Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slut på minne i excel?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Hade precis börjat greja lite i excel 2008 och fyllt i cirka 20 celler med siffror och några summor. Då kommer ett meddelande upp med: Slut på minne.
Jag trycker på ok som är ändå alternativet och det är bara att jobba vidare...

Enligt istat pro hade jag då över 1 GB ledigt minne kvar...

Någon idé om varför detta hände? Är det vanligt problem i Office 2008? Något man bör oroa sig för?

Har den senaste uppdateringen.

/ht-tower

Har fortfarande samma problem som ovanstående... Fast nu är det ännu värre, samma ruta kommer upp flera gånger på en och samma gång plus att det inträffar betydligt oftare... Ganska irriterande!

Någon som har en lösning på problemet? Eller är det bara att kasta skiten i papperskorgen? (Bokstavligt talat)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-04 19:01

Ingen lösning, men har samma problem. Men inte bara i Excel, utan även i Word.

Visst känns det bättre att inte vara ensam?

Men vi är i alla fall 2 som letar efter lösningen

Jag har fått upp meddelandet några enstaka gånger och har ännu inte haft anledning att gå till botten med problemet. Några förslag att testa:

Radera fontcachefiler!

Prova att avmarkera "spara information för återskapning efter följande antal minuter" (vem översatte office till svenska?) som finns i Inställningar/Spara. Jag vet inte om det löser problemet i 2008 men i tidigare versioner av Word kunde autosparfunktionen ibland ge minnesproblem.

Det kan också vara ett problem som är knutet till ett specifikt dokument. Prova att spara som något annat (text, csv el dylikt) och importera data till excel igen.

Ja, Skit Excel

Har samma problem med samma utrustning. Men jag har använd excel i ett halvår utan det här problemet... förstår inte varför det dyker upp nu!?:mad:

Har ni andra hittat en lösning??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 20:37

Problemet har intet med minne eller hårddisk att göra. Jag vet att SP1 löser vissa av de här problemen. Vilken version har ni?
Jag har märkt att vissa av dessa fel uppstår när man har Excel-dokument som är länkade till varandra eller annat.
Microsoft vet om dessa problem och jobbar på det. Alltid nått.

Mitt problem återstår fortfarande, trots alla uppdateringar... Har version 12.1.2 nu...
Har inte haft problem med Word innan men idag dök det upp en ruta som sa att min hårddisk var full, och att jag därför inte kunde spara mitt arbete som jag utfört sedan jag tryckt på "spara-knappen" senast! (för er som hade tänkt vara "roliga": Nej, den var inte full!) Visserligen var dokumentet i word fullt med formler skapade i equation-editor men då borde väl snarare ram-minnet bli fullt!? När det gäller mina problem i excel så kan de dyka upp utan någon som helst logik!

/ht-tower

PS. Borde inte ev företag som använder mac, både stora och små, vara ordentligt förbannade på ett sådant problem!? DS.

1
Bevaka tråden