Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Keyboard på annan platform

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är intresserad om Apple Keyboard går att köra på Wii först och främst. Jag har sett att det går, men går det utan något hack eller något?

Sedan vill jag veta om det går till Windows? Det bör ju finnas drivrutiner eftersom det finns Windows till Bootcamp. Sedan är jag intresserad om det går att köra via ett Linux system som Ubuntu.

Tack för svar!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-31 12:29

Windows - Inga problem.
Linux vet jag inte varför det inte skulle fungera till, är väll standard BT tangentbord?
Wii: Kör ju sina kontroller via BT men om man kan koppla till tangentbordet utan att hacka någonting vet jag ej. Vad skulle man ha för nytta av detta? (Undrar jag som sitter med en chippad wii)

Edit: Antog att du pratade om trådlösa tangentbord.

Jag vet inte vad Wii har för kontakt, men gissar att det är USB? Alla USB-tangentbord skall prata enligt samma standard, det är då de får kalla sig USB-tangentbord. Så svaret på din fråga är alltså ja, USB-tangentbord skall fungera överallt där det finns USB-kontakter, Mac, PC vadsomhelst. Vad som däremot kanske inte fungerar är sådana roliga extraknappar, för tex sök på internet, kolla mail, mediakontroll (fram, bak, paus, play), programmeringsbar knappar, och andra skojiga special-knappar, dessa kan kräva drivrutiner för att fungera rätt och dessa i sin tur kanske kräver ett visst operativsystem. Men alla "vanliga" knappar skall vara lika.

Edit: Wii kanske har blåtand (BlueTooth)? Det skall också vara lika.

1
Bevaka tråden