Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag söker namnet på en film

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-07-29 00:45

För kanske ett år sedan, eller så, såg jag en trailer till en film, men jag kommer inte ihåg namnet på filmen.

Trailern börjar med att några grabbar i typ tjugo-tjugofemårsåldern är på en fest i New York, och helt plötsligt går strömmen. Det blir rörigt och när bilden kommer tillbaka hyggligt så är de på väg ner och ut på gatan. Där är det allmänt kaos och efter lite tumult så kommer huvudet på frihetsgudinnan farandes och landar på gatan.

Allt är filmat med handkamera och har lite Blair witch project över sig.

Är det någon som har någon aning om vad filmen heter?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-07-29 08:35

Ah. Kung! Tack så mycket.

Den filmen fick en tvåa av fem av mig. Godzilla meets Hollywood meets Blair Witch Project.

Jag kan dock rekommendera en spansk skräckfilm: •REC
Även den Blair Witch Project inspirerad men på ett bra sätt, vardagsnära ångest som till och med fick en förhärdad cynisk skräckfilmsfantast att se sig över axeln.

Bra film; John Sayles Lone Star.

Underfundig, komplicerad historia, bra skådisar....

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-29 10:15

ja, det är en mycket bra film, de första 10 min var konstiga, men sen blev den riktigt bra

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-01 10:15

Cloverfield va väll en medioker rulle med grymma specieleffekter 3/5 skulle jag ge den.
REC är rätt skön men ändå någonting som fattas och lite för mycket B-Känsla... 3/5 där också.
Lone Star måste jag kolla upp Lone Star (1996)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-01 10:40

Cloverfield var en besvikelse. 1/5. Man blir så trött på handkamera. Väldigt trött på alla dessa skrämselfilmer från USA. Allt från virus till monster som invaderar USA. Tröttsam skrämselpropaganda.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-08-01 10:47

Det var iaf sinnessjukt bra gjort grafiskt, den var en fröjd för ögat.

En grej jag hakade upp mig på var att de som vanligt i såna där filmer offrar en grupps liv i en dödlig landskris för att leta reda på en enda person som med största sannolikhet är död. Efter ett idiotuppdrag att hitta tjejen ligger hon med en påle genom kroppen, de frigör henne och fortsätter utan vidare sin flykt. Seriöst, hennes blodförlust borde

a: ha tagit död på henne eller försatt henne i koma eller liknande
b: gjorde det omöjligt för henne att ta sig vidare för egna ben

Jag prenumererar på PodCasts från Creative Screenwriting Magazine och de hade en intervjuv med de som ligger bakom Cloverfield. Tyckte den var intressant.

Länkar:
"Best Screenwriting Magazine" —LA Times
(På den sida finns länk till iTunes Store, podcasten är daterad 2008-03-06, nr 23).

1
Bevaka tråden