Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa Palm programmen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-08-30 18:00

Min Palm m500 kommer att dyka upp nästa vecka. Så vilka är de bästa / roligaste / nyttigaste programmen man bör stoppa in i den lille rackaren?

Rekomenderar en koll på Freeware palm Där hittar du massor.
Bla diverse olika räknare etc. För att fördriva tiden rekomenderar jag Bejeweled som du kan testa innan köp på palm .
Du kommer säkert att bli lika nöjd med din 500:a som jag är.
T-son

  • Medlem
  • 2002-08-31 17:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim T-son Torkelson:
Rekomenderar en koll på Freeware palm Där hittar du massor.
Bla diverse olika räknare etc.

Tack för bra tips... Det var ju inte lite program på den där siten.

Ingen annan som har något favoritprogram att tipsa om? Jag letar bland annat efter ett litet ritprogram, där man kan göra lite teckningar och enkelt spara ner som gifbilder eller dylikt på macen. Någon som har koll på något bra sånt?

hej,
massor av program finns.
jag tycker simplesketch är kanon.
SplashID är också toppen, för att inte tala om PDA Defence för att skydda ditt innehåll.
allt hittar du på handago

Det första program du måste installera är PalmMirror allt annat är bara leksaker.
Obs! Funkar även som ficklampa med backlight på

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2002-09-26 10:47

Jag vet inte om du haft handdator tidigare men ett hett tips är att inte lägga in för många spel som kräver vansinnestryckningar på knapparna, typ Tetris eller skjutaspel. Då pajar garanterat din Palm ihop rätt snabbt. Istället får du ägna dina lediga stunder åt spel som Dopewars, Spacetrader, Pocketchess, Gammon etc.

I övrigt skulla jag nog reckomendera Avantgo.com och lägga in Aftonbladet, Aftonbladet TV samt Sandrews och SF:s bio. Fyra väldigt användbara funktioner.

Lycka till!

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2002-09-26 10:48

En annan bra sajt för Palm-program är www.palmgear.com

Palmasutra är det roligaste, haha.

Ciryon

Edit: La till länk

[ 26 September 2002, 11:18: Meddelandet ändrat av: ciryon ]

Avantgo med mobilelink är ju liksom det bästa som kommit sedan färdigskivat bröd...

Chessgenius - Betald

Docs to go, suveränt program för woddokument rätt in i palmen (kopiera tester ifrån projekt runeberg, spara som Word dokument och läs böcker i din palm...

Finns en del bra paienser man kan lägga också om du inte vill spela det utmärkta spelet "dopewars"

MVH mattias

  • Medlem
  • 2002-09-27 01:09

Docs to Go var ju helt lysande. Väldigt smidigt sätt att få med sig text med de folderactions som följer med. Det programmet hade jag missat trots att det fanns med på skivan som kom med Palmen.

Jag kontrar med Grey Paint 2 -ett riktigt litet ritprogram med en massa verktyg, som kol och oskärpa tex. Roligt när man känner för att kludda lite mer seriöst. Det finns inget konverterings verktyg till Mac, men släng filen på GraphicConverter så fixar det biffen. Gratis är det också.

Cocktail Manager är också en trevlig bekantskap, fast man blir sugen på party varje gång man knappar runt i det. Roligt med lite andra uppslag än en stor stark.

X-Master, SwedChars, KeyboardLocalizer, DateBk5, Confidental, FileZ, iSilo, Life Balance, peditPro, RPN, ShadowPlan

1
Bevaka tråden