02 09:10
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: martin:
försvinner kontakter, sms, kalenderar data o.s.v. när man uppgraderar?

Ja. Man får hitta en Windows-burk och backupa innan man uppgraderar.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-02-03 01:40
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Wallström:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: martin:
försvinner kontakter, sms, kalenderar data o.s.v. när man uppgraderar?

Ja. Man får hitta en Windows-burk och backupa innan man uppgraderar.

Funkar inte iSync och company med P800??
Visst, sms:en kanske inte går att backa upp den vägen, men de kan man ju trycka ner på sim-kortet. Alla filer och så borde väl gå att överföra med BT-filöverföring?

/arvid

  • Oregistrerad
  • 2003-02-03 13:10
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: arvid.:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Wallström:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: martin:
försvinner kontakter, sms, kalenderar data o.s.v. när man uppgraderar?

Ja. Man får hitta en Windows-burk och backupa innan man uppgraderar.

Funkar inte iSync och company med P800??
Visst, sms:en kanske inte går att backa upp den vägen, men de kan man ju trycka ner på sim-kortet. Alla filer och så borde väl gå att överföra med BT-filöverföring?

Nej, iSync funkar inte. Främst för att iSync pratar IrMC för att synka medans P800 pratar SyncML. Dessutom så verkar det finnas generella problem med bluetooth i antingen P800 eller Mac OS X, jag får inte serial port-profilen att funka särskilt bra t.ex. BT-filöverföring kanske möjligen teoretiskt skulle kunna användas för att backupa allt, men med en bunt SMS, en massa inställningsfiler, en bunt mail och några program så blir det några hundra filer och det skulle nog ta ett par dygn att pilla fram och tillbaka allting.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: arvid.:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Wallström:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: martin:
försvinner kontakter, sms, kalenderar data o.s.v. när man uppgraderar?

Ja. Man får hitta en Windows-burk och backupa innan man uppgraderar.

Funkar inte iSync och company med P800??
Visst, sms:en kanske inte går att backa upp den vägen, men de kan man ju trycka ner på sim-kortet. Alla filer och så borde väl gå att överföra med BT-filöverföring?

/arvid

Annars fungerar Virtual PC (6)som fina fisken Just precis för de gånger som vi macanvändare får vänta på mac mjukvara. *tipsar*

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-04 00:49

cubaser vilket os kör du i VPC? får det inte att funka i varken w2000 eller wxp

Funkar för mig i ME

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: martin:
cubaser vilket os kör du i VPC? får det inte att funka i varken w2000 eller wxp

Det funkar fint i 2000 i VPC6.
Vad jag sett flera gånger att installationen av VPC6 har blivit halvklar, man har glömt att installera tillägs delarna. Det sätter bra fart på datorn!, läs noga installations anvisningen, det lönar sig i detta fallet. Inte speciellt självklart enligt min enkla åsikt.
Jag tror det funkar bra med Xp också.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: cubeuser:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: martin:
cubaser vilket os kör du i VPC? får det inte att funka i varken w2000 eller wxp

Det funkar fint i 2000 i VPC6.
Vad jag sett flera gånger att installationen av VPC6 har blivit halvklar, man har glömt att installera tillägs delarna. Det sätter bra fart på datorn!, läs noga installations anvisningen, det lönar sig i detta fallet. Inte speciellt självklart enligt min enkla åsikt.
Jag tror det funkar bra med Xp också.

eh glöm inte att lägga in DCU-11 kabel driviesen också förutom PC software för P800. .

[ 04. februari 2003, 20:47: Meddelandet ändrat av: cubeuser ]

  • Oregistrerad
  • 2003-02-04 23:36

varför måste man gå en fyraårig utbildning på nasa bara för o synka telefonkräket mä sin burk???*kokar*...

ps med handen på hjärtat så kommer jag kolla in samtiliga tips här när pulsen gått ner lite

ds

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-05 09:37
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
eh glöm inte att lägga in DCU-11 kabel driviesen också förutom PC software för P800. .

Aha, det kanske är därför det inte funkade för mig. Var hittar jag denna, och hur installerar jag den?

Har installerat från CD:n (P800 1.0.0) och även lagt in senaste PCSuite for P800 (1.1.1) från SE´s webbplats, men får inte igång eländet under Win2k.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: cubeuser:
eh glöm inte att lägga in DCU-11 kabel driviesen också förutom PC software för P800. .

Aha, det kanske är därför det inte funkade för mig. Var hittar jag denna, och hur installerar jag den?

Har installerat från CD:n (P800 1.0.0) och även lagt in senaste PCSuite for P800 (1.1.1) från SE´s webbplats, men får inte igång eländet under Win2k.

Kolla på sonyericsson.com, väl där välj global support
skriv in dcu, välj dcu-11 , väls patches.. Lycka till.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: grismasken:
varför måste man gå en fyraårig utbildning på nasa bara för o synka telefonkräket mä sin burk???*kokar*...

ps med handen på hjärtat så kommer jag kolla in samtiliga tips här när pulsen gått ner lite

ds

Kan bara instämma

1
Bevaka tråden