Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord med musplatta?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-08-05 09:52

Hej

Sitter och letar efter ett tangentbord med musplatta som jag tänker använda till mediadatorn. Det skall helst vara bluetooth anslutet. Det verkar vara helt hopplöst att hitta något sådant. Datorn det är tänkt att användas till är en iBook G4 som jag kopplat till tv. Skulle helst vilja slippa att mus när man sitter som en påse skit och slösurfar i soffan

Just nu använder jag sallinger clicker och styr datorn med. Men det är jobbigt att skriva på det sättet.

Någon som har ett tips? Hur har ni löst det?

Tack på förhand

/Z

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-05 10:00

Logitech Dinovo mini

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-05 11:50

Dinovo mini är lite speciellt, så kolla upp innan om det är ett sådant du behöver.
Logitech diNovo Mini - Minhembio forum

Annars kan jag rekommendera ett Dinovo Edge. Lite dyrare, men har alla tangenter och en större styrplatta. Det är sjukt snyggt och drar väldigt lite ström.
Logitech diNovo Edge Media Desktop - Minhembio forum

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-08-05 13:58

Logitech diNovo Edge Media Desktop har jag fått upp mina ögon för. Men funkar det mesta av funktionerna till macen?

Annars verkar den vara det perfekta för mig.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-05 15:01

Allt fungerar inte, men det viktigaste:

- Alla bokstäver, siffror och enter/mellanslag/delete osv
- Volymkontrollen
- Musplattan
- Höger- och vänsterklick

Sedan finns det lite specialknappar som inzoom m.m. som inte fungerar.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-08-05 18:56

Ok då får det nog bli ett sådant. Tack för hjälpen

Om du inte köpt ett ännu så kan jag tipsa om denna artikel om Dinovo Edge: MacNN | First Look: Logitech diNovo Edge Keyboard

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-06 13:36
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Om du inte köpt ett ännu så kan jag tipsa om denna artikel om Dinovo Edge: MacNN | First Look: Logitech diNovo Edge Keyboard

Det verkar som att författaren av artikeln har missat helt att tangentbordet inte har officiellt stöd för Mac och att alla knappar inte ens fungerar som det är tänkt i Mac OS X. Men lite av det han skriver stämmer ju ...

Ursprungligen av Ree_Tab:

Det verkar som att författaren av artikeln har missat helt att tangentbordet inte har officiellt stöd för Mac och att alla knappar inte ens fungerar som det är tänkt i Mac OS X. Men lite av det han skriver stämmer ju ...

I dag skriver Engadget: Logitech's diNovo Edge gets Mac-friendly.

Ursprungligen av Leif Karlsson:

I dag skriver Engadget: Logitech's diNovo Edge gets Mac-friendly.

Låter som en god nyhet. Tyckte väl det var konstigt att MacNN skrev en artikel nu när tangentbordet egentligen inte är nytt. När jag skaffar Mac Mini och eller PS3 så är det tangentbordet en kandidat

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-06 16:10

Wow! Är det värt att handla ett nytt bara för att få Apple-tangenten?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2008-08-15 09:11

Nu är det nära till ett köp!

Lightning Review: Logitech DiNovo Keyboard Mac Edition

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-19 10:39

Billig och behändig lösning

Jag köpte denna från Kjell & company. Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!.

Fungerar med Mac, med vissa begränsningar. Känns bra när man sitter i soffan och surfar på TV:n. Fungerar även med PS3.

1
Bevaka tråden