Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE P800 först nästa år...

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det verkar som om SonyEricsson P800 först kommer att komma ut någon gång nästa år.
Personligen såg jag stor ljusning när SonyEricsson visade upp vilka nya produkter de skulle släppa. Men nu på slutet har Nokia spottat fram nya modeller och de verkar hålla lanseringarna någorlunda de här gångerna. Så det känns faktiskt som om SonyEricsson hamnat efter igen. P800 skulle ju vara deras flaggskepp i år.

Mobil hade storyn.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-10-30 17:31
  • Oregistrerad
  • 2002-10-30 18:01

jag är inte direkt förvånad. Nu är det två företagskulturer som skall producera. Det kan bara sluta på ett sätt!

Hoppas verkligen de tar tag i det. Tyger just 800 modellen verkar riktigt intressant. Första icke Nokian jag är aningen sugen på...

SonyEricsson gräver sin egen grav. P800 kommer vara gammal redan när den kommer ut, precis som en rad andra Ericssontelefoner, ex. R380. Konkurrenterna hinner före som vanligt, vilket leder till att SE kommer att förlora viktiga marknadsandelar.

SE borde sluta visa upp kommande produkter i förväg. Som det är nu så visades P800 för ett år sedan. Konkurrenterna fick upp ögonen, och var snabbare ut med likvärdiga produkter. SE borde vänta med att visa produkterna tills den tidpunkten då de verkligen kan börja sälja.

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-10-30 18:14

Bolaget måste visa sina produkter i god tid för annars läcker det ut i förtid ändå!

De borde göra som Apple! Apple lyckas mycket bättre på den här punkten. De visar sina produkter, och efter 5-6 v. så går de att köpa på AppleStore.

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Bolaget måste visa sina produkter i god tid för annars läcker det ut i förtid ändå!

Men inte ett år i förväg väl? Lyckas Apple hålla någorlunda tätt, kan SE också. Annars borde ledningen ser över det problemet asap...

[ 30 Oktober 2002, 18:27: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-10-30 18:38

Det känns som det är fler inblandade i en telefonutveckling. Många säger för mycket och journalister kan lägga ihop de olika pusselbitarna.

Sen med tanke på uppsägningar så är väl förtroendet för företaget inte det bästa och de som får gå håller väl inte direkt tyst...

De har hamnat i en farlig spinn neråt...

Jag har känt på P800 och det verkar vara en super telefon, om den hade kommit ut i tid så tror jag verkligen att det kunnat bli en vinnare för SE ....
Jag har kompisar som skaffat nokia 7650 i stället. Och efter mina erfarenheter med 7650 är den kass. Men som vanligt lyckades Nokia att komma före SE.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Lundqvist:
Jag har känt på P800 och det verkar vara en super telefon, om den hade kommit ut i tid så tror jag verkligen att det kunnat bli en vinnare för SE ....
Jag har kompisar som skaffat nokia 7650 i stället. Och efter mina erfarenheter med 7650 är den kass. Men som vanligt lyckades Nokia att komma före SE.

jag fatta inte, var P800 kass? du lycko ost med kontakter!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-01 21:41
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Lundqvist:
Jag har känt på P800 och det verkar vara en super telefon, om den hade kommit ut i tid så tror jag verkligen att det kunnat bli en vinnare för SE ....
Jag har kompisar som skaffat nokia 7650 i stället. Och efter mina erfarenheter med 7650 är den kass. Men som vanligt lyckades Nokia att komma före SE.

jag fatta inte, var P800 kass? du lycko ost med kontakter!

Tror Niklas syftade på att 7650 var kass, inte P800...

/arvid

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
SonyEricsson gräver sin egen grav. P800 kommer vara gammal redan när den kommer ut, precis som en rad andra Ericssontelefoner, ex. R380. Konkurrenterna hinner före som vanligt, vilket leder till att SE kommer att förlora viktiga marknadsandelar.

SE borde sluta visa upp kommande produkter i förväg. Som det är nu så visades P800 för ett år sedan. Konkurrenterna fick upp ögonen, och var snabbare ut med likvärdiga produkter. SE borde vänta med att visa produkterna tills den tidpunkten då de verkligen kan börja sälja.

/M

Har nokia pekskärm, Mp3 spelare , memorystick eller något externt minne i 7650? bara så jag vet om jag ska vänta på den gamla P800:an (inte ute än) eller köpa en kommande nokia telefon (inte ute än)... *ironi*

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: arvid.:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: cubeuser:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Lundqvist:
Jag har känt på P800 och det verkar vara en super telefon, om den hade kommit ut i tid så tror jag verkligen att det kunnat bli en vinnare för SE ....
Jag har kompisar som skaffat nokia 7650 i stället. Och efter mina erfarenheter med 7650 är den kass. Men som vanligt lyckades Nokia att komma före SE.

jag fatta inte, var P800 kass? du lycko ost med kontakter!

Tror Niklas syftade på att 7650 var kass, inte P800...

/arvid

Sorry, Arvid har rätt.. P800 är en mycket bra mobil.

//Niklas

  • Medlem
  • 2002-11-02 12:03

Ingen skillnad om P800 e bra eller inte då man inte kan få tag på den..
*morrar åt alla som mobbar 7650*

  • Oregistrerad
  • 2002-11-02 13:46

Vi får ju inte heller glömma att det finns tvivel på om det finns mer pengar att skjuta till mobiltelefonverksamheten om de inte drar in mer pengar.

