Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SyncML

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-30 18:58

Gjorde ett ovetenskapligt test idag och gick in på Vodafone, Telia och Geab. Frågade försynt om de kunde hjälpa mig med en telefon som har SyncML.

Vodafone. Killen stirrar med stora ögon. Vad hette det sa han... Noll koll. Ringer Nokias ÅF telefonkö och blir sittandes där i 25 minuter innan jag får svar att det bara finns i 6310i och 9250an...

Telia. Där påtalade expediten mig att det räckte med blåtand. Allt annat var 3G telefoni... Då försökte jag vara hjälpsam och hänvisa till källor på nätet och efter 5 minuter så lyckades hon läsa på lite. Hon drog slutsatsen att det inte fanns ännu så hon kunde inte hjälpa till...

GEAB. Tjejer småler och säger det finns i 6310i och T68i. Hon förklarade att det fanns stöd för det i vissa program och i Mac OS. Kan påtala att jag blev stum...

GEAB rockar fortfarande som ohotad expertis på mobiltelefoni. Väntar med spänning på Orange då de drar igång!

Det är väl högst inviduellt hur pass kunnig personalen är. Det finns säkert personal i Vodafones butiker som kan betydligt mer än i det aktuella fallet.
Men jag håller med dig. Överlag är det väldigt dålig kunskap i butikerna. Butikskedjorna skulle vinna mycket på att ha mer omfattande utbildning för sin personal.

Jag själv har varit med om en liknande grej. En kväll ringer en telefonförsäljare till mig från någon av våra "virtuella" GSM-operatörer. Killen snackar i en kvart om hur bra och billigt det aktuella abonnemanget är, bla bla bla. Jag frågar honom om det även erbjuder GPRS och vad det kostar? Det blir tyst i luren...
-GPS vadå, va är det? Killen haden ingen aning om vad GPRS var för något. Jag förklarade för honom, och han antecknade. Situationen blev lite småkomisk, eftersom jag var mycket mer påläst än försäljaren. Behöver jag tillägga att jag givetvis inte teckade något abonnemang hos det aktuella bolaget.

/Martin

1
Bevaka tråden