Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia-feedback? Nej, det går inte...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-22 13:21

Aargh!

Jag gick in på Nokias websida och letade mig fram till ett formulär för feedback. Där spydde jag galla över min nya 6310i som är långsam, har sämre blåtandssupport än Ericsson och saknar SyncML. (De bra sakerna tyckte jag inte att jag behövde ta upp
Jag avslutade med att jag förväntade mig en firmware-uppgradering som löser dessa problem.

Men när jag klickade på send knappen så protesterade den och hävdade att jag var tvungen att fylla i namn, företag och e-postadress, fast jag hade gjort det! Det gick inte att komma vidare. Så nu har jag lagt ner energi på att gnälla (på engelska dessutom) och så kan jag inte ens skicka det till dem! *grr*

Du glömde en sak, den är väldigt ful också.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-22 14:27
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Du glömde en sak, den är väldigt ful också.

Personangrepp!

Skämt åsido. Ful tycker inte jag att den är. Den ser ut som en mobiltelefon. Punkt. Den matchar en TiBook ganska bra. (iaf Lightning Silver)

  • Medlem
  • 2002-08-23 15:09

Vad har du för programvaruversion? Här på kontoret så klagas det vilt på 6310i´s med v4.07, jag fick en idag med v4.80 och än så länge så är den snabb och trevlig (dock knappt hunnit testa bluetooth mer än att föra över lite vCards och surfa via gprs och iPaqen). SyncML lär den ju iofs inte ha trots nya version.
Man kollar iaf med *#0000#
Borde gå fint att uppgradera där du köpte den el. dylikt

/Johan

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-23 16:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Quh:
Vad har du för programvaruversion? Här på kontoret så klagas det vilt på 6310i´s med v4.07, jag fick en idag med v4.80 och än så länge så är den snabb och trevlig (dock knappt hunnit testa bluetooth mer än att föra över lite vCards och surfa via gprs och iPaqen). SyncML lär den ju iofs inte ha trots nya version.
Man kollar iaf med *#0000#
Borde gå fint att uppgradera där du köpte den el. dylikt

/Johan

v 4.07 så klart.

Vet du vad det är för datum på v 4.80? (eller ska det vara v 4.08?)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-24 23:31

Kollade precis på min 6310i, den har version 4.07. Upplever inte den som långsam. Är väldigt nöjd med den.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-26 16:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: JohanK:
Kollade precis på min 6310i, den har version 4.07. Upplever inte den som långsam. Är väldigt nöjd med den.

Har du testat att ta emot ringsignaler och loggor? Min blir helt kansig ibland.

Har du testat att söka efter andra telefoner med blåtand? Går inte. En Ericcson däremot (t.ex. T39) kan ansluta mot dig.

Har du funderat på hur trevligt det vore om den hade funkat med iSync?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-08-30 10:49

Kan ju bara konstatera att min feedback hos Nokia har gått igenom - återstår att se vad som händer... Under tiden kan man ju alltid uppgradera firmware då min telefon har hängt sig i ringläge vid 3 tillfällen. Mindre bra, så att säga.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-08-30 11:20

Samtidigt kan jag också berätta att jag har hittat ett dokument hos Forum Nokia som säger att det är både 9210 och 6310 som har SyncML-stöd. Det är daterat 2001-03-22. Finns under denna länk. Sök efter syncml och välj den där det står 6310 nästan längst ned bland träffarna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2002-09-04 09:47

Fick nyligen reda på att dokumentet inte är helt korrekt. Och självfallet är det på punkten om SyncML och 6310 som det felar. Sätter vi ihop en lista till Nokia istället?

1
Bevaka tråden