Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anslutningen nådde en maxtidsgräns

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Får anslutningen nådde en maxtidsgräns när jag försöker koppla upp mig mot min Netgear EG302.

Någon som vet vad det kan vara? försökte googla utan att hitta något.

Datorn är en Mac pro burk.

Mvh

Adrian

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-16 11:49

Vad har du för säkerhet på routern?

Om du kan, så prova att ändra säkerheten till WPA-PSK )kunde inte hitta modellen när jag googlade, så vet inte om det fungerar ). Om den kör med 802.11n, så kan du ju prova att enbart köra g också. O sist men inte minst, se till att du inte kör med dolt nätverk - dvs broadcastar ssid.

Edit: sökte runt lite på apple discussions o detta verkade vara tipsen som fanns

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2008-03-16 13:40

Starta om routern. Netgear (och Dlink) hänger sig tätt som oftast med liknande symtom.
(jag tror du menade WG302, eller?)

Japp menade WG302, fick igång det efter lite meck igår.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 22:00

vad gjorde du? "lite meckande" hjälper inte nästa person som har samma problem.

Ja, du måste ju berätta hur du löste problemet

Allmänt när det gäller Netgears grejer, se till att köra senaste Firmware. Själv uppdaterade jag trådlösa sist den strulade med flera generationers programvara ( typ från 1.21 till 3.19 eller ngt sånt).

Lada ner Firmware från deras supportsida, anslut till Basstationen med en kabel, kör igång.

Efter det löste sig problemen (tappade kontakt etc)

Jag har en billig billig Topcom 11b router som uppträder likadant. Har hänt 2 ggr på någon dryg månad, sedan jag fick min MacBook pro. Körde tidigare med en Powerbok pro G4 i flera år utan problem. Omstart av routern löser problemet för den gången.

Är det detta ni menar?

"Anslutningen nådde en" och så inget mer!?
Något kryptiskt meddelande i min maskin...

Hursomhelst, jag kommer inte in på trådlösa nätverk, så vad gör man...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 22:57

Om du har en airport express så ryck ur den 15 sekunder så startar den om, sen ska det funka igen. Har du en annan router så pröva starta om.

1
Bevaka tråden