Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm ZIRE

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har testat denna ?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-10-16 21:44

Fin design och fint pris på den , sen så var det slut på det fina

Tror inte att någon i svedala har hunnit prova ännu, den är ju precis släppt i USA. Specarna på den är ju annars mer eller mindre identiska med Palm III som släpptes för många år sedan, bortsett från att skärmen saknar bakgrundsbelysning. Säkert en bra och trevlig budget/instegsmodellen, men annars inte så mycket att dregla över.

Jag väntar däremot med spänning på tungstenmodellen som kommmer snart!

Någon som har testat den nu då?

  • Medlem
  • 2002-11-29 15:18

skulle nog kunna tänka mig en sådan. är den släppt i sverige ännu? vad kostar den isf?
har aldrig haft en PDA i min ägo tidigare.

/majk

Visst är de släpta här, en bekant på fridaförlag fick en gratis, hela personalen fick dom fattade jag det som, de verkar delas ut lite överallt. Positiv marknadsföring

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=SB5447

Ettåfem hos apple, runt elvahundra på andra ställen
jag tilltalas av design och ir-port, perfa till min iMac och Powerbook.
Priset är kanske lite högt om man ser till prestanda, men som anteckningsblock/kalender duger den säkert.
En sån design tar man gärna upp ur fickan, och då blir den ju använd = prisvärd.
Jag ska ha en.

Klurar på om de funkar som det ska med jaguar.
Recension från en mac användare skulle vara intressant.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-11-29 21:05

Alla andra Palm fungerar klockrent med jaguar så varför skulle Zire vara annorlunda? Nu när dom har börjat med Appledesign så måste den ju absolut vara Applekompatibel

  • Medlem
  • 2002-11-30 16:46

funderar på att bifoga en önskan om en palm zire i mitt brev till tomten.
har ju som sagt aldrig haft en palm innan. min vision är att kunna ta anteckningar på föreläsningar i skolan med den. lite smidigare än att släpa med sig iBooken varje dag. funkar den bra till det? är det svårt att lära sig att skriva fort?

[ 30 November 2002, 16:48: Meddelandet ändrat av: majk ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:
funderar på att bifoga en önskan om en palm zire i mitt brev till tomten.
har ju som sagt aldrig haft en palm innan. min vision är att kunna ta anteckningar på föreläsningar i skolan med den. lite smidigare än att släpa med sig iBooken varje dag. funkar den bra till det? är det svårt att lära sig att skriva fort?

Jag använder mig av en m505:a i dagsläget. Jag är otroligt nöjd med den faktiskt. Brukar ta anteckningar på lektioner och möten osv. och det går oftast väldigt bra. Jag börjar bli ganska snabb nu, men går än så länge inte lika snabbt som papper och penna. Går faktiskt snabbt att lära sig att skriva. Det enda som är jobbigt är om man måste rita bilder, digram och dyl. då är det lättare med papper...men med rätt program så borde det inte vara några problem.

Zire ser väldigt fin ut, designen tilltalar mig mycket. Det som är mest negativt tycker jag är att den inte är någon bakgrundsbelysning, det kan vara väldigt användbart.
Men för en så billig peng kanske man inte skall klaga, den verkar ju väldigt prisvärd.

Väldigt sugen på att pilla på en tungsten, men en Sony Clié NX70V lockar mer måste jag säga. Någon som har pillat på en sådan?

//fredrik

Jag köpte en igår. Fungerar finfint, har allt man kan begära (förutom mögligen bg-belysning villket kan vara lite irriterande ibland). Inga problem att koppla den till iBooken var det heller (via Palm Desktop). Den är mindre än de flesta handdatorer så den är inte att rekomendera till folk med dåliga ögon. Ett stort plus är att man kan göra anteckningar direkt på skärmen. Jag är i alla fall hel nöjd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-05 14:49
Citat:

quote: Jag köpte en igår. Fungerar finfint, har allt man kan begära (förutom mögligen bg-belysning villket kan vara lite irriterande ibland).

Kan man inte operera dit en liten lampa eller lysdiod på insidan i överkanten av skärmen då?

  • Medlem
  • 2002-12-05 15:41

Om den har lika kontrastrik display som andra Palm, är det ju inget stort problem. Min gamla Everex skulle däremot inte klara sig utan lampa.

Bra idé, är det ngn som vet var man köper en liten lysdiod?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-05 16:29

Det finns en liten elektronikaffär nära Medborgarplatsen. Återkommer med namn och adress. Gubben i affären är mycket trevlig och hjälpsam. Undvik däremot skrotaffären Px intill. Snubben som har den är lite läskig.

[ 05 December 2002, 16:35: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Bergvall:
Bra idé, är det ngn som vet var man köper en liten lysdiod?

elfa har det mesta...

/L

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-05 18:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Det finns en liten elektronikaffär nära Medborgarplatsen. Återkommer med namn och adress. Gubben i affären är mycket trevlig och hjälpsam. Undvik däremot skrotaffären Px intill. Snubben som har den är lite läskig.

Om det är samma affär som jag tänker på ligger den på Tjärhovsgatan parallellt med Folkungagatan.
Om man går Tjärhovsgatan från medborgarplatsen så ligger butiken till höger, 5-10 meter efter första korsande vägen (Östgötagatan tror jag). Den omtalade affären px ligger till höger på hörnet av den ovan nämnda korsningen.

/arvid

  • Medlem
  • 2002-12-05 19:45

Dissa inte PX prylshop, går att hitta touch-känsliga lcd:er för inga pengar alls i lådorna. För den nördig och händige är det inga problem alls att hitta meningslösa projekt där =).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-05 19:53

Den lilla elektronikaffären heter Labbelektronik och ligger på Tjärhovsgatan 16.

(Tog bort länken - den funkade inte!)

[ 05 December 2002, 19:54: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
[QUOTE]Kan man inte operera dit en liten lampa eller lysdiod på insidan i överkanten av skärmen då?[/quote]Jag är tyvärr inte så värst händig när det gäller att meka med elektronik, men att "operera" in en liten lampa låter inte helt omöjligt. Beror väl lite också på hur lätt/svår Zire är att meka med osv., jag har själv tyvärr inte pillat på den. Jag vet dock att några killar "opererade" in en lampa på ett GameBoy Advance och detta har fungerat utmärkt. Så bra att många nu börjar operera om sina GameBoys. Det borde väl gå... någon expert som kan göra sitt utlåtande?

//fredrik

[ 05 December 2002, 23:48: Meddelandet ändrat av: .: fredrik :. ]

1
Bevaka tråden