Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på väska till iPhone?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västervik
  • 2008-07-16 13:54

Jag har sökt men inte hittat några guldkorn direkt.

Jag var en av många som köade för en iPhone i fredags, och letar nu väska till min tingest. Själv söker jag en väska att ha i bältet, men alla som köpt en väska till sin iPhone (eller vet om någon modell som kan passa) kan väl tipsa (gärna med länk) så att andra i framtiden kan ha nytta av tråden.

Tack på förhand!

Eh, fel forumdel?!?

Beställde just denna i svart på Sena Cases, med rabattkoden SJUL10 = (10%) gick den på 225 kr inkl. frakt.
65 kr billigare än i den svenska Apple-storen.
Tycker fodralet ser riktigt fin ut, tunn och bra om man som jag alltid har telefonen i fickan.

SENA CASES :: APPLE iPHONE 3G ULTRA SLIM POUCH

Finns även en modell med bältesclip, även om jag måste tillägga att det kan vara bland det osexigaste som finns O:-)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-16 18:18
Ursprungligen av minipod:

Beställde just denna i svart på Sena Cases, med rabattkoden SJUL10 = (10%) gick den på 225 kr inkl. frakt.
65 kr billigare än i den svenska Apple-storen.
Tycker fodralet ser riktigt fin ut, tunn och bra om man som jag alltid har telefonen i fickan.

SENA CASES :: APPLE iPHONE 3G ULTRA SLIM POUCH

Finns även en modell med bältesclip, även om jag måste tillägga att det kan vara bland det osexigaste som finns O:-)

Ursäkta frågan, men var fick du tag i rabattkoden?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-16 19:21
Ursprungligen av minipod:

Beställde just denna i svart på Sena Cases, med rabattkoden SJUL10 = (10%) gick den på 225 kr inkl. frakt.
65 kr billigare än i den svenska Apple-storen.
Tycker fodralet ser riktigt fin ut, tunn och bra om man som jag alltid har telefonen i fickan.

SENA CASES :: APPLE iPHONE 3G ULTRA SLIM POUCH

Finns även en modell med bältesclip, även om jag måste tillägga att det kan vara bland det osexigaste som finns O:-)

Precis vad jag letat efter, beställde ett jag med, tusen tack...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 09:55
Ursprungligen av minipod:

Beställde just denna i svart på Sena Cases, med rabattkoden SJUL10 = (10%) gick den på 225 kr inkl. frakt.
65 kr billigare än i den svenska Apple-storen.

Men så fick du väl även betala svensk moms 25% samt postens avgifter för hantering?

  • Medlem
  • Stockholms län
  • 2008-08-06 10:51
Ursprungligen av minipod:

Beställde just denna i svart på Sena Cases, med rabattkoden SJUL10 = (10%) gick den på 225 kr inkl. frakt.
65 kr billigare än i den svenska Apple-storen.
Tycker fodralet ser riktigt fin ut, tunn och bra om man som jag alltid har telefonen i fickan.

SENA CASES :: APPLE iPHONE 3G ULTRA SLIM POUCH

Finns även en modell med bältesclip, även om jag måste tillägga att det kan vara bland det osexigaste som finns O:-)

Kan informera att jag gjorde samma sak som minipod, dvs beställde ett "Ultra Slim Pouch" fodral från SENA CASES. Beställde förra fredagen(1/8) och fick det vid dörren igår tisdag(5/8) på förmiddagen. Tackar! Enkelt, billigt och snabbt. I de 9.99$ som man får betala så ingår frakt och hantering. I och med att värdet är så lågt så blir det ingen tull. Det som dock kan komma senare är momsen....men vi får se. Jag kan återkomma med info ifall det kommer någon avgift.

  • Medlem
  • Västervik
  • 2008-07-16 16:36
Ursprungligen av theplague:

Eh, fel forumdel?!?

Oj, det har du ju helt rätt i. Hur i hela friden lyckades jag med det?
Någon forumadmin får mer än gärna flytta tråden till sin rätta del!

