Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är min hårddisk död?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-31 22:03

Startade datorn idag och körde igång mitt DJ program, heltplötsligt började badbollen snurra och snurrade på jättelänge, jag höll då in powerknappen och startade om och då ville den inte starta os:et alls... Körde in installationsskivorna och när jag skulle välja att installera på disken så fanns den inte där, inte i diskverktyg heller. Kopplade då in en extern hdd och den hittade den. Nu när jag startar den så står den bara och blinkar med en grå mapp och frågetecken, kan det vara disken då?

Kan förresten inget om mac annars, använder den bara till DJ:andet. Den är ca 2-3 år gammal ifall detta hjälper någon att bli klokare.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-31 22:08

Svårt att säga, men det liknar det som hände mig och min sambo (http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/242908-h-rddisk-krasch.html) och i vårt fall var det helkört...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-31 22:40

De låter precis samma. Är det bara det så blir jag glad för det är ju jätteenkelt att byta disken, ska upp imorgon direkt och fixa detta, har ju spelning imorgon kväll med denna datorn :S Vet du kanske vilken disk som är bäst att montera in i dessa datorer??

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-31 22:41

Hittar den inte disken så kan det mycket väl vara hårddisken annars hade det kunnat vart mjukvarufel. Du har ju ingen garanti så köpa en ny hårddisk och sätta i själv är nog det billigaste alternativet, så länge det är en Macbook. Har du en iBook är det svårare att byta disk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-01 01:11

Jo jag har ju redan plockat ut den, ska till inet imorgon och köpa mig en 250 gb samsung

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-01 11:26

Slängde i en ny samsung disk idag Funkar hur fint som helst nu... Blev lite rädd där.

1
Bevaka tråden