Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS2 -> iMac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-06-26 15:55

Yo!

Har sett i forumet att en del kör PS3 och dylikt med sina iMacs som skärmar. Detta vore underbart, eftersom jag just nu har en stor fet TV i mitt rum som enbart används för att visa de spel jag spelar på PS2an.

Dock så behöver jag ju självklart ett video-in kort av nåt slag till min iMac... och då undrar jag vilket jag bör köpa (ju billigare ju bättre).

Notera att jag inte behöver ha stöd för att kunna se TV... Ljud är inte heller så viktigt då PS2an är ikopplad i en stereo.

Några tips?

elgato hybrid funkar bra! Tror även det var det billigaste mac tv-kortet som fanns ute när jag köpte det i januari om jag inte kommer ihåg fel...
Kostade då strax över tusenlappen..
det där med phonoplugg, man får ju inte toppen bildkvalité men det är ju ändå ps2 spel du ska spela:)

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-07-31 16:54

eyetv hybrid verkar vara det -enda- alternativet som fungerar på mac? kortet gör ju det jag vill, dock så känns det lite extremt att betala ca 1300 kr bara för att koppla in PS2an. Då kan jag ju lika gärna spara pengarna och köpa en liten platt-TV i framtiden (som man även kan använda som datorskärm, vilket blir mer för pengarna).

Hittade följande på Kjell & Co: Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!

Dock känns det väldigt osäkert ifall den fungerar på Mac eller inte?

Vad jag vet så är hybrid det billigaste alternativet för mac!

det står t.o.m.
"USB 2.0 Video Capture Box
Windows 98SE/ME/2000/XP"
Under bilden

Alltså fungerar den inte på mac! Om du inte kör parallells eller VMware fusion..
Visst kanske lite ovärt med 1300 för ps2, kör ps3an just nu på min imac då projektorn gått sönder tillfäligt... Bilden är inte bra direkt men det fungerar bra ändå, kan ju koppla in antenkabel för tv och för framtida lösningar så tycker jag hybrid verkar bra!
Ska du tex. flytta hemifrån kanske det blir lite dyrt med en ny tv när du ändå kan koppla in skärmen till macen och hybrid..

Jaja lycka till

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2008-07-31 17:37

Problemet är ju att jag inte ser på TV och troligtvis inte kommer att göra det heller. Anledningen till att jag vill koppla in PS2an i datorn är för att jag ska kunna bli av med min 28" TV, men det känns onödigt att betala för en tv-mottagare och hårdvaru-mpeg-kodare när man bara vill streama innehållet. :<

hehe jaha... e men tänk på framtida tv spel då;)

1
Bevaka tråden