Flyttade tråden! /Jetwash

macoteket.se säljer en del väskor som jag iaf tyckte var snygga. borde bara köpa en 3G att ha i dom

Den här har Telias Butiker hemma eller möjlighet att ta hem:
Krusell

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-17 10:57
Ursprungligen av # brorzan:

Den här har Telias Butiker hemma eller möjlighet att ta hem:
Krusell

Fast den var inte lika slimmad som ultra slim pouch:en

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 11:31
Ursprungligen av Razer:

Jag har sökt men inte hittat några guldkorn direkt.

Jag var en av många som köade för en iPhone i fredags, och letar nu väska till min tingest. Själv söker jag en väska att ha i bältet, men alla som köpt en väska till sin iPhone (eller vet om någon modell som kan passa) kan väl tipsa (gärna med länk) så att andra i framtiden kan ha nytta av tråden.

Tack på förhand!

Köp en magväska istället. Det är lika snyggt

  • Medlem
  • Västervik
  • 2008-07-17 13:09
Ursprungligen av Pajje:

Köp en magväska istället. Det är lika snyggt

Onda människa!
Nävars, det är inte så att jag har väska till mobilen till vardags, då ligger den i fickan, men det finns tillfällen då en väska är praktisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 14:30
Ursprungligen av Razer:

Onda människa!
Nävars, det är inte så att jag har väska till mobilen till vardags, då ligger den i fickan, men det finns tillfällen då en väska är praktisk.

Jag vet vad du menar. Jag skulle behöva ett när jag är på båten.

Tycker alla ska kolla in Vaja, dom gör sjukt snygga väskor...
Vaja Leather Products

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 16:04
Ursprungligen av erikohman:

Tycker alla ska kolla in Vaja, dom gör sjukt snygga väskor...
Vaja Leather Products

Wow. Verkligen vansinnigt snygga saker. Älskar deras "Classic Retro Slim Bag", men vill man betala närmare fem hundra kronor bara för ett fodral till mobilen?

Ursprungligen av shandar:

Wow. Verkligen vansinnigt snygga saker. Älskar deras "Classic Retro Slim Bag", men vill man betala närmare fem hundra kronor bara för ett fodral till mobilen?

Jag vet, det är ju frågan. Men dom är snygga!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-18 00:36
Ursprungligen av erikohman:

Tycker alla ska kolla in Vaja, dom gör sjukt snygga väskor...
Vaja Leather Products

Jag tittade lite på deras produkter, så länge produkten är välgjord kan det vara värt priset, vad sägs om denna?

Ursprungligen av Caemon:

Jag tittade lite på deras produkter, så länge produkten är välgjord kan det vara värt priset, vad sägs om denna?

Riktigt snyggt!
Jag är dock mer sugen på Choclate Body och Azabache Stripe...

Jag slår nog till om jag har råd när sommarjobbslönen kommer...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-17 12:58

I går inhandlade jag en fräsch väska från Walk on water hos Macforum här i Göteborg. Den har ett fack på insidan som är perfekt för iPhonen. Jag låter detta tips var ett allmänt tips.

caemon: googlade på någonting i stil med "sena Cases bonus code" så kom den på 2-3 träffen. Google är min bästa vän.

Kia2: 226 kr var med fedex eller dhl. Så jag bör väl slippa postens avgifter? Och jag kan inte tänka mig att ett sånt litet paket fastnar i tullen för att momsa 25% på.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-17 17:11
Ursprungligen av minipod:

Kia2: 226 kr var med fedex eller dhl. Så jag bör väl slippa postens avgifter? Och jag kan inte tänka mig att ett sånt litet paket fastnar i tullen för att momsa 25% på.

Om försändelsens sammanlagda värde är högst 300 svenska kronor (22 euro), och inte innehåller parfym, luktvatten eller tobak, behöver du inte betala någon tull.
Däremot måste du alltid betala moms och speditionsavgift.

Ursprungligen av Tullverket:

Exempel: musik CD-skivor från USA

Pris på Internet, 400kr
Frakt och försäkring, 50kr
Tull, 3.5 procent (450 X 3.5%=15)
Moms, 25 procent [(450+15) X 25%=116]
Postens speditionsavgift, inklusive moms, 100kr

Att betala, minst 681kr

Varor som beställs från EU-land räknas, i de flesta fall, som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tullavgift och Posten tar inte ut någon speditionsavgift.

Källa: http://www.tullverket.se/download/18.4ab1598c11632f3ba9280005513/internet%2C+att+handla+p%C3%A5.pdf

Du kan hoppas du slipper betala, men räkna med att du kommer behöva betala moms.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-17 17:19

För att vrida om kniven lite mer, DHL samarbetar med tullverket.

Ursprungligen av DHL - Tulltjänster:

Inom begreppet TULL sker hela tiden förändringar och det är inte helt lätt att hålla reda på alla nya regler och restriktioner.

Ändrade tullsatser, statistiska nummer, licenskrav eller andra avgifter och import-kvoter är svåra att hålla reda på själv. Vi samarbetar med Tullverket, olika handelskammare samt EU i Bryssel. Dessa myndigheter förser oss också med nyheter och förändrat hanteringsförfarande, vilket har stor betydelse för det tjänster vi tillhandahåller.

  • Bevakning - vi ser till att din deklaration blir klarerad i tid

  • Tulltaxering enligt tullagen

  • Tulldeklaration

  • Intrastatredovisning

  • Aktiv förädling

  • Passiv förädling

  • Ansökan om diverse tillstånd (importlicens, bindande klassificering, kredit hos tullen, tullager)

Källa: DHL | Sweden | Avancerade Logistiktjänster

Fick hem mitt Sena Case idag.

Fedex kom med paktet till dörren. Underbar service, inget tullande och inga postavgifter.
Fest!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-23 22:12
Ursprungligen av minipod:

Fick hem mitt Sena Case idag.

Fedex kom med paktet till dörren. Underbar service, inget tullande och inga postavgifter.
Fest!

Hur är caset på iphonen ? Lite recensionsbilder tack

hur är känslan med den på etc ?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 11:18
Ursprungligen av minipod:

Fick hem mitt Sena Case idag.

Fedex kom med paktet till dörren. Underbar service, inget tullande och inga postavgifter.
Fest!

FedEx skickar alltid tullavgifter efter några dagar med brev.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-24 12:26

Vad tror ni om nåt sånt här? Energy Leaf Black Leather Soft Pouch for Apple iPhone 3G
Inte för stort, men ger ändå lite repskydd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 12:38
Ursprungligen av DanneE:

FedEx skickar alltid tullavgifter efter några dagar med brev.

Jag skulle precis säga samma sak. Chansen att man slipper betala avgifter + svensk moms är obefintlig om paketet skickas med FedEx. Tyvärr.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-07-31 15:42
Ursprungligen av kia2:

Jag skulle precis säga samma sak. Chansen att man slipper betala avgifter + svensk moms är obefintlig om paketet skickas med FedEx. Tyvärr.

Minipod fick du betala tull och postavgifter, och isf hur mycket gick det på?

Kan inte fixa bilder i nuläget, men de som finns på senas hemsida är verklighetstrogna.

Den är riktigt tight (hoho), sitter åt kring iphonen och jag kan garantera att jag kommer missa samtal på grund av den. Tar ett litet tag att lirka av. Vet inte om det gäller nu bara i början och att den kommer töja ut sig men så är läget nu iaf. Caset luktar även lite konstigt, eller konstigt och konstigt men den har inte den klassiska läder doften.

För 226 kr med hem till dörren leverans är det verkligen något jag kan rekommendera om man inte vill ha sin iphone överdragen med gladpack. Det bästa är att jag kan välja, om jag en dag känner för att ha telefonen löst så går det bra, och en annan dag behöver skydd är det bara att ta fram caset.

Bevaka tråden