Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera ett "hörn" problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

Sitter på min nya imac och försöker att fixa så att man kan stänga av skärmen om man håller muspekaren i något hörn.

med denna guide Ubuntu Sverige • Visa tråd - iMac tips - stänga av skärmen... har jag provat på men när jag ska intallera det och klistrar in
"sudo apt-get install brightside
brightside-properties" i terminal så kommer följande meddelande upp:

sudo: apt-get: command not found

vad är problemet?

tacksam för svar

Gör inte Systeminställningar > Exposé och Spaces > Aktiva skärmhörn > Skärmvila samma sak?

Hej och välkommen till forumet!

Det där tipset verkar vara för folk som kör Ubuntu linux på sin Mac.

För att göra det i Leopard går du 'preferences' -> 'expose&spaces' -> 'expose' så finns 'Active screen corners'. Där väljer du "sleep display" i hörnet du vill anväda för att släcka displayen

Tack så mycket jag är nybörjare

Hej hej.
Välkommen till forumet.

Ursprungligen av monnyboy:

sudo: apt-get: command not found

vad är problemet?

Du försöker köra ett kommando som inte finns installerat på din Mac, nämligen installeraren/paketeraren APT. Som Mutant och Air redan svarat så behövs inte heller "Brightside" eftersom det redan finns samma funktionalitet inbyggt i OS X. Det är inte heller säkert att det skulle fungera. Alla *nix-program fungerar inte rakt av i OS X.

Hursomhelst, om du vill kunna installera program via APT så måste du installera det först och APT (Advanced packaging tool) installeras enklast genom FINK för OS X.

Ett bättre ställe än en Ubuntusajt att läsa på hur du fixar och trixar med OS X är exempelvis Mac OS X Hints och program hittar du enklast hos VersionTracker eller specialsidor som i use this.

1
Bevaka tråden