Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappat inloggningslösenord.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problemet att jag inte kan komma ihåg mitt inloggningslösenord. Har tänkt formatera min macbook och installera OS X på den. Det jag undrar är hur jag kommer till installationsläge utan att behöva logga in. Finns det någon möjlighet att starta skivan utan att vara inloggad?

Glömt ?

Det anger man ju 15 gånger om dagen ungefär.

Om du tar CD/DVD'n som MEDFÖLJER varje inköpt Mac, stoppar in den i burken.

Starta om burken med "C" nedtryckt så hamnar du i installationsläge.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 03:09
Ursprungligen av Goflorp:

Glömt ?

Det anger man ju 15 gånger om dagen ungefär.

Om du tar CD/DVD'n som MEDFÖLJER varje inköpt Mac, stoppar in den i burken.

Starta om burken med "C" nedtryckt så hamnar du i installationsläge.

Jag har för mig att man måste ange admin-lösenordet om man ska installera om eller uppdatera.
Men då kan man ju nollställa lösenordet och skapa ett nytt när man har bootat på installationsskivan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 07:04
Ursprungligen av Konrad:

Jag har för mig att man måste ange admin-lösenordet om man ska installera om eller uppdatera.
Men då kan man ju nollställa lösenordet och skapa ett nytt när man har bootat på installationsskivan.

Vilket, för tydlighetens skull, man kan göra utan att installera om operativsystemet!

Vänligen, Ylan

Hände min svärfar då han kör 10.2 och bara mailar o surfar. Han hade inte angett lösenord på över 2 år. Då går det att starta med skivan o nollställa lösenordet där.

Jamen, han skulle ju installera OSX på sin macbok ju .....

Stoppa in skivan, gör en hård omstart (med startknappen) håll nere C och sätt igång.
Vill du återställa lösenordet kan du göra det när du startat från skivan ifall du vill ta backup på datorn.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Stoppa in skivan, gör en hård omstart (med startknappen) håll nere C och sätt igång.
Vill du återställa lösenordet kan du göra det när du startat från skivan ifall du vill ta backup på datorn.

Hård omstart? Alltså stänga av den och sedan sätta på datorn igen? Eller vadå? Aldrig hört talas om "hård" omstart på mac..

1
Bevaka tråden