Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmproblem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en MBP 2.5 GHZ som kör OSX 10.5.4. Jag kopplar den ofta till tv:n för att kolla på film och såna saker. Allt har fungerat precis som jag har velat fram tills ikväll. Tidigare när jag kopplat datorn till tv:n har jag fått en "dubblett" av min skärm på datorn, med dock, menyrad, skrivbord etc. Men när jag nu kopplar in tv:n får jag liksom ett extra skrivbord, utan dock och menyrad.

Jag löste det temporärt genom att gå in i skärminställningar - uppställning och sen något som hette typ "skärmdubblett."
Detta blev dock inte precis som det blivit tidigare. Eftersom min tv inte klarar av lika hög upplösning som min MBP blir bilden på MBP:n väldigt suddig.

Om det är någon som vet hur jag gör för att få det som det var förut skulle jag bli hemskt glad!

Tack på förhand

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-01 17:42

När du har valt det som att den ska spegla så ska du få upp två rutor där den ena ställer in upplösning på TVn och den andra på datorn...

Ursprungligen av nllub:

När du har valt det som att den ska spegla så ska du få upp två rutor där den ena ställer in upplösning på TVn och den andra på datorn...

Förstår inte riktigt vad du menar. Skulle du kunna förklara lite mer ingående? Vad ska jag göra för att få det som det var förut?

Du kanske har råkat trycka på F7? Kryssa bort bildskärmsdubblering igen och prova att växla mellan de olika visningslägena genom att trycka på F7.

Om du fortfarande får fel upplösning på TVn får du gå in under Systeminställningar…/Bildskärmar och ställa in den upplösning du vill ha.

1
Bevaka tråden