Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LightScribe - är det värt något?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ska skaffa DVD-brännare och undrar om LightScribe är något att ha.

Ska troligen inte printa "grafik" utan bara text, men jag gillar "fina" typsnitt i stora storlekar, där man tydligare ser skärningarna.

Så jag undrar om ni vill ge era subjektiva åsikter om printkvalitén. Blir det fint? Tydligt? Ser det "professionellt" ut? Vad tycker ni?

Vi inhandlade en LightScribe-brännare till jobbet för ca 1 1/2 år sedan. Tyvärr blev den stående efter de första testen då resultatet blev otydligt och något randigt (liknande en bläckstråleskrivares skrivhuvud som torkat ihop).
Personligen tyckte jag inte resultatet såg professionellt ut. Vet dock inte om det blir smårandigt med alla LightScribe-enheter eller om det bara var vår enhet som strulade.

Jag anser att LightScribe är en usel flopp. Dömt till undergång.
Vill man printa så köper man printvita skivor och en skrivare som fixar biffen.

Sedan finns ju Labelflash också. Undrar om det är bättre.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag anser att LightScribe är en usel flopp. Dömt till undergång.
Vill man printa så köper man printvita skivor och en skrivare som fixar biffen.

Heller aldrig fattat. Köpa specialskivor, resultatet är uruselt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag anser att LightScribe är en usel flopp. Dömt till undergång.
Vill man printa så köper man printvita skivor och en skrivare som fixar biffen.

Jag antar att du menar att man kör skivorna genom en bläckstråleskrivare för etiketter kan det gå illa med. Sätt en etikett snett och skivan riskerar att vobbla sönder läsaren.

Jag har en extern DVD-brännare från LG (GSA-E50L) som stöder LightScribe. Tillsammans med LaCies LightScribe Labeler blir resultatet så här:

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-31 16:02
Ursprungligen av Leif Karlsson:

Jag har en extern DVD-brännare från LG

Skall det vara sådana ränder på skivan/bilden?

Ursprungligen av peanjo:

Skall det vara sådana ränder på skivan/bilden?

Jepp, de ingår i mönstret/bilden jag använde och ska föreställa ett träigt material.

Ursprungligen av Leif Karlsson:

Jag har en extern DVD-brännare från LG (GSA-E50L) som stöder LightScribe. Tillsammans med LaCies LightScribe Labeler blir resultatet så här...

Det där såg i mina ögon helt ok ut. De enda skivor som vi fick tag i var guldbrunaktiga, vilket möjligen låter exklusivare än vad det verkligen är. Jag får ta mig en titt och se vilket utbud som gäller idag.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-31 16:10
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag antar att du menar att man kör skivorna genom en bläckstråleskrivare för etiketter kan det gå illa med. Sätt en etikett snett och skivan riskerar att vobbla sönder läsaren.

Man kan köpa "White top" skivor... alltså skivor som är helt vita och sedan finns det skrivare som har ett fack för att stoppa skivan i och så skriver man ut direkt på skivan Grymmt resultat och slipper hålla på med jobbiga etiketter.:cool:

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-31 16:00

Jag tycker resultatet blir OK med LS. Inte så färgrikt dock...
Har bara kört några skivor. Inte lär det bli några fler eftersom jag lyckades bryta bort cd-släden igår. Tydligen var kaffekoppen för tung...:">

1
Bevaka tråden