Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

krox i lund

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-08-02 12:56

tja alla,

krox är en förkortning för kroxelikrax, den onda fågeln i smurfarna för den som inte visste.. ett nick som hängt med från den tiden då starcraft var det hetaste man kunde spela, och då ens nick skulle var häftigt å allt sånt..

Jag heter egentligen Hannes och härstammar från Uppsala, 24 år gammal och studerar numera civ. ing. i Lund.

Skaffade mac för ca 2 år sedan, en MacBook Core Duo, samtidigt som jag skulle börja studera. Kan ärligt säga att jag inte hade så stor koll på Mac sedan tidigare, utan bytte egentligen endast för att datorn i sig var så pass snygg. Har kommit att älska OS X sedan dess och har nog aldrig varit så nöjd med någon annan produkt än min MacBook.

har hängt här ung. lika länge som jag haft min dator, men aldrig varit speciellt aktiv i forumet, tänkte nog ändra lite på det nu när jag står inför ett nytt köp och förhoppningsvis ett nytt intresse, en Nikon D60 ska inhandlas ganska så snart!

aja, det var väl i alla fall en början..

Väl mött!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-02 13:03

Välkommen.

Yes!!

Välkommen hit krox !
Ja, det är väl ett tufft smeknamn. Man tänker genast på lätet "kraax", på fåglar och då speciellt på kråkor/korpar. Enl Wikipedia:
Arten kråka är sällskaplig och begåvad, både kroppsligt och till förståndet.
Stämmer på dig, vaa ?;)

Du har väl varit inne på 99.se´s Digitalfoto och kollat ? Här är en diskussion ang din blivande ögonsten från förra veckan:
http://www.99.se/digitalfoto/247482-om-1-timme-k-per-min-f-rsta-systemkamera-tips.html

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-08-03 14:02

Tack tack!

Ursprungligen av KaRo:

Välkommen hit krox !
Ja, det är väl ett tufft smeknamn. Man tänker genast på lätet "kraax", på fåglar och då speciellt på kråkor/korpar. Enl Wikipedia:
Arten kråka är sällskaplig och begåvad, både kroppsligt och till förståndet.
Stämmer på dig, vaa ?;)

Du har väl varit inne på 99.se´s Digitalfoto och kollat ? Här är en diskussion ang din blivande ögonsten från förra veckan:
http://www.99.se/digitalfoto/247482-om-1-timme-k-per-min-f-rsta-systemkamera-tips.html

he he he, stämmer ju precis

jo, har läst den tråden, blir bara mer och mer sugen, det kliar i fingrarna ordentligt, men får vänta till sept innan det blir av, känns som en evighet...

Andreas Th,
tolkade jag dig rätt om att du läser Data? Själv läser jag Väg och Vatten, börjar mitt tredje år om en månad. Starcraft 2 kommer bli mumma, egentligen bara ett problem, kommer behöva köpa ny dator..... men det får lösa sig när det släpps:)

Smurfarna?! Det var som attan, tja, finns inte Gargamel här ngnstans.

Välkommen hem iaf.

Hej Krox.
Pluggar själv i Lund (börjar andra året D) men bor i HBG.
Har pluggat ett år i Uppsala också

Välkommen till ett aktivare forumliv på 99!
Ha det gött

btw, starcraft 2 snart. Awesome!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-03 12:12

Välkommen hit!

  • Medlem
  • 2008-08-03 18:54

Bor också i Lund, välkommen

Hejsan
Ännu en lundabo, dock inte ingenjör. Finans är det som gäller här.

1
Bevaka tråden