Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bluetooth och syncning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 12:41

Tjena!
Fick nyligen en T65 och började fundera över om man kanske ville införskaffa sig bluetooth och använda tillsammans med 10.2

Hur användbart är bluetooth i övrigt?
och min egentliga fråga.. Vad kostar bluetooth + adapters så man kan synca med 10.2 ?

Mvh

Om det är en Ericsson T65 du menar så har väl inte den BT?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 13:18

ingen aning.. kanske är det första man ska kolla upp

Någon som vet?

Sorry, men T65 har inte Blåtand, säkert finns det en tillsats att köpa eller så får det bli en peze sladd plus keyspan adapter för att få det att funka.

En av anledningarna till varför jag köpte en T68, nästan allt finns med liksom från början (utom polyfoniska ringsignaler Men smakar det så kostar det

Synkning fungerar utmärkt med D-links blåtand annars, extra coolt med adressboken i 10.2 Man får upp alla som ringer till en när man har den synkad med datorn. Sen kan man skicka sms:er direkt från adressboken oxo....

[ 27 Augusti 2002, 14:44: Meddelandet ändrat av: screwpull ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 14:45

Hur menas med en tillsats?
Kan jag använda mig utav bt eller inte?
Vad kostar BT förresten?
mvh

Tillsatsen består av en modul som man trycker in under T65:an har inte kollat om den passar T65 dock. Gå in på ericssons hemsida och kolla... Nepp, funkar inte med T65 enligt dustins hemsida. Du får köra kabel varianten. Förresten så e tillsatsen/adaptern dyr så dert blir billigare att sälja din tele och köpa en T68:a adaptern kostar 1350 plus moms... jäkligt dyrt.....

Tillsatsen består av en modul som man trycker in under T65:an har inte kollat om den passar T65 dock. Gå in på ericssons hemsida och kolla... Nepp, funkar inte med T65 enligt dustins hemsida. Du får köra kabel varianten. Förresten så e tillsatsen/adaptern dyr så dert blir billigare att sälja din tele och köpa en T68:a

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-27 20:46

Någon som kan berätta mer om kabel varianten... hur använder jag den tillsammans med macen och 10.2 ?

Vill försöka synca adressböckerna och utnyttja så många fiffiga funktioner som möjligt

Du skaffar original seriellkabel (inte usb), sen måste du skaffa Keyspans adapater som fixar så att en seriall 9-pin pc blir till USB på mac. Detta gör att du får kontakt med macen. Sen vet faktiskt inte jag om T65 stöds med iSync när den kommer.

Det fungerar med Jonas Sallings program "Ericsson client" Såhär står det i hjälp filen

System and phone requirements

Computer:

• Mac OS X 10.1 or higher
• Serial connection (one of the following):
• Bluetooth adapter
• Infrared (excluding the original iMac and some older Powerbooks)
• USB cable (Keyspan´s High Speed adapter + Ericsson´s RS232 cable is known to work with OS X)

Phone models known to work:

• Ericsson T39m (bluetooth, cable, or infrared)
• Ericsson R520 (bluetooth, cable, or infrared)
• Ericsson T68 (bluetooth, cable, or infrared)
• Ericsson T65 (cable)
• Sony Ericsson T68i (bluetooth, cable, or infrared)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-29 17:19

Tack så mycket för hjälpen!!!

ska nog gå och köpa lite prylar i helgen

mvh

1
Bevaka tråden