Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid (i verkligheten) & enkelhet! SonyEricsson T200?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-02-01 11:44

Jag ska köpa två nya mobiltelefoner till jobbet. Den absolut viktigaste egenskapen jag söker är bra batteritid (mest taltid, men också standbytid). Därnäst kommer att den ska vara enkel att ringa med. Vi är många som ska använda telefonerna och alla är inte direkt tekniska virtuoser
Jag har själv alltid använt Nokia och trivts med det, men lutar nu åt att köpa SonyEricsson till jobbet. De verkar överlag ha bättre batteritid (dvs de själva säger det).
Den mobil jag mest tänker på nu är SonyEricsson T200. Den är förhållandevis billig och verkar ha bra batteritid.
Är det nån som har testat den i verkligheten? Har nån nåt bättre förslag?

[ 01. februari 2003, 11:51: Meddelandet ändrat av: TomasW ]

  • Oregistrerad
  • 2003-02-01 14:29

Skall du köra med headset mycket? har en SE T68i och Nokia 6210 att jämföra mellan och med headset inkopplat så orkar de lika länge ca ett dygn. Men utan så är T68i överlägsen. inne på fjärdedygnet nu och den visar halvt batteri. har nog fått ett par samtal bara.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-02-01 14:42

Nej, vi ska inte ha headset. Det måste hållas så enkelt som möjligt. Ett headset skulle dessutom vara försvunnet efter en vecka
Jag har funderat på T68 också. Den är dyrare än T200 och har många finesser. Till mig privat skulle jag inte tveka! Men till jobbet är jag rädd att den är för komplicerad.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-01 14:47

Själv skulle jag inte ringa utan headset... Strålningen är jag fortfarande fundersam kring... :rolleyes:

Det är skitsvårt att välja. köpte min T68i begagnad för polaren köpte en P800...

Jag har en t200 som jobbmobil och jag tycker inte riktigt om den. Visst den är hyffsat snygg, väger extremt lite, har bra batteritid och snygg färg på displayenbelysningen.

Men den känns rätt seg och den är kanske lite för lätt. Det gör att kvalitetskänslan inte blir så hög, iallafall för mig.

Jag skulle hellre rekommendera t300. SE´s billiga färgmobil. Det jag sett av den har jag bara blivit imponerad av.

/micke

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: TomasW:
Jag ska köpa två nya mobiltelefoner till jobbet. Den absolut viktigaste egenskapen jag söker är bra batteritid (mest taltid, men också standbytid). Därnäst kommer att den ska vara enkel att ringa med. Vi är många som ska använda telefonerna och alla är inte direkt tekniska virtuoser
Jag har själv alltid använt Nokia och trivts med det, men lutar nu åt att köpa SonyEricsson till jobbet. De verkar överlag ha bättre batteritid (dvs de själva säger det).
Den mobil jag mest tänker på nu är SonyEricsson T200. Den är förhållandevis billig och verkar ha bra batteritid.
Är det nån som har testat den i verkligheten? Har nån nåt bättre förslag?

T200 är en bra telefon för de pengarna, har sett den för typ 99 spänn ! Vad som är inressant att veta om du tittar batteri tid är att taltid och standbytid är ungefär lika stora på T200, jämför med andra märken så som nokia, där skiljer sig dessa tider markant. fattar inte hur sonyericsson luren kan vara så mycket strömsnålare men den är defakto det. T300 har färgskärm och bra batteri tid. men färgskärm tar mer ström...

1
Bevaka tråden