Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airportet kort puttar ut min skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att ordna upp i sladdträsket. Min MBP hittar min nya express men med den gamla g4an blev det problem. Efter att ha installerad ett nyinköpt Airport extreme card vill inte min skärm fungera längre, en Eizo av senare modell. Tror att jag fick till installationen av kortet med den lilla anslutningsplutten, men kortet puttar ut skärmen, dvs den vill inte hänga med, hittar inte till datorn, varför? G4an är en burk av de senare modellen som släpptes, dvs 3-4 år gammal och 10.4 med de senaste programuppdateringarna. Någon som kan förklara eller har varit med om liknande?

Det som händer alltså är kort och gott är alltså att det inte kommer någon signal från datorn till skärmen när jag monterat kortet. Inget fel på skärmen, den lyser så fint ihop med den bärbara. Kan det vara så att min g4a inte är kompatibel med detta airport extreme kort som killen på macoteket sa skulle funka?

Kan det vara så enkelt

Kan det vara så enkelt att macoteket har givit mig ett kort som inte är kompatibelt med min dator? Hittade info om det nya kortet som sade att det bara fungerar med de G4:or som har firewire 800 port. Min maskin har inte det. Om det är så enkelt att det är ett kompatibilitetsproblem blir ju nästa fråga, kan man få den gamla g4an att prata trådlöst. Tänkte att min 8åring skulle få ha den som dator i ett hörn, men vill inte ha alla sladdar över vardagsrumsgolvet Någon som är intresserad av ett nytt kort?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-04 22:12

Fungerar den interna lcdn fortfarande?

1
Bevaka tråden