Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iSync och Palm Pilot Vx

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får inte synkningen att fungera mellan en Palm Pilot Vx och iSync. Jag har gjort som instruktionerna säger men den går igenom hela synkningsfasen ganska snabbt (tar kanske 5 sekunder) och säger att allt är klart och synkat. När jag sen tittar i Palmens adressbok så har den lik förbaskat inte synkat över adresserna från datorns Adressbok.
Kör Mac OS X 10.2.2, Pal Dekstop 4.0, iSync 1.0 beta.

PS. testade vid samma tillfälle att synka en Sony Ericsson T68i och den funkar hur bra som helst, men inte Palmen.

Någon med liknande problem som har en lösning??

Jag har inte heller fått det att fungera. Det står att det krävs Palm OS 4.0 vilket inte finns med i Vx från början utan man måste köpa till det. *suck*

Ciryon

Man behöver inte Palm OS 4. Jag kör Palm OS 3.3 på en IIIx och det funkar bra.

Om du liksom jag har å ä eller ö eller ü i för- eller efternamn så funkar inte synkningen.

Gå isåfall till Hotsynk manager och Edit Users. Välj ditt namn och välj edit. Byt sedan till något utan tecken. Då funkar det.

[ 12 November 2002, 16:08: Meddelandet ändrat av: Pontus Sörlin ]

Håller med dig att det inte funkar bra.
Har en Sony Clie som kör Missing sync, palmos 4 isync etc. men dels tog ca 2 timme att synca och sen kom inte allt med...

då tröttnade jag och kör sedan entourage som funkar faktiskt bättre på VX än 2001.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-12 21:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mårten Johansson:
Får inte synkningen att fungera mellan en Palm Pilot Vx och iSync. Jag har gjort som instruktionerna säger men den går igenom hela synkningsfasen ganska snabbt (tar kanske 5 sekunder) och säger att allt är klart och synkat. När jag sen tittar i Palmens adressbok så har den lik förbaskat inte synkat över adresserna från datorns Adressbok.
Kör Mac OS X 10.2.2, Pal Dekstop 4.0, iSync 1.0 beta.

PS. testade vid samma tillfälle att synka en Sony Ericsson T68i och den funkar hur bra som helst, men inte Palmen.

Någon med liknande problem som har en lösning??

Har du installerat det andra paketet (iSync_Palm.pkg) på iSync-image:n? Det glömmer 90% av användarna.
Sedan måste även stänga av Conduits:arna för det som iSync skall ta hand om. Annars gör Palm Desktop det.
När du får det att funka blir hela iSync-processen så superenkel som att trycka på Palm-klykans synkknapp.
Jag kör själv samma kombination som du. Den överlevde även 10.2.2-uppdateringen

Jo då jag har installerat conduiten också.
Ska testa det där med svenska tecken i namnet på profilen som nämndes ovan

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pontus Sörlin:
Man behöver inte Palm OS 4. Jag kör Palm OS 3.3 på en IIIx och det funkar bra.

Om du liksom jag har å ä eller ö eller ü i för- eller efternamn så funkar inte synkningen.

Gå isåfall till Hotsynk manager och Edit Users. Välj ditt namn och välj edit. Byt sedan till något utan tecken. Då funkar det.

Tack!! Nu fungerar det hur bra som helst efter att de svenska tecknena togs bort i profilens namn

You´re welcome! Ar det Maarten nu da?

Detta far de fixa framover.

1
Bevaka tråden