Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone version 2.0.1 uppdatering är här

Tråden skapades och har fått 116 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-08-05 02:27

Apple har uppdaterat iPhone firmware till version 2.01 och den nya updaten är redan ute via iTunes! Uppdateringen är 249MB stor och fungerar även för iPod Touch.

Det står att den lagar buggfixar och man märker genast en stor skillnad: All seghet är borta och den reagerar snabbare än någonsin.

Så uppdatera på!

Åh, ska uppdatera genast! Tack för tipset

Bara jag som får upp:
"iTunes kunde inte uppdatera operatörsinställningarna på din iPhone. Ett okänt fel uppstod (0xE8000001)."?
2.0.1 installeras dock fint så det är väl kanske Telia man ska vara "arg" på.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-08-05 02:52
Ursprungligen av Possan:

Bara jag som får upp:
"iTunes kunde inte uppdatera operatörsinställningarna på din iPhone. Ett okänt fel uppstod (0xE8000001)."?
2.0.1 installeras dock fint så det är väl kanske Telia man ska vara "arg" på.

Får samma.
Kanske funkar senare.... vad det nu är är för operatörsinställningar.. allt verkar ju funka så.

Ursprungligen av Possan:

Bara jag som får upp:
"iTunes kunde inte uppdatera operatörsinställningarna på din iPhone. Ett okänt fel uppstod (0xE8000001)."?
2.0.1 installeras dock fint så det är väl kanske Telia man ska vara "arg" på.

Samma gäller i Finland med Sonera (egentligen samma som Telia, så dom gör väl samma fel ) Men som sagt, allting fungerar annars, så man får väl vänta på att dom fixar det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-05 02:44

För alla med upplåsta 2G iPhone så är det bäst att vänta tills det är bekräftat att man kan låsa upp firmware 2.0.1. Annars så blir telefonen låst och man kan inte ringa med den.

//Rob

Ursprungligen av Tomiii:

Den nya updaten är ute via iTunes! Det står att den lagar buggfixar och man märker genast en stor skillnad.. All seghet är borta och den reagerar snabbare än någonsin.

Så uppdatera på!

Det låter ju sjukt intressant.
Kom gärna med fler reflektioner.

Förutom det tidiga nämnda erroret som inte verkar påverka någonting måste jag bara hålla med Tomiii, har inte märkt några problem ännu och allt verkar mycket kvickare.

Sweet!

Hittils slöar det iaf inte att skriva sms
Däremot segar adressboken för mig: tar ett tag att starta och står still innan jag kan skrolla, reagerar lite halvt slött ibland när jag trycker på en kontakt.
Kanske inte är lika slött som förut.
Appstore har kraschat en gång och likaså ett tredjepartsprogram (är kanske bara programmet som strular, efteråt går program fortfarande att starta utan att starta om telefonen).

Kändes som att säkerhetskopiering av iPhone gick snabbare vid synkronisering. Tangentbordet känns lite kvickare.
Känns nog lite kvickare överlag kanske. Jag har svårt att avgöra.

Ska testa mer imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 07:06

Det här skall vara fixat:

"-You can now drag an app icon across multiple pages in one motion, rather than having to drag it, drop it, pick it up again and drag it over to next page, and repeat.
-Contacts are now more responsive.
-After installing 2.0.1, each successive backup is much faster.
-Apple may have changed the calibration of the iPhone's reception "bars" while connected to a 3G network to reflect a stronger signal than before.
-Keypad loads quicker."

via Apple Insider

Har inte provat denna uppdatering än. Fungerar ordlistan bättre nu? Dvs. med den automatiska rättningen?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-08-05 07:45
Ursprungligen av kia2:

Det här skall vara fixat:

"-You can now drag an app icon across multiple pages in one motion, rather than having to drag it, drop it, pick it up again and drag it over to next page, and repeat.
-Contacts are now more responsive.
-After installing 2.0.1, each successive backup is much faster.
-Apple may have changed the calibration of the iPhone's reception "bars" while connected to a 3G network to reflect a stronger signal than before.
-Keypad loads quicker."

via Apple Insider

Har inte provat denna uppdatering än. Fungerar ordlistan bättre nu? Dvs. med den automatiska rättningen?

Nu har jag installerat på min iPhone och får samma felmeddelande när det gäller operatörsinställningarna. Annars så känns det lite rappare. Ordlistan upplever åtminstone jag som bättre vid en snabb test..

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-08-05 07:56

Kul att man ser detta när man sitter på jobbet, blir att skynda hem sen!

  • Medlem
  • 2008-08-06 12:39
Ursprungligen av kia2:

Det här skall vara fixat:
"-You can now drag an app icon across multiple pages in one motion, rather than having to drag it, drop it, pick it up again and drag it over to next page, and repeat.
-Contacts are now more responsive.
-After installing 2.0.1, each successive backup is much faster.
-Apple may have changed the calibration of the iPhone's reception "bars" while connected to a 3G network to reflect a stronger signal than before.
-Keypad loads quicker."

via Apple Insider

Har inte provat denna uppdatering än. Fungerar ordlistan bättre nu? Dvs. med den automatiska rättningen?

