Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5 nya från SonyEricsson innan årets slut.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kurt Hellström, VD på Ericsson lovar nya nyskapande lurar innan årets slut.

Citat FV:
<Vi kommer lansera fem nya mobiltelefoner innan årets slut, varav en helt egenutvecklad ny produkt.>

Läs hela artikeln på Finans Visions webbsida.

Då gäller det att de skyndar på...det är inte många månader kvar utav året.

Läste för övrigt någonstans att de som vanligt har problem med att leverera tillräckligt många enheter av T300. Telefonen är tydligen slut. Ericsson hade missbedömt eferfrågan, hette det. Men detta är ju inget ovanligt för Ericsson, leveransprobelm har de alltid haft.

/M

...med leverans någon gång under 2004...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-06 20:12

Det här börjar ju likna själva f*n!
Det lanseras telefon efter telefon och de hinner inte börja levereras innan den är obsolet.
Jag tänkte köpa en 6310 men lanseringen sköts fram så mycket så jag kunde bara inte vänta längre. När 6310 sedan väl kom i butik hade redan nya modeller lanserats.
Det börjar likna M$-taktik: FUD

Nu lanserar jag Bollmantelefonen(tm):
17" färgskärm, 3G, GSM och alla amerikanska och japanska system samt inmarsat. Inbyggt WiFi, Blåtand och Gustav II Adolf. 2GB RAM och tidsmaskin!
Vikt: 100gram
Storlek: Mindre än en T39 (skärmen är utvikbar)
Beräknad leverans: strax efter årskiftet (2099-2100)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-06 20:21
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-06 20:36

oj, Oj, OJ, OJ!!!!
Jotack, det är så man blir ett stort multinationellt företag. Skit i vad alla analytiker säger. Kör ditt eget race:
The best way to predict the future is to create it.
Tydligen inte AXE-n...

  • Oregistrerad
  • 2002-11-06 20:50

När de anställda har tappat tron på bolaget, hur fanken kan en kund ha förtroende för dem?

Jag har upplevt att Ericsson tror på tomten, men har noll koll på verkligheten. Jag tror problemet är att det saknas kunniga personer med marknadsutbildningar som grund. Ingenjörer i all ära, men det funkar inte att ha ett lag med bara backar, eller med mittfältare... Det krävs en hel laguppställning med alla kompetenser!

Grabe ville sätta upp det unga amerikanska dataföretaget Cisco på listan över tänkbara köpobjekt som skulle läggas fram för Ericssons styrelse.
– Men svaret från koncernledningen blev: Cisco är bara ett övervärderat dataföretag som snart försvinner, berättar en av cheferna som deltog på konferensen.

Go Ericsson, go!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-06 23:08

Men vänta nu... Lars Ramqvist och Kurt Hellström sitter kvar på sina jobb och tjänar miljoner medan många betydligt smartare personer är ute i kylan. Vad är det för fel med den bilden?

1
Bevaka tråden