Vad jag hört "på stan" så är det i huvudsak mjukvaru problem som gör att det är en försening. Motivationen lär inte heller vara på topp i ett företag där ingen vet om de har ett jobb kvar inom någon månad.

ut och handla så de stackarna får behålla jobben!
Jag gjorde mitt med T68i. Sonyericsson har mer och ge tror ni inte?

Vad har ni andra för telefon?

  • Oregistrerad
  • 2002-11-03 17:40

Fick råd av en bekant som jobbat på Ericsson att köpa Nokia, vilket jag alltid gör...

När ericsson fixat användargränsnittet och skapar logik i menyerna då byter jag.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-04 19:48
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Fick råd av en bekant som jobbat på Ericsson att köpa Nokia, vilket jag alltid gör...

När ericsson fixat användargränsnittet och skapar logik i menyerna då byter jag.

Måste nog säga att ericssons menyer är lika logiska som nokias... De nyare med lite större skärmar har nog tom mer logiska menyer då man kan överblicka alla huvudmenyer direkt...
Tycker iaf jag...

/arvid

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Fick råd av en bekant som jobbat på Ericsson att köpa Nokia, vilket jag alltid gör...

När ericsson fixat användargränsnittet och skapar logik i menyerna då byter jag.

dem är väl sura för att sony ville ha dem (mobilsidan) men inte nät och system sidan

Nu har ett lite positivare rykte dykt upp, Mobil skriver att Sony Ericsson hoppas på att få ut P800 till jul:

Sony Ericsson hoppas på P800 till jul
2002-11-12 09:52

Enligt media räknar Sony Ericsson med att P800 ska komma ut i handeln till jul. I själva verket är det ovisshet som råder på Sony Ericsson.

- Vi har goda förhoppningar om att få ut bra volymer av P800 på utvalda marknader mot slutet av fjärde kvartalet. Sverige är en utvald marknad, säger Per Alksten, produktmarknadschef till Finans Vision.

Men när Mobil ringer upp Per Alksten betonar han att det just är en förhoppning. I själva verket är det ovisshet som råder kring när P800 ska släppas.

Jag skulle nog rekommendera en nypa av ni-vet-vad...

Man kan ju önska sig att den kommer innan jul, det blir ju en bra julklapp till sig skälv.

till tomten. Jag har varit snäll.. låt P800 komma ut till jul, jag lovar att ersätta min palm och telefon och annat nödvändigt ont. Låt även priset bli humant och kommersielt gångbart

Saxat från mobil.se:

Sony Ericsson P800 kommer i jul, http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=5941&sid=1

Kanske finns hopp trots allt. Nu är bara frågan om vilken återförsäljare man ska vända sig till för att vara säker på att få tag på en innan jul ...

/henrik

Det vore nog önskvärt för Sony Ericsson, vars marknadsandel fortsätter rasa till rekordlåga nivåer. Enligt Dagens Industri igår är den nu omkring 4,8% (-30% på ett år). Mobil.se menar samtidigt att SE kommer lansera minst en ny telefon på måndag, med 65 000 färger.

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=5946&sid=1

[ 27 November 2002, 16:25: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-04 13:24

[quote]quote:Har nokia pekskärm, Mp3 spelare , memorystick eller något externt minne i 7650? bara så jag vet om jag ska vänta på den gamla P800:an (inte ute än) eller köpa en kommande nokia telefon (inte ute än)... *ironi*[/quote]Nokia har ingen telefon med pekskärm. 7650 har inte minneskort. Kommande 3650 kommer ha MMC-kort. 3650 kommer vara billigare än 7650 men båda Nokia känns nog som tegelstenar jämfört med P800.

Intressant jämförelse av P800, 3650, 7650: http://www.esato.com/phones/index.php?phone=33&cp=47&cp2=26

Kollade med en mobilhandlare häromdagen. De hade blivit lovade ett par enheter av P800 med eventuell leverans innan jul.

Om man nu känner att man verkligen måste ha en P800 nu finns ju alltid detta alternativ: http://www.ericsson.com/mobilityworld/sub/ecommerce/products/p800bundle.html

Bara att hosta upp $1150 så är P800 din !

/henrik

Om man är student kan ju detta erbjudande vara intressant: ht tp://www.campuzmobile.com/...

Men notera att den totala kostnaden blir kring 8000:- (vilket den lär hamna på utan abb), även om man delar upp det på 24:mån.

/henrik

[ 04 December 2002, 19:55: Meddelandet ändrat av: Henrik Andersson ]

  • Medlem
  • 2002-12-04 19:56

Lång länk i "daily"...

jag har petat på P800 några ggr under utvecklingens gång, o även om jag inte är så förtjust i SE´s telefoner så måste jag säga att P800 är riktigt bra!
problemet SE har, är nog att de behöver optimera mjukvaran till P800 lite mer... (ren gissning)

(dock väldigt bra gränssnitt)

däremot gillar jag inte designen speciellt mkt...känns för mkt leksak med ljusblå plast etc... däremot vore det nice om den kom i helt frostat vitt! *yummi*

Bevaka tråden