Det där funkar inte för mig iallafall, och ja, jag har uppdaterat luren

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 07:27

Förmodligen följer väl operatörsinsällningarna om man tagit backup (synkat) innan uppgradering och återställs när man synkar på nytt efter uppdateringen. Det är säkert därför det fungerar, trots felet.

å varför ska ni visa mig den här tråden när jag är på väg till jobbet... hmm tror nog det blir trafik problem till kontoret idag *klickar på uppdatera*

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-05 08:02

Funkar bra här, känns betydligt rappare!

Dock samma fel med op. inställningarna...

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-08-05 08:18

Gött!! Samma här, synd att man ser det när man kommer till jobb. får nog gå tidigt...

Ursprungligen av DanneE:

Funkar bra här, känns betydligt rappare!

Dock samma fel med op. inställningarna...

Vad är det för konstigt skin du har på din dator, jag fick kväljningar ju!

Uppdateringen gick finfint. (bortsett från operatörsinställningarna, samma fel som övriga fått)

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-05 09:48
Ursprungligen av akerstrom:

Vad är det för konstigt skin du har på din dator, jag fick kväljningar ju!

Uppdateringen gick finfint. (bortsett från operatörsinställningarna, samma fel som övriga fått)

Win XP :">

Är på jobbet...

Ja hurra det här var efterlängtat. Applåd till Apple att ändå få ut uppdateringen så pass snabbt. Nu är telefonen lite rappare och skriver nu är istället för år som förval. Ska bli intressant att se om den blir stabilare också, jag har haft två krascher som lett till ombootning, samt ett antal appar som dykt lite av och till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 09:49
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Ja hurra det här var efterlängtat. Applåd till Apple att ändå få ut uppdateringen så pass snabbt. Nu är telefonen lite rappare och skriver nu är istället för år som förval. Ska bli intressant att se om den blir stabilare också, jag har haft två krascher som lett till ombootning, samt ett antal appar som dykt lite av och till.

Jag vill gärna tro dig på dina ord. Men har du återställt din personliga ordlista innan du testade? Det kan ju vara så att den har lärt sig "är" eftersom du ändrat det tillräckligt många gånger manuellt.

Jag hoppas dock att det är fixat

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Ja hurra det här var efterlängtat. Applåd till Apple att ändå få ut uppdateringen så pass snabbt. Nu är telefonen lite rappare och skriver nu är istället för år som förval. Ska bli intressant att se om den blir stabilare också, jag har haft två krascher som lett till ombootning, samt ett antal appar som dykt lite av och till.

Det är bra. Det var sjukt irriterande att den valde år hela tiden.

Ursprungligen av ungarelli:

Det är bra. Det var sjukt irriterande att den valde år hela tiden.

Haha jag irriterade mig på exakt samma sak hela tiden! Kom upp "är" circka 2 gånger av 10

Ursprungligen av ungarelli:

Det är bra. Det var sjukt irriterande att den valde år hela tiden.

Men säg den lycka som varar. Efter lunch började den återigen att skriva år. Och föreslog byta Är mot Att... Nej det finns visst kvar att göra, Apple. Ska testa med en fabriksåterställning och se om det hjälper. En vanligt tangentordboksåterställning funkar bara en gång, första är blir rätt, sen försöker den med år igen. Hm...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-05 18:59

För mig funkar allt bra. Snabbare kontakt-sök och lagget i sms är borta. "Är" istället för år är underbart. Kameran öppnar snabbare men fortfarande tar det 3 sek, lite för länge tycker jag.

Får se vad man tycker om en vecka...

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Ja hurra det här var efterlängtat. Applåd till Apple att ändå få ut uppdateringen så pass snabbt. Nu är telefonen lite rappare och skriver nu är istället för år som förval. Ska bli intressant att se om den blir stabilare också, jag har haft två krascher som lett till ombootning, samt ett antal appar som dykt lite av och till.

Jag uppdaterade min nu och den väljer fortfarande år som första. Det blev nog mer så att den har lärt sig det på din telefon som någon annan också gissade.

Ursprungligen av ungarelli:

Jag uppdaterade min nu och den väljer fortfarande år som första. Det blev nog mer så att den har lärt sig det på din telefon som någon annan också gissade.

Nej som jag skrev senare i tråden så återkom problemet. Och det hjälper heller inte att återställa så det är med stor säkerhet buggar i själva ordboken.

Jag kan nu efter uppdateringen rulla i kontaklistan direkt efter att den öppnats. Förut var jag tvungen att vänta i kanske fyra-fem sekunder innan den "lossnade".

Läste just på Apple Discussions att det där operatörsinställningsuppdateringsproblemet verkar gälla lite överallt i världen, inte bara för Telia. Jag rekommenderar att avvakta istället för att ringa Telia och gorma.

Bevaka tråden