Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrkontroll till iTunes

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur jag kan fixa en fjärr till iTunes. Kör trådlös nätverk, blåtand till min iBook men har inte lyckats hitta nåt om hur jag kan sköta musiken utan att sitta framför skärmen.

Mvh /jonas

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2005-10-13 16:11

Salling Clicker http://www.salling.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-13 16:16

Salling Clicker? (förutsätter förstås att du har någon av de telefoner/PDAer som finns listade)

Annars ATi Remote Wonder, Keyspan Remote, ... Det finns en del alternativ.

Tack för svar! Djupdyker direkt i länkarna!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 20:23

Om du har en trådlös mus med två knappar och scrollhjul kan detta gratisprogram funka bra!

iTunesMouseRemote

Med det kan du gå fram och tillbaka mellan låtarna, spela/pausa och höja och sänka volymen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-14 10:53

Måste bara göra reklam för Salling Clicker igen - jag provade det själv för första gången igår. I kombination med en PDA (i mitt fall en Palm Tungsten T5) är det guld! En fjärrkontroll till iTunes där du kan söka efter låtar, göra spellistor - allt. Sen att den funkar över WLAN också, så nu kan jag fjärrstyra musiken var som helst i huset (tänk Mac med musiken på i arbetsrummet, en AP Express till stereon i vardagsrummet och en fjärr som styr musiken var man än är).

Sen kan du förstås fjärrstyra allt annat också: DVD player, VLC, Keynote, Powerpoint etc etc.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-15 22:33
Ursprungligen av steli:

Måste bara göra reklam för Salling Clicker igen - jag provade det själv för första gången igår. I kombination med en PDA (i mitt fall en Palm Tungsten T5) är det guld! En fjärrkontroll till iTunes där du kan söka efter låtar, göra spellistor - allt. Sen att den funkar över WLAN också, så nu kan jag fjärrstyra musiken var som helst i huset (tänk Mac med musiken på i arbetsrummet, en AP Express till stereon i vardagsrummet och en fjärr som styr musiken var man än är).

Sen kan du förstås fjärrstyra allt annat också: DVD player, VLC, Keynote, Powerpoint etc etc.

Är det nån som vet var jag kan hitta ett script som gör att VLC pausar när nån ringer. Just nu så mutar det bara ljudet.

MOHAHA kul att läsa gamla inlägg när man precis har fått reda på att numera kan man styra itunes i datorn trådlöst med sin Iphone!!!! Ahhh MAC

  • Oregistrerad
  • 2008-08-05 11:42
Ursprungligen av cjlindsten:

MOHAHA kul att läsa gamla inlägg när man precis har fått reda på att numera kan man styra itunes i datorn trådlöst med sin Iphone!!!! Ahhh MAC

Jag skulle inte vilja säga "styra", då den är 1000000000000 ggr bättre.

Det är ITunes i din mobil eller ipod, fast access till ditt media på datorn. Du kan söka efter låtar, organisera, ge betyg, allt du kan göra i ITunes kan du göra med Remote. Helt underbart. Det fungerar såklart med Ipod touch också. Nu finns det INGEN anledning att inte ligga kvar i soffan

det är en rätt fantastisk upplevelse att styra itunes med appen Remote i nya iphone. I synnerhet när man har hela skivsamlingen på en Drobo, ethernetkopplad med datorn på ett annat våningsplan, trådlöst kopplad till stereon med APE. Endast iphonen behövs i själva musiklyssningsrummet. Och jag kan växla högtalar-setups, dvs byta rum eller ha alla på samtidigt, med iphonen också. Rätt fint jobbat för att vara ett gratisprogram.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-05 14:10
Ursprungligen av Stinky:

i nya iphone.

I nya firmware 2.0 skall det vara

1
Bevaka tråden