Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudsystem till mini

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-26 22:09

Har installerat min mac mini och tänkte köra de högtalare jag hade till förra datorn (PC), Logitech Z-5500. Jag har dock inte lyckats få igång dem och är lite osäker på vilka kontakter jag skall använda.
Till förra datorn körde jag rca och jag har köpt en 3.5 till rca adapter men får inget ljud.

/P

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-07-26 22:44

Du ska ha en optisk kabel med 3.5mm kontakt i ena änden och troligen en toslink i änden som ska in i dina högtalare.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-08-03 12:47

du kan ju använda digital optisk, digital koaxial eller 3*minitele (frontar, bakre, sub+center).

annars har du en stereo ingång i sidan på "kontrollern" för att plugga in din laptop eller så med, minitele även den för stereoljud.

//tim

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-03 15:08
Ursprungligen av tim-:

du kan ju använda digital optisk, digital koaxial eller 3*minitele (frontar, bakre, sub+center).

Eftersom han har en Mini så kan han bara välja på den optiska kabeln om han vill ha flerkanalsljud.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 22:35

Köpte en 3.5 till toslink och det fungerar alldeles utmärkt.

/Peter

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-09-08 20:37

Högtalare med 5.1 toslink som inte kostar skjortan?

3000 bagis för z5500 tycker jag är för mycket...
Nån som känner till nån annan tillverkare med s/pdif via toslink in, som kanske är lite billigare?
Jag vill bara ha ett just högtalarsystem i sovrumsvarianten, med 5.1-ljud till min mini, ingen bergsprängare :):cool:

1
Bevaka tråden