Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X och XBOX360?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det möjlighet att koppla ihop OSX och XBOX360 på något sätt?
Utbytet skulle i så fall vara att ladda över filmer kodade i tex. xvid och musik.

Kanon, tack,

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-08-07 11:39

Hej, jag söker också efter ett program att kunna lyssna på musik och se video genom Macen till Xbox360.

Jag får musik att fungera i Xboxen genom Connect360 genom att gå in på Media -> Music -> Computer och bläddrar genom dom filer som addats. Bilder i iPhotomappen fungerar också.

Men hur streamar jag wmw-filmer genom Connect360 och Macen till Xbox360? Connect360 hemsida har ingen manual och FAQ hjälper mig inte.

  • Oregistrerad
  • 2007-08-09 10:14

Gå in i "Connect360 preferences" så får se vad och hur mycket du delar ut till din 360, om du nu klickar på "Settings" och går in på "Movies" så klickar du i "Enable Movie..." och väljer var du har dina filmer du vill streama t ex. i mappen FIlmer.

Hoppas det löser dina problem.

Jag får inte kontakt med min Xbox360?

Vad gör jag för fel?

Har macmini, osx10.4.11, samt connect360 (senaste versionen)

står no divecies discovered...

ska man göra nån speciell konfig på xboxet...?

Tacksam för svar från nån som fått det att fungera.

mikael.norman@glocalnet.net

MvH
Mikke

Ursprungligen av mikkmakk:

Vad gör jag för fel?

Har macmini, osx10.4.11, samt connect360 (senaste versionen)

står no divecies discovered...

ska man göra nån speciell konfig på xboxet...?

Tacksam för svar från nån som fått det att fungera.

mikael.norman@glocalnet.net

MvH
Mikke

Har 360'n hittat din dator öht? Om den har det så kan man kryssa i en "checkbox" under "Access Control List" där du kan lägga in 360'ns IP-nummer så kanske det börjar funkar...

  • Medlem
  • 2007-12-16 10:05

Fungerar connect360 med en krypterad Airport?

Ursprungligen av Moi:

Fungerar connect360 med en krypterad Airport?

Det gör den....

Får inte upp min mac i Xbox fliken!

Jag har skrivit in xboxens ip-nummer i connect360 prefs, får ändå inte upp den, har även stängt av mackens brandvägg...suck!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 22:21

Följer den här tråden med stort intresse. Körde connect360 och det funkade perfekt, streamade wmv-filer utan problem. Men nu helt plötsligt utan att jag har ändrat någonting så upptäcker inte min Mac 360n längre. När det fungerade var det en väldigt bra lösning. Är det nån som fått connect360 att funka så skriv gärna vad ni har för setup.

  • Medlem
  • 2008-01-14 16:46

Har skaffat VisualHub för att koda om mkv till mp4 och det går att streama över till XBOX360 med Connect360 ( via Airport ).
Men det hackar och ljudet är inte synkat. Kan man skicka över filmen till XBOX-en och spela upp den från hårddisken i stället?

Ursprungligen av Moi:

Har skaffat VisualHub för att koda om mkv till mp4 och det går att streama över till XBOX360 med Connect360 ( via Airport ).
Men det hackar och ljudet är inte synkat. Kan man skicka över filmen till XBOX-en och spela upp den från hårddisken i stället?

Varför inte allt antingen via Itunes eller mappen "filmer"? Jag har idag många filmer liggande i Itunes och det streamas via gigabit-LAN utan hack eller buffring. Funkar t.o.m. bättre än när jag streamar samma film till min MacMini (även den med gigabit-LAN).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-08 13:24

alltså var ligger mappen man ska lägga filmerna i? För att lägga dem i mappen filmer fungerar inte så bra för mig

Ursprungligen av Kajan:

alltså var ligger mappen man ska lägga filmerna i? För att lägga dem i mappen filmer fungerar inte så bra för mig

Du måste välja rätt mapp att läsa filmerna ifrån i connect360's inställningar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-08 13:37

Man kan alltså inte ha undermappar i film mappen?

Har de tnånting med att göra att jag inte har registrerat?

där står att den bara "delar" 100 album och 100 fotos.

O kanske inga filmer då eller?

Connect360 är ett shareware program. För att streama filmer kan det behövas att du köper en licens.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-08 14:25

Jag köpte en licens och testade och fick igång det men en liten besvikelse var just det att man inte kan gå in i undermapprna på den mappen man har valt att dela så "filmerna" måste ligga i samma mapp.

Ursprungligen av Kajan:

Jag köpte en licens och testade och fick igång det men en liten besvikelse var just det att man inte kan gå in i undermapprna på den mappen man har valt att dela så "filmerna" måste ligga i samma mapp.

Så är det inte hos mig iallafall. Här visas alla filerna i mappen som jag valt och även filerna i undermapparna på den valda mappen. Har jag valt tex filmer mappen i inställningarna så visas även filerna från mapparna i mappen filmer.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-08-02 10:38

Hejsan!

Undrar om någon har lust att hjälpa mig lite då jag inte får Connect360 att rulla.

Min Xbox hittas inte ens av programmet. Xboxen är uppkopplad via Ethernet och datorn via Wifi och jag har öppnat dem nödvändiga portarna i routern också.

Any thoughts?

Prova Rivet! Cynical Peak Software - Rivet
Funkade mycket bättre för mig än vad Connect360 gjorde.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-08-03 10:31

Helt plötsligt så började Connect360 att fungera när jag satt och pillade med NAT:en på routern. Mycket märkligt.

I vilket fall så upplevde jag det som segt och instabilt och media spelaren i Xboxen lämnade en del att önska tycker jag.

Tack för tipset Henke ska definitivt testa Rivet!

1
Bevaka tråden