Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är den här;Tungsten

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så vad tycker ni?
tungsten

Kartongen ser snyggare än manicken.
Dock; köpläge!

någon som sett ett svenskt pris någonstans?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-10-28 09:06

5868 pix inkl moms hos Dustin...

Klart sugen...

Integrerad bluetooth. SLURP!

Lite wlan skulle inte sitta fel heller. Undrar just hur länge batterierna varar? Det har tidigare varit det bästa med Palm.

Ciryon

" BlueBoard lets you share ideas with up to three other Bluetooth users simultaneously."

verkar fräckt.

Här kan man leka med tanken. Säg att fem pers sitter i ett möte med varsin Palm Tungsten. De har en projektor och ska diskuttera något projekt. Samtidigt som de visar diagram och dokument kan de med hjälp av bluetooth samtidigt skissa på sina palms så det syns på duken direkt.

Edit: La till lite

Ciryon

[ 28 Oktober 2002, 14:34: Meddelandet ändrat av: ciryon ]

Läcker!!

Verkligen cool!
Hmm jag har funderat ett tag nu på en "Organizer".
Att kunna synka denna med Entourage, IR, Blåtand eller dockan är ju klart schysst.

Hmmm nu ska jag bara övertala VD att jag behöver denna...

Citat:

quote: 5868 pix inkl moms hos Dustin...
Klart sugen...

Ibjörn det är väl  6,118.75 inkl. moms dustin tar.
Svanströms ligger på 5995.
Någon som har hittat billigare?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-10-28 14:26

Njae, det högre priset är en bundle med ett 64Mb minneskort, tar man Tungsten utan det kortet så är det 5858:-, fast ett 64Megs SD-kort för 250:- extra är ett jäkla bra "deal"

Macoteket tar 4695 ex. moms (5869 inkl.).

Är det någon som har sett/hört något leveransbesked? Varken Dustin eller Macoteket har något på lager och inWarehouse har den inte ens med i sina listor.

Min beställning går i alla fall ikväll - jag måste ju använda mina pengar till något medan jag väntar på den nya PowerBooken...

/Göran

  • Oregistrerad
  • 2002-10-28 15:45

Ipaqen kommer få det tufft!

Gillar den skarpt och den har ett vettigt operativ system. kan man synca emot Exchange med den i x genom classicläget???

Vi har sänkt priset till 4595kr + moms.

Enligt Palm skall den skall börja levereras första (som senast andra) veckan i november.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mannen:
Vi har sänkt priset till 4595kr + moms.

Stiligt! Kan ni även matcha Dustins erbjudande om ett 64MB SD-kort för 200 spänn extra?

/Göran

Är den helt Mac kompatibel? Finns Palm OS 5 för Mac? Fungerar Acrobat och powerpoint även för Mac? Nån som vet?

  • Medlem
  • 2002-10-29 18:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Crille:
Är den helt Mac kompatibel? Finns Palm OS 5 för Mac? Fungerar Acrobat och powerpoint även för Mac? Nån som vet?

Palm Os 5 är alltså Palmens operativsystem så det är inget du har på din mac. Däremot skall det gå alldeles utmärkt att synka mot mac os . På macen sköter du informationen på din palm med ett program som heter Palmdesktop (man kan även använda apples iCal eller MS Entourage).

Acrobat finns och fungerar utmärkt . Jag tror inte att MS har gjort något powerpoint till Palmen. Men det finns troligen andra program som kan ersätta de funktionerna. World och Excell filer kan tas med och arbetas med iaf (program för det brukar komma med när du köper datorn).

Edit: taskig svenska

[ 29 Oktober 2002, 19:03: Meddelandet ändrat av: apu ]

  • Medlem
  • 2002-10-29 19:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: artistfinder:
Så vad tycker ni?
tungsten

Den väcker helt klart habegär.Att ha bluetooth inbyggt så att kortplatsen blir ledig för annat är inte dumt. Snabb och go verkar den ju också vara. Snabbare processor och ljud in och ut mm. Många förbättringar.
Det verkar helt klart vara en mycket bra uppdatering. Min nya m500 blev helt plötsligt en traktor... fast jag gillar den ändå.

Såvitt jag kan se hanterar Doc´s to go för Windows powerpoint men inte för mac tyvärr.
Från Tungsten kan man nog även köra presentationer med en SD adapter.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-10-29 21:53

För några år sedan lämnade jag Palm (OS 3.5) för en Compaq iPaq. Detta var innan jag såg ljuset och blev med Mac

Det jag saknade hos Palm på den tiden var:

– Möjligheten att synkronisera både en hem- och en arbetsadress för samma kontakt.
– Vill minnas att det bara fanns 5 fält för telefonnummer alternativt e-postadresser. Nu när många av mina bekanta har 3-4 telefonnummer och 2 eller fler e-postadresser så blev det lite knappt.

Har något av detta förbättrats i OS 5? Eller var det bara jag som gjorde något galet förr?

Jag använder PocketMac nu för att synka iPaqen mot Macen men det finns fortfarande brister...

Undrar Hasse

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: apu:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: artistfinder:
Så vad tycker ni?
tungsten

Den väcker helt klart habegär.Att ha bluetooth inbyggt så att kortplatsen blir ledig för annat är inte dumt. Snabb och go verkar den ju också vara. Snabbare processor och ljud in och ut mm. Många förbättringar.
Det verkar helt klart vara en mycket bra uppdatering. Min nya m500 blev helt plötsligt en traktor... fast jag gillar den ändå.

Hum,
håller med. Sitter med en Sony Clie 770. Den är igentligen toppen, med mp3-spelare och högupplöst skärm mm. Men ser man Palmen som är dessutom mindre blir man sugen.
Har ännu inte bestämt mig. Skulle kanske vara för palm os5 och blåtand.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-10-30 06:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: artistfinder:
Har ännu inte bestämt mig. Skulle kanske vara för palm os5 och blåtand.

Det är lite synd att Sony´s nya PalmOS 5 modeller inte har inbyggt BT. Istället har de lagt till en Compactflash-plats och säljer ett särskilt WiFi-kort. Tycker att de felprioriterar, är inte BT viktigare än WiFi i en PDA? Dessutom så blir den ganska bullig med en stor kortplats. man kan iofs lägga till BT med ett Memorystick.

Jag gillar annars Sony´s flip-display med tgb bättre än Palm´s modeller.

Min vänstra hjärnhalva samlar förtvivlat argument så att min högra hjärnhalva skall låta mig köpa en Tungsten. Jag har hittills bara kunnat se Bluetooth som ett rationellt skäl att gå ifrån min Vx. Vad finns det mer för rationella argument?

Jag har T68i, Bluetoothadapter samt Palm Vx idag.

[ 30 Oktober 2002, 11:57: Meddelandet ändrat av: ace4711 ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-30 12:19

Vet ni att Tungsten är det engelska ordet för grundämnet Wolfram. Engelsmännen tog det svenska namnet och svenskarna bytte till det tyska. ojoj. Det har nästan samma densitet som guld och används därför mycket i guldklockor, för att de inte ska bli "för lätta".

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ace4711:
Min vänstra hjärnhalva samlar förtvivlat argument så att min högra hjärnhalva skall låta mig köpa en Tungsten. Jag har hittills bara kunnat se Bluetooth som ett rationellt skäl att gå ifrån min Vx. Vad finns det mer för rationella argument?

Jag har T68i, Bluetoothadapter samt Palm Vx idag.

Tja, om man skall lägga lite argument kan man ju alltid säga att HeavyStone (Tungsten

) är mindre än tidigare handdatorer, har en 5-vägs navigator, högupplöst skärm, ljud-musik gränsnitt...
Inget att bry sig om om man är normalt funtad, men vem är det? :rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Bob:
Vet ni att Tungsten är det engelska ordet för grundämnet Wolfram.

Å jag som trodde att det var för att den nya Palmen kändes som en tung sten i fickan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-30 14:44
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Bob:
Vet ni att Tungsten är det engelska ordet för grundämnet Wolfram.

Å jag som trodde att det var för att den nya Palmen kändes som en tung sten i fickan...

Vore den gjord av solid wolfram skulle den väga ca 2,2kg

Spanade på Dataviz hemsida idag ang Mac-kompatibiliteten med Slide- show-to-go. Vad jag kunde förstå så fungerar är Powerpoint+Mac+Doc-to-go5 ingen kombination. Är inte detta konstigt då programmet stödjer ppt-formatet och det formatet är detsamma f Mac/Pc. Hänger det på synk-programmet?

Nå, är det någon som har blivit en lycklig ägare till en Tungsten? ...eller lyckats med konsten att få tag på en redan...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: artistfinder:
Nå, är det någon som har blivit en lycklig ägare till en Tungsten? ...eller lyckats med konsten att få tag på en redan...

Jag var för sent ute... Dustin hade fått in ett fåtal, men de räckte inte till mig. Däremot blir det fest den 11/11, för då har jag blivit lovad leverans! Tills dess har jag kanske även hunnit beställa en ny PB G4 om Apple gör vad ryktena säger

/Göran

"nja" tycker jag om Tungstenen...

Bevaka tråden