Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad väljer du för iPhone 3G skal/fodral?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket skal/fodral väljer du till din fina nya iPhone 3G? Eller kanske kör du utan?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-16 01:18

Jag tänkte prova med Belkins silikonfodral....

BELKIN FODRAL SILIKON GR /GRAPEFRUKT TILL IPHONE 3G

  • Medlem
  • 2008-07-16 01:36

Vem köper en Jaguar och klär på den när man kör ut på stan?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-16 01:56
Ursprungligen av Baron:

Vem köper en Jaguar och klär på den när man kör ut på stan?

Man ska ha ett snyggt fodral för flickan och rena händer när man leker med henne.

Man ska ha ett snyggt fodral för flickan och rena händer när man leker med henne.

Nänä, det är en kille ! Båtar är tjejor men Mac▉ och iPhone▌är killar. Det syns väl på utseendet ? A lean, mean machine.
Och jag föredrar honom naken...utan fodral.

  • Medlem
  • 2008-07-16 13:59
Ursprungligen av KaRo:

Man ska ha ett snyggt fodral för flickan och rena händer när man leker med henne.

Nänä, det är en kille ! Båtar är tjejor men Mac▉ och iPhone▌är killar. Det syns väl på utseendet ? A lean, mean machine.
Och jag föredrar honom naken...utan fodral.

hehe... Jag håller med . "On both accounts"

Ursprungligen av Baron:

Vem köper en Jaguar och klär på den när man kör ut på stan?

I princip håller jag med; klumpiga fodral förhöjer inte precis upplevelsen..... Men problemet här, åtminstone för mej, är att luren är så vansinnigt hal. Jag ser framför mej hur den en dag far iväg i en snygg kastparabel, ungefär som en kramad tvål i duschen

Så jag skaffade ett sånt här: Macoteket - Griffin Nu Form with EasyDock för iPhone 3G, Black

Det är ett "seghårt" skal som lämnar alla portar o knappar fria, men har en lagom sträv yta för att kännas greppsäkert. Dessutom blir det en liten ram runt glaset på framsidan, som hindrar att glaset kommer i kontakt med bordet om man råkar lägga den uppochnervänd. Det följde med ett skärmskydd av glasklar plast, men det gav så dj-iga Newtonringar att jag la undan det; man repar sällan glas med fingrarna.

Direkt vackert är det väl inte, men jag har faktiskt skaffat luren för att använda den, inte för att stila med den på latteställena.....O:-)

Enda jag skulle kunna tänka mig är att klistra en tunn film på telefonen för att minska risken för repor. Ser hemskt ut att ha den i ett stort silikonfodral eller dylikt, det får mig att tänka på alla dessa skinnfodral som många envist använde på 90-talet.

Liten notis är att jag fick bekräftat från min flickvän att dessa är hemska i helgen. Jag satt med min bärbara i soffan och undersökte vad det fanns för fodral på marknaden. När jag var inne på belkins hemsida så sneglade tjejen över och såg vad jag tittade på. Hennes spontana kommentar: "Du ska väl inte köpa ett sånt fult fodral till din? Det är ju bättre att leva med repor." Jag brukar rätt ofta argumentera mot henne gällande prylar och dylikt, men på denna punkt är vi helt överens.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-16 14:39

Måste ju säga att jag verkligen gillar Sena Cases läder sleeves dock: SENA CASES :: SENA ULTRASLIM POUCH

Jag är inte ute efter något klumpigt silikonfodral, vill bara ha något som skyddar telefonen när jag har den i fickan med nycklar och annat gojs.

Som PsychoSaurus säger, vet någon om det finns nån form at skyddsfilm man kan klistra på telefonen? Det hade nog varit allra bäst för min del, men kan inte hitta något.

Edit: Good old invisible shield to the rescue: ZAGG | invisibleSHIELD | Apple iPhone 3G Cases, Screen Protectors, Covers, Shields, Skins, Invisible Shield
Blir lätt en sådan

Ursprungligen av shandar:

Lysande, ett sånt får jag försöka köpa innan jag repat telefonen allt för mycket Jag måste dock säga att det ändå finns viss charm i att ha en telefon som ser använd ut. Visst, ser väl inte kul ut om den är totalt trashad men det är nästan lika illa att ha en ett år gammal telefon utan en repa.

shandar=
hittade det här på nätet: Mobiltelefoner
Tror att man kan köpa och klippa till själv. Vet inte om det är bättre än ZAGG´s.

Var inne på MacForum i Göteborg idag och har bestämt för mig att jag såg något liknande där.

Planerar själv köpa en sådan här när jag skaffar en iPhone:
Belkin : Silicone Sleeve

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-23 11:09

Jag gillar ju Zaggs invisibleShield egentligen, men den här är ganska snygg, inte förstor och klumpig. Energy Leaf Black/Red Leather Soft Pouch for Apple iPhone 3G

  • Medlem
  • Årjäng
  • 2008-07-30 09:31

Själv är jag egentligen mot allt vad skydd heter på mobilen.
Däremot kände jag att iPhone var värd lite extra omtanke och tänkte först beställa ett läderfodral.
Till slut fick det dock bli ett Griffin Wave.
Otroligt besvärligt att få på men eftersom polykarbonatplasten är såpass mjuk så skadade den inte telefonen (det krävdes nästan lite våld nämligen).

Skyddet funkar kanonbra men liksom elgenper nämner blir det psykedeliska mönster av skyddsplasten. Jag får se om jag liksom honom plockar bort det.
Den största fördelen med det är tryggheten och inte minst greppvänligheten. Nu kan jag slappna av en aning när jag pillar på iPhonen istället för att svettas över att den är hal och att jag ska råka tappa den.

  • Medlem
  • Kungsör
  • 2008-07-30 20:01

har köpt invisiblesheild från istuff.se till min iPhone. Skitnöjd! Grymt bra service med! Monteringen var lite pillig men fick ordning på det tillslut! Rekomenderas!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 17:10
Ursprungligen av A&A:

har köpt invisiblesheild från istuff.se till min iPhone. Skitnöjd! Grymt bra service med! Monteringen var lite pillig men fick ordning på det tillslut! Rekomenderas!

Gjorde det samma precis nu - inte mycket vits att beställa från Zagg när iStuff säljer den för 190 spänn fraktfritt.

Reservdelar

Hej
jag har fåt lite bukler o repor på min iphone, jag vill ha nytt skal mm. vart kan man få tag i det!!!:)

Ursprungligen av Morelius:

Hej
jag har fåt lite bukler o repor på min iphone, jag vill ha nytt skal mm. vart kan man få tag i det!!!:)

DVDirect http://www.dvdirect.net/:cool:

Jag hittade ett gulligt nasse-fodral hos telia som jag bara inte kunde motstå att köpa (nasse från nalle puh alltså..
och så fick min dotter sin iphone också, som hon har väntat....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-30 14:15

Körde med "film" från Best Skins Ever Home Page för min gamla iphone och blir lätt från dem för iphone 3G med. Samma kvalitet som invisibleshield men bra mycket billigare.

iPhone 3G Skin

Endast genomskinligt skärmskydd. Har den alltid i en egen ficka eller i en dedikerad ficka i väskan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 13:27

Jag kan tipsa om Macally Metro. Bara 1 mm tjockt och väldigt lätt att ta av och sätta på. Gör att telefonen känns mer tålig. Bra om man tar med den ut till stugan eller ut på sjön eller om man ska ha med den i en väska. Det följer även med en skyddsfilm för skärmen som jag dock kör utan.

249 kr på Macoteket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 12:13

Beställt ett silikonfodral från More Thing. Har för närvarande ett skinnfodral av "portmonnätyp" men det är alldeles för stort för att kunna trivas med det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-04 18:55

när man köpte ipod 30 GB förr fick man med en jättetunn liten tygpåse den har jag den i passar perfekt och är tunn o liten och snygg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 23:04
Ursprungligen av Esa:

när man köpte ipod 30 GB förr fick man med en jättetunn liten tygpåse den har jag den i passar perfekt och är tunn o liten och snygg

Samma här

Invisible Shield visade sig vara skräp, så jag tror jag fortsätter med påsen.

1
Bevaka tråden