Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar 3G headset på 2G telefonen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, det är ju olika kontakter. Måste jag beställa från USA för att få ett till min 2G telefon eller funkar det som applestore säljer?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-06 09:20

Vadå olika kontakter? Såvitt jag kan se så är det identiska headsets.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-06 09:24

Instämmer,

Det är precis samma headset, med samma dåliga gummiblandning som verkligen inte är anpassad för nordiskt klimat då kabeln blir stenhård i kyla

Altså jag menar pluggen... I den första phonen är ju "hålet" mindre. Hanen på en "vanlig" 3,5 plugg går liksom inte i. Är det vanlig 3,5 plug på 3G-setet eller är det en slimmad som det är på 2G-setet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-08 00:23

Pluggen är samma... alltihop är identiskt... förstår inte varför en del har fått för sig att 2g inte använde vanlig 3.5mm plugg...

Visst är det väl så att kontakten (honan) sitter djupare i 2G än i 3G. Därav behovet av adapter till 2G. Det borde i sin tur innebära att det finns risk för att 3G-headsetet inte "når ner" till 2G djupt placerade hona och att 2G-headsetet borde lämna en liten lucka i anslutningen, men fungera?

Frågan kvarstår för mig i alla fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-08 08:42

På 2g sitter kontakten försänkt i chassit och därför kan gummit/plasten runt kontakten inte vara lika tjock som i 3g varianten. Men själva kontakten har samma specifikationer (3.5mm jack).

Men eftersom Apples headset för 2g och 3g är identiskt, så spelar det ju ingen roll. Bara för att de gjort 3g-varianten så att man KAN plugga in kontakter med tjockare plast runt omkring, så betyder det ju inte att de varit TVUNGNA att lägga på mer plast på sin egen kontakt.

Senast redigerat 2008-08-08 10:45
Ursprungligen av ridax:

På 2g sitter kontakten försänkt i chassit och därför kan gummit/plasten runt kontakten inte vara lika tjock som i 3g varianten. Men själva kontakten har samma specifikationer (3.5mm jack).

Men eftersom Apples headset för 2g och 3g är identiskt, så spelar det ju ingen roll. Bara för att de gjort 3g-varianten så att man KAN plugga in kontakter med tjockare plast runt omkring, så betyder det ju inte att de varit TVUNGNA att lägga på mer plast på sin egen kontakt.

Bra, då har du svarat på frågan. Samma kontakt på handsfree. Se, det var väl inte så svårt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-08 22:11

Jo, men om du scrollar lite uppåt så ser du att jag gav det svaret redan som #2 i denna tråd...

"Vadå olika kontakter? Såvitt jag kan se så är det identiska headsets"

Ursprungligen av ridax:

Jo, men om du scrollar lite uppåt så ser du att jag gav det svaret redan som #2 i denna tråd...

"Vadå olika kontakter? Såvitt jag kan se så är det identiska headsets"

Touché

1
Bevaka tråden