Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag fattar inte terminal - kan CLIX hjälpa mig?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon expert kan säga att jag kan ta bort terminal helt och hållet och ersätta det med detta gratis verktyg?

'The #1 Power Tool for OS X' - iCreate Magazine

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-03 13:58
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Jag undrar om någon expert kan säga att jag kan ta bort terminal helt och hållet och ersätta det med detta gratis verktyg?

'The #1 Power Tool for OS X' - iCreate Magazine

Ta bort terminalen? Varför det? Du kan installera vilket program som helst för att styra din dator men att ta bort terminal.app programmet är inte så smart.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ta bort terminalen? Varför det? Du kan installera vilket program som helst för att styra din dator men att ta bort terminal.app programmet är inte så smart.

//Rob

När du säger inte så smart, menar du att det är en del av mitt operativ som jag inte kan ta bort fr då sabbar jag OSX eller är det mer i generella termer av att jag är dum om jag tar bort terminalen för jag kanske behöver den en vacker dag?

Använder andra program sig av det faktum att terminalen alltid skall finnas inlagd för exmpelvis anrop för smidiga installationer etc?

OM jag väljer att ha terminalen kvar kan man göra den "icke körbar" på ett säkert sätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 23:05
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

När du säger inte så smart, ...

Nej, terminalen BEHÖVS inte för att Mac OS X skall fungera, men du kan komma att behöva den en dag. Kanske. Om du vet vad man kan göra med den eller vill lära dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 02:37
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

När du säger inte så smart, menar du att det är en del av mitt operativ som jag inte kan ta bort fr då sabbar jag OSX eller är det mer i generella termer av att jag är dum om jag tar bort terminalen för jag kanske behöver den en vacker dag?

Använder andra program sig av det faktum att terminalen alltid skall finnas inlagd för exmpelvis anrop för smidiga installationer etc?

OM jag väljer att ha terminalen kvar kan man göra den "icke körbar" på ett säkert sätt?

Programm som installeras utav Apple ska man låta vara och inte flytta på dom eller döpa om. Vissa program behöver terminalen för att installera eller ta bort filer vid installation/deinstallation. Jag ser över huvud taget ingen anledning eller ens fördel med att ta bort programmet. Om du vill använda CLIX kan du gärna göra det men varför ta bort terminalen programmet?

//Rob

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-03 14:59

Tycker inte heller det låter så himla klyftigt. Installera CLIX du och ignorera Terminalen...

Ta ngt zip/rar-program och zippa ihop den med ett lösenord.
Om det ställer till skit kan du ju packa upp den igen....

Glöm inte lösenordet bara

1
Bevaka